Temat: Korekty wtrysków

  1. #1281
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Ostatnio zmieniane miałem podkładki pod wtryskami, wszystko zostało wyczyszczone wraz z wtryskami. Dziś zrobiłem loga korekt ale na zimnym silniku, tak to wygląda:

    Czas Obroty silnika Dawka ogólna paliwa Korekta paliwa (cylinder 1) Korekta paliwa (cylinder 2) Korekta paliwa (cylinder 3) Korekta paliwa (cylinder 4)
    s obr/min mm³/w mm³/w mm³/w mm³/w mm³/w
    0 0 0 0 0 0 0
    2 0 0 0 0 0 0
    4,05 0 0 0 0 0 0
    6,05 0 0 0 0 0 0
    8,13 0 0 0 0 0 0
    10,1 1191 31,134 -0,05 0,01 0,36 -0,16
    12,17 985 24,39 -0,76 0,18 0,8 -0,17
    14,17 955 21,456 -0,81 0,1 0,78 -0,04
    16,22 967 19,728 -0,78 0,01 0,63 0,14
    18,22 964 18,429 -0,71 -0,06 0,49 0,28
    20,27 967 17,547 -0,61 -0,1 0,32 0,37
    22,3 995 17,043 -0,51 -0,06 0,2 0,34
    24,3 992 16,62 -0,46 -0,01 0,12 0,32
    26,35 989 16,371 -0,42 0,01 0,08 0,29
    28,4 985 16,149 -0,36 0,05 0,03 0,25
    30,43 981 15,978 -0,3 0,08 0,02 0,18
    32,47 975 15,948 -0,26 0,09 -0,01 0,16
    34,47 975 16,047 -0,19 0,08 -0,06 0,17
    36,54 976 16,059 -0,17 0,06 -0,09 0,19
    38,52 972 16,029 -0,13 0,02 -0,06 0,15
    40,57 966 15,846 -0,13 0,04 -0,04 0,13
    42,6 962 15,756 -0,11 0,03 -0,06 0,14
    44,65 960 15,786 -0,09 0,05 -0,07 0,11
    46,66 1345 12,36 -0,07 0,01 0 0,08
    48,66 2208 0 -0,14 -0,03 0,14 0,03
    50,69 985 7,155 -0,13 -0,11 0,15 0,1
    52,77 942 10,842 -0,1 -0,06 0,01 0,14
    54,8 936 12,861 -0,03 -0,09 -0,06 0,17
    56,82 937 13,866 0 -0,06 -0,09 0,14
    58,82 926 14,379 0,05 -0,1 -0,12 0,18
    60,87 925 14,61 0,03 -0,12 -0,08 0,17
    62,87 914 14,922 0,05 -0,12 -0,09 0,16
    64,94 914 18,813 0,12 -0,22 -0,2 0,3
    66,94 954 46,551 0,03 -0,17 -0,18 0,3
    68,99 889 18,078 -0,13 -0,05 -0,19 0,41
    70,96 880 20,007 -0,21 0,02 -0,27 0,45
    72,96 921 21,063 -0,2 0,02 -0,27 0,44
    75,04 925 19,887 -0,23 0,07 -0,28 0,43
    76,99 908 20,862 -0,27 0,09 -0,27 0,44
    79,12 1012 39,042 -0,27 0,13 -0,27 0,4
    81,09 905 20,079 -0,34 0,15 -0,22 0,41
    83,08 996 18,723 -0,39 0,13 -0,15 0,39
    85,16 937 19,425 -0,29 -0,01 -0,16 0,47
    87,13 925 19,365 -0,22 -0,1 -0,28 0,59
    89,16 876 20,31 -0,06 -0,21 -0,51 0,79
    91,21 1123 36,549 -0,1 -0,19 -0,29 0,6
    93,26 924 17,787 -0,06 -0,38 -0,33 0,79
    95,34 867 19,605 0,02 -0,48 -0,37 0,81
    97,33 876 19,665 0,1 -0,49 -0,47 0,86
    99,41 870 17,223 0,18 -0,5 -0,54 0,82
    101,41 1151 15,384 -0,15 -0,35 -0,18 0,78
    103,43 1302 21,585 -0,45 -0,29 0,16 0,58
    105,46 1353 15,816 -0,71 -0,05 0,67 0,08
    107,43 1354 13,263 -0,81 0,11 0,89 -0,2
    109,43 887 2,229 -0,87 0,25 0,76 -0,14
    111,46 861 7,827 -0,68 0,03 0,37 0,25
    113,54 860 10,239 -0,38 -0,08 0 0,43
    115,55 858 11,547 -0,11 -0,25 -0,12 0,46
    117,63 856 12,291 0,07 -0,37 -0,19 0,48
    119,63 858 12,873 0,16 -0,41 -0,22 0,48
    121,68 860 12,912 0,22 -0,46 -0,23 0,47
    123,68 850 12,873 0,26 -0,53 -0,22 0,5
    125,75 853 12,822 0,23 -0,54 -0,22 0,53
    127,73 849 12,843 0,17 -0,49 -0,21 0,51
    129,78 852 12,741 0,16 -0,49 -0,17 0,52
    131,78 849 12,822 0,13 -0,52 -0,14 0,54
    133,77 852 12,822 0,15 -0,54 -0,2 0,58
    135,9 853 12,801 0,15 -0,51 -0,18 0,53
    137,93 848 12,723 0,13 -0,49 -0,14 0,51
    139,98 850 12,672 0,12 -0,45 -0,13 0,46
    141,95 851 12,591 0,13 -0,47 -0,12 0,48
    143,98 845 12,552 0,11 -0,48 -0,13 0,51
    146,03 849 12,459 0,07 -0,47 -0,1 0,49
    148,08 851 12,42 0,04 -0,43 -0,09 0,48
    150,06 852 12,39 0 -0,37 -0,08 0,46
    152,15 851 12,39 0,01 -0,39 -0,09 0,48
    154,11 851 12,399 0,04 -0,44 -0,07 0,49

    Co o tym sądzicie?

  2. #1282
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Jest dobrze. Zrób jeszcze test, o którym pisał stronę wcześniej Tomek_KRK, będziesz miał większy pogląd na sprawę.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    (...) Najlepiej sprawdzić korekty dynamicznie - jazda od niskich obrotów ok. 1500 obr/min, do np. 3000 obrotów, pod w miarę dużym obciążeniem (np. 3 bieg, pedał gazu wciśnięty tak do połowy i zaciągnięty ręczny - żeby cały pomiar chwilę trwał). Wtedy wszystko wychodzi jak na dłoni. Miałem już przypadki, że korekty na obrotach jałowych były prawie idealne, a pomiar dynamiczny jednoznacznie wskazywał na uwalenie któregoś wtrysku (korekta potrafiła podejść do +4).
    Ostatnio edytowane przez łuk4sz ; 14-03-2015 o 11:41

  3. #1283
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Tak tez zrobie, jak tylko bede mial loga to go wrzuce...

    Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

  4. #1284
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał paw2x Zobacz post
    U mnie jeden wtryskiwacz odstaje wyraźnie od reszty - korekta +1,5, gdy reszta w granicach 0,5 (plus minus).
    U mnie podobnie. Korekty sprawdzone bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika, na biegu jałowym, bez wciskania gazu:



    Objawy: delikatne wibracje. Postaram się wrzucić korekty na rozgrzanym silniku. Z tego co pamiętam wyglądają dużo lepiej, korekty +/- 0,5. Jakieś sugestie?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty.jpg
Wyświetleń:	672
Rozmiar:	61.0 KB
ID:	160121  
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 14-03-2015 o 16:07

  5. #1285
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Pierwszy przytkany, możesz zastosować do paliwa jakiś środek na przeczyszczenie wtryskow albo kurację z olejem 2T. Lub jeśli tankujesz na jednej stacji to czasem pomaga jej zmiana na inną :-)
    Zrób jeszcze logi na ciepłym z instrukcji powyżej.
    Ostatnio edytowane przez łuk4sz ; 14-03-2015 o 16:49

  6. #1286
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Dzięki za odp. Planuję kurację dodatkiem do paliwa Liqui Moly Diesel Spulung 2666, a na następny zbiornik kuracja olejem 2T przez 2 kolejne tankowania. Intryguje mnie jednak jedna rzecz. Dlaczego korekta na wtryskiwaczu pierwszym wraz z rozgrzewaniem silnika maleje co w związku z tym automatycznie powoduje zmniejszenie się korekt (-) na sąsiednich dwóch? Czy przytkany wtrysk nie objawiałby się stałą korektą na (+)? Pytam, ponieważ sprawdziłem sobie wydruki z kompa, które zrobił poprzedni właściciel przed zakupem auta i wynika z nich, że problem z tym wtryskiem był od samego początku. Na szczęście korekta od tamtej chwili nie uległa znaczącemu zwiększeniu. Wysłałem zatem zapytanie do serwisu zajmującego się regeneracją wtrysków i otrzymałem odpowiedź, że w przypadku korekty dodatniej przyczyna nie jest jednoznaczna. koszt wyjęcia, sprawdzenia i regulacji (nie wiem co się pod tym kryje) to 180-200 zł. To są koszty robocizny. Orientacyjny czas trwania takiej usługi to 2-3 godziny. Firma działa pod logo Bosch Service.
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 15-03-2015 o 18:30

  7. #1287
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 136 KM
    Postów
    4

    Domyślnie Kody IMA | Regeneracja wtryskiwaczy 1,9 jtd

    Witam. Ja też regenerowałem wtryskiwacze i w 1,9 jtd w serwisie Boscha http://www.wtryskiwacz.com nadali mi nowe kody. Ale co ciekawego zamontowałem wtryskiwacze i nie miałem możliwości przez około dwa tygodnie podjechać gdzieś na serwis, żeby wpisać nowe kody i tak przejechałem około 1400km i wszystko pracowało idealnie. Moc bardzo dobra silnik pracuje bardzo miękko i zero dymu. Teraz dla świętego spokoju niedawno wpisałem nowe kody i okazuje się , że nie ma zmian tak samo dobrze pracuje silnik jak przed wpisaniem. Wydaje mi się i tak też słyszałem, że jak dobrze się wyreguluje wtryski to i bez kodów będą chodzić super. Jestem tego namacalnym dowodem.

  8. #1288
    Użytkownik Świeżak Avatar luczej
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 Ti Q4 Rosso
    Postów
    47

    Domyślnie

    Witam Oddałem ostatnio belle do serwisu na regeneracje wtrysków, dzisiaj kolega sprawdził mi korekty i oto co wyszło.
    Powinienem jechać z reklamacją? Dodam że warsztat wymienił wszystkie końcówki.
    Z góry dzieki za odpowiedź
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty.jpg
Wyświetleń:	407
Rozmiar:	45.2 KB
ID:	160766  

  9. #1289
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Lyczej kolego a klapki na swoim miejscu czy wyjęte? Bo bardzo duzo daja niesprawne i właśnie takie korekty mogą byc.. w warsztacie wszystko oki ale w silniku juz nie koniecznie...

    No i oczywiście logi robione na rozgrzanym silniku 90c i wszystko powylanczane bieg jalowy?

  10. #1290
    Użytkownik Świeżak Avatar luczej
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 Ti Q4 Rosso
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejon Zobacz post
    Lyczej kolego a klapki na swoim miejscu czy wyjęte? Bo bardzo duzo daja niesprawne i właśnie takie korekty mogą byc.. w warsztacie wszystko oki ale w silniku juz nie koniecznie...

    No i oczywiście logi robione na rozgrzanym silniku 90c i wszystko powylanczane bieg jalowy?
    Klapki są i na razie żadnych wycieków na zewnątrz, nie wiem jak w środku wyglądają. Po regeneracji faktycznie jest lepiej z dymieniem przy wyższych obrotach natomiast lubi sobie puścić białego bąka przy 2k.

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory