Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Temat: mechanicy nie wiedza co jest problem z odpalaniem po dluższym postoju

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie

    Po czyszczenu srodkiem auto odpalalo normalnie jakies 2 tyg. Potem znow zaczelo cieszko odpalac (falowanie obrotow po odpaleniu). Teraz pojawil sie nowe obiawy. W trakcie jazdy potrafi zgasnoc, lub na czesciowo nagrzanym silniku kolo 70c faluja obroty na biegu jalowym.

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Czyli wyczyszczenie środkiem nieco poprawiło na pewien czas przelot powietrza przez kanały kolektora. Sytuacja ta nie ma wpływu na klapy bo przy rozruchu są one zamknięte i trudno nawet powiedzieć czy przeczyściły się miejsca w kanałach gdzie są klapy wirowe. Tak się zastanawiam czy w ogóle podczas czyszczenia (bieg jałowy) tym środkiem są udrażniane kanały z klapami. Czy one ruszają się podczas wtryskiwania preparatu do kolektora. Wniosek mój taki,że preparat za wiele nie daje efektu długofalowego i na problem z rozruchem wpływa niewystarczająca dawka powietrza z kolektora. Trzeba po prostu wyjąc kolektor i go dobrze wyczyścić.

    Dodano po 6 minutes:

    Tak się zastanawiam jak ma działać ten preparat jak klapy otwierają się maksymalnie przy 2500 obrotów. Czy podczas czyszczenia obroty wzrastają do takich wartości? Na filmie było pokazane, że obroty nieco się podnosiły.
    Ostatnio edytowane przez marcingoleniow ; 07-03-2015 o 23:35 Powód: Dodano

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał sliwa90 Zobacz post
    Po czyszczenu srodkiem auto odpalalo normalnie jakies 2 tyg. Potem znow zaczelo cieszko odpalac (falowanie obrotow po odpaleniu). Teraz pojawil sie nowe obiawy. W trakcie jazdy potrafi zgasnoc, lub na czesciowo nagrzanym silniku kolo 70c faluja obroty na biegu jalowym.
    A z klapami wirowymi zrobiłeś porządek? ? U mnie po 80 tyś km przebiegu już miały nieszczelność i wyglądało to podobnie.

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie

    Jak ja czyscilem skakaly miedzy 2.5-3tys obr .ponizej silnik sie dlawil i nieruwno pracowal

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał sliwa90 Zobacz post
    Jak ja czyscilem skakaly miedzy 2.5-3tys obr .ponizej silnik sie dlawil i nieruwno pracowal
    Czyli klapy powinny poruszać się przy czyszczeniu. Może gdyby od nowości czyścić kolektor co 15 tys przed każdą wymianą oleju to miało by to sens ale przy naszych przebiegach to tylko pozostaje wyjęcie kolektora.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    A z klapami wirowymi zrobiłeś porządek? ? U mnie po 80 tyś km przebiegu już miały nieszczelność i wyglądało to podobnie.
    Mam dalej klapy. Dalem na warsztat ale tego nie brali wogule po uwage. Mam nowy egr ,sprawdzone wtyski , cisnienie na tlokach itp wszystko wyszlo w normach

    Dodano po 4 minutes:

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Czyli klapy powinny poruszać się przy czyszczeniu. Może gdyby od nowości czyścić kolektor co 15 tys przed każdą wymianą oleju to miało by to sens ale przy naszych przebiegach to tylko pozostaje wyjęcie kolektora.
    Teoretycznie sa otwarte. Tez tak sodze ale czy gdzies to proponuja. Jak bym zaslepil egr , zdemotowal kolektor wywalil klapy ale bez ingereci w komputer
    Ostatnio edytowane przez sliwa90 ; 07-03-2015 o 23:46 Powód: Dodano

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Wywalanie klap bez zaślepiania EGR-a raczej nie ma sensu bo (tak twierdza fachowcy) nie będzie odpowiedniego ciśnienia w kolektorze i auto nie będzie miało odpowiedniej mocy do 2000 obr. Znowu nie da się wywalić EGR-a bez ingerencji w oprogramowanie komputera.

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał sliwa90 Zobacz post
    Mam dalej klapy. Dalem na warsztat ale tego nie brali wogule po uwage. Mam nowy egr ,sprawdzone wtyski , cisnienie na tlokach itp wszystko wyszlo w normach
    Powiedz ile razy ten warsztat widział 159 2.4 jtdm i ile z tych aut miało problem z odpalaniem? I ile tych problemów rozwiązali?

    Jeśli pewien warsztat przerobił kilkadziesiąt alf 159 2.4 z identycznym problemem, z którym Ty się spotkałeś, i za każdym razem usunięcie klap + czyszczenie kolektora + zaślepienie EGR pomagało na ten problem to znaczy, że jest to sprawdzony sposób i nie ma sensu szukać czegoś innego. Pisałem już o tym, że warsztat będzie się krzywił na taki sposób naprawy. Ale skoro około kilkadziesiąt Alf 159 (a może nawet sporo więcej niż sto) została naprawiona w ten sposób to dlaczego nie zrobić tego co najprostsze?

    Preparat, który wstrzyknąłeś mógł co najwyżej pogłaskać brud z kolektora. Tam masz około centymetrową warstwę sadzy oblepioną wewnątrz kolektora. Przekrój kolektora jest zmniejszony o około połowę. To nie może działać dobrze.

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Wywalanie klap bez zaślepiania EGR-a raczej nie ma sensu bo (tak twierdza fachowcy) nie będzie odpowiedniego ciśnienia w kolektorze i auto nie będzie miało odpowiedniej mocy do 2000 obr. Znowu nie da się wywalić EGR-a bez ingerencji w oprogramowanie komputera.
    Moim zdaniem zupełnie inaczej to działa. EGR jest źródłem sadzy w kolektorze ssącym. I dlatego zaleca się jego wyrzucenie. Sadza psuje również mechanizm klap wirowych. Ale pozostawienie EGR i wyrzucenie klap również przyniesie poprawę kultury pracy (bo razem z usunięciem klap usuwa się sadzę, nowa sadza z EGR będzie się gromadziła przez kolejne lata). Alfy 156 nie miały klap, a miały EGR i działało to sprawnie. Klapy pewnie poprawiają mieszanie się gazów z EGR, ale bez nich silnik z EGR też działa dobrze.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 08-03-2015 o 00:09

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Usunięcie/zaślepienie zaworu EGR powoduje zwiększenie ciśnienia turbosprężarki po stronie dolotowej i wylotowej . Wówczas mamy więcej powietrza w kolektorze i nie jest nam potrzebne wówczas zawirowanie jakie powodują klapy wirowe. Jest to dobrze wytłumaczone na tym filmie (minuta 4.50)
    https://www.youtube.com/watch?v=stMdx2pZrFA

  10. #40
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wystarczy poczytać w jakim celu zastosowano klapki i jak działa ten system.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Nie odpala, mechanicy nie wiedzą co to jest (1.9 16V)
    Utworzone przez saipix w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-05-2015, 00:21
  2. Problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexxx91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2015, 20:50
  3. Urwana rurka i problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez Asia_J w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:56
  4. [159] Jak to jest z tym wymuszonym wypalaniem DPF-u na postoju ?
    Utworzone przez mariuszoles w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-08-2011, 15:43
  5. [155] Problem z odpalaniem , nikt nie wie co jej jest ?
    Utworzone przez Farciaż w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory