Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: problem z silnikiem 1.9 16v jtd m-jet

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rugby (UK)
    Auto
    147 m-jet 1.9 16v 140KM lusso edition
    Postów
    36

    Domyślnie problem z silnikiem 1.9 16v jtd m-jet

    Witam, od dwóch dni walczę z usterką silnika, najpierw dwa razy alfa przegrała się bez powodu, teraz trzyma temperaturę 90 st. ale nie grzeje ogrzewanie, nagle temperatura spada do 80st. i znowu rośnie wtedy ogrzewanie zaczyna działać, dymi bardzo gęsto na biało, mam wielki problem z rozruchem, rozrusznik kręci jak wariat, silnik zaskakuje i gaśnie, po 4-5 próbie wskakuje na 600 obr/min i gaśnie, za kolejnym razem silnik odpali, oleju ciupkę ubyło (na komputerze 1 kreska) na bagnecie max. 2-3 mm, mam lekki przedmuch obok turbo i czasem obroty podskoczą, płyn chłodniczy znika w niesamowitym tępie (dziś dolałem 3L! przejechałem 0,6 mili na parking i zniknęło na oko 2L ;/) silnik czasem przechodzi w tryb awaryjny, ale to wina MAP sensora (którego wymieniłem na nowy boschowski oryginał) wiem bo sprawdzałem na komputerze i były błędy (P1238, P0235, P0069).

    Zgasiłem go na parkingu i procedura się powtórzyła ... kręcił i kręcił ledwo zaskakiwał masakra po całości. Zauważyłem wyciek wody nad turbiną, leci ciurkiem na turbo, nie wiem co jest auto mam 2tygodnie, psuje się dzień w dzień, dbam o silnik auto, na zimnym nie kręce wiecej niz 2000 rpm, na ciepłym więcej niż 3000 rpm też nigdy nie kręciłem, czyściłem EGR, dolot, klape tłumiącą, kolektor dolotowy, wymieniłem MAP, podłączałem kompa i rozkładam ręce ... wcześniej miałem Vauxhalla Astre 2000 i nigdy przez rok nic nie wymieniłem i się nie popsuło, tu w ciągu 2 tygodni auto miało 13 dni awarii ... jak nie przeładowanie, to problem z MAPem, problem z ogrzewaniem, problem ze wszystkim... pomoże ktoś?

    ja obstawiam na uszczelke pod głowicą, sprawdze MultiEcuScannem kompresje? nie wiem co robić ciężko pracowałem i szukałem doinwestowanego modelu alfy, a trafiłem na minę jak nigdy.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Kupiłeś wraka z popękaną głowicą. Czeka Cię wymiana remont albo wymiana silnika.

    Nadymione z komórki.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rugby (UK)
    Auto
    147 m-jet 1.9 16v 140KM lusso edition
    Postów
    36

    Domyślnie

    jesteś pewny że to popękana głowica? jak to sprawdzić, samochód jeździł i nie tracił mocy, od dwóch dni są takie problemy ...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak wcina wode i kopci na biało to woda nie bedzie wracac przelewem do zbiorniczka. Dodatkowo odkrec korek i bedzie czuc spaliny.
    Generalnie to najgorsza opcja i sam raczej tego nie zrobisz.

    Nadymione z komórki.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rugby (UK)
    Auto
    147 m-jet 1.9 16v 140KM lusso edition
    Postów
    36

    Domyślnie

    liczę na to że to tylko głowica, lub jakaś dziura w przewodach, bo z korka nie czuć raczej spalin, popołudniu kolega podjedzie z ciśnieniomierzem i zmierzę kompresje na garach ... sprawdzę jeszcze odmę, olej sprawdziłem jest czysty (tzn czarny jak na diesla przypadło) tylko to dymienie, problem z rozruchem, brak ogrzewania i wyciek ... ile mnie naprawa będzie orientacyjnie kosztować, i co z części potrzebuje ?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ja z wymianą głowicy na sprawną używkę i po pełnej przygotówce zamknąłem się w kwocie 2200 zł.

    Nadymione z komórki.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rugby (UK)
    Auto
    147 m-jet 1.9 16v 140KM lusso edition
    Postów
    36

    Domyślnie

    witam, wróciłem z zakupów, alfa odpaliła z trudem na zimnym ... ale odpaliła pojechaliśmy do tesco i na stacje, po zatankowaniu problem z odpalaniem zniknął (odpala od strzała, rano świeciła się rezerwa, widocznie syf w zbiorniku itp), do puki silnik nie osiągnie 90 st. (temp roboczej) samochód wgl nie dymi, tzn tak jak powinien diesel, lekko na szaro, ale w momencie otwarcia termostatu (pow 90) zaczyna dymić (ale nie NON STOP!) tylko okresowo, np mocniejsze depnięcie, przygazówka no i obroty tańczą na jałowym 500-850-500-850 i lekko dymi, ogrzewania brak (jutro zaleje płynem chłodniczym, odpowietrzę), bardzo często gaśnie, zaparkowanie pod domem to była mordęga (8 razy zgasł, nie mówiąc o zadymie spowodowanej białą chmurą nie śmierdzi przepalonym glikolem tylko spalinami bogatszymi w większą dawkę paliwa (wtryski sprawdzałem w MES), płyn znika wolniej (widocznie rano było mniej płynu i zszedł w głąb silnika), czy dalej podejrzewać GŁOWICĘ lub UPG? zaznaczam MOCY NIE UBYŁO (chyba ze check engine wyskoczy z powodu MAP sensora), ciągnie od 1500 do 3400 (dalej nie sprawdzałem) bez jęknięcia, szarpnięcia itp. powiedzcie co chcecie z diagnostyki mam kabel to wam podam jakieś logi, wykresy cokolwiek a koledze dziękuje za odpowiedzi i rady, cheers i miłego wieczora!

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar filu_jackass1
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD; Suzuki Gsxr 1000 k8
    Postów
    55

    Domyślnie

    Ja na Twoim miejscu raczej bym nie jezdzil tym autem, tylko wzial sie za remont i szukanie przyczyny usterki. Mozesz sobie narobic kipiszu w silniku w ten sposob...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rugby (UK)
    Auto
    147 m-jet 1.9 16v 140KM lusso edition
    Postów
    36

    Domyślnie

    jak wspomniałem ,jutro ogarnę układ chłodzenia, wyczyszczę jeszcze raz dolot, posprawdzam przewody i ocenię czy muszę regenerować głowicę, liczę na to że nie bo z dnia na dzień nie powinna się rozwalić głowica, jedynym problemem jest to dymienie i brak ogrzewania ...

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Nie miałeś czasem układu zalanego wodą?? Sam mówisz że cienkie ci z bloku

Podobne wątki

  1. Problem z silnikiem
    Utworzone przez kurly w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 22:27
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  3. Problem z silnikiem.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 09:56
  4. problem z silnikiem
    Utworzone przez puszuszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 19:30
  5. [156] 1.8 TS problem z silnikiem
    Utworzone przez marcussz w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-04-2008, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory