Strona 20 z 114 PierwszyPierwszy ... 10111213141516171819202122232425262728293070 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #191
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Jakie miękkie kawałki nylonu? -raczej twarde, zwęglone fragmenty korpusu siteczka, a dziurawy i tak nie spełnia swojego zadania. Jak popłynie bypassem to jak pisałem filterek ulegnie błyskawicznemu zapchaniu, a wtedy turbina jest niesmarowana i tu nasuwa się pytanie czy lepsze dla żywotności łożysk turbiny jest smarowanie zabrudzonym olejem czy całkowite pozbawienie smarowania. Zresztą ilu użytkowników zajrzało do tej śruby - u wszystkich, którzy zajrzeli filterek był uszkodzony
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #192
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jakie miękkie kawałki nylonu? -raczej twarde, zwęglone fragmenty korpusu siteczka,
    a widziałeś żeby ten plastikowy korpus sie rozpadł? Szczerze mówiąc kilka tych filterków widziałem i nawet w tych po wiekszych przebiegach plastik był w nienaruszonym stanie. On jest trwały do tego stopnia że nawet ciężko go wyszarpać, zresztą sam wiesz skoro to robiłeś .
    a dziurawy i tak nie spełnia swojego zadania. Jak popłynie bypassem to jak pisałem filterek ulegnie błyskawicznemu zapchaniu,
    może własnie wtedy go rozrywa ciśnienie bo to nylonowe sitko nie jest w stanie stawic taki opór aby zatkać przepływ oleju, wiec suma sumarum smarowanie zawsze będzie

  3. #193
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Dokładność filtracji naszych filtrów oleju wynosi od 10 do 25 µm
    Tylko w połączeniu z tą deklarowaną skutecznością "do 90%" wynik jest taki, że pływają brudy rozmiarów 25-50um w oleju i to nawet z niewielkim przebiegiem.

    Aby wyjąć ten nylonowy filterek trzeba spiłować=skrócić śrubę a wtedy pod nią po wkręceniu powstanie szczelina, która pozwoli na dodatkowy przepływ oleju pod pełnym ciśnieniem do łożyska turbiny - efekt będzie jakbyś rozwiercił restryktor. Pytanie jak zareagują uszczelnienia i zawór w odpływie oleju za turbo na podwyższone ciśnienie oleju bo jego zadaniem jest trzymanie oleju w łożysku turbiny po spadku ciśnienia oleju, wyłączeniu silnika itp. Jeśli przestanie trzymać to wtedy turbina będzie startować na sucho i zgon murowany.

    Ja robiłem na wypłukanym już silniku kontrolę filterka wymienionej śruby turbo po pewnym przebiegu (fakt - niewielkim w porównaniu do większości Forumowiczów) i był jak nowy. Kupię nowe podkładki to sprawdzę jak wygląda po zimnych startach ale wątpię aby tej zimy 0W-30 go porwało.

    By-pass filtra oleju otwiera się praktycznie codziennie podczas zimnego startu a może otwiera się też podczas jazdy z gazem w podłodze jeśli materiał filtrujący już nie wytrzyma wysokiego wydatku pompy - im wyższa klasa lepkości tym gorzej w tym przypadku.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #194
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post

    Ja robiłem na wypłukanym już silniku kontrolę filterka wymienionej śruby turbo po pewnym przebiegu (fakt - niewielkim w porównaniu do większości Forumowiczów) i był jak nowy. Kupię nowe podkładki to sprawdzę jak wygląda po zimnych startach ale wątpię aby tej zimy 0W-30 go porwało.
    sprawdzę u siebie z ciekawości jak wygląda filtr np po 5 kkm ale przy tym oleju to myślę że pewnie bedzie jak nowy. Ostatnio jak sprawdzałem po wymianie oleju to założyłem na starych podkładkach (bo nowe miałem w domu) i też się nic nie działo. Spiłowanie śriuby z filtrem spowoduje chyba przepływ oleju poza śrubą, więc chyba już lepszym wyjściem jest wydłubanie resztek sitka ze środka (jeśli jeszcze będzie co ) i wkręcenie z powrotem. Ja porównam jeszcze dokładnie obie śruby tzn 7 i 8 , fakt 8 miała ciut większy otwór wlotowy ale przepływ jeśli by się przez to zwiększył to i tak pewnie byłby dużo mniejszy niż po spiłowaniu filtra od spodu

  5. #195
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    ....
    Tylko w połączeniu z tą deklarowaną skutecznością "do 90%" wynik jest taki, że pływają brudy rozmiarów 25-50um w oleju i to nawet z niewielkim przebiegiem
    ..
    W misce olejowej to sobie mogą pływać, ale w magistrali smarującej ich nie ma
    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    ....
    Aby wyjąć ten nylonowy filterek trzeba spiłować=skrócić śrubę a wtedy pod nią po wkręceniu powstanie szczelina, która pozwoli na dodatkowy przepływ oleju pod pełnym ciśnieniem do łożyska turbiny...
    Bzdura totalna , żeby wyjąć filterek nic nie trzeba spiłowywać i śruba w żadnej mierze się nie skraca. Usunięcie tego filterka spowoduje tylko to, że łożysko turbiny będzie smarowane dokładnie tym samym i tak samo przefiltrowanym olejem co łożyska ślizgowe silnika i korbowodów, więc nie ma co robić tragedii i bić niepotrzebnie piany.... O zbyt duże ciśnienie to ja bym się w łożysku ślizgowym nie martwił, o wiele groźniejsze jest niedostateczne smarowanie (szczególnie na wolnych obrotach) przy zapchanym/uszkodzonym filterku. Ciśnienie oleju dla łożyskowania turbo to jeszcze nie wszystko -uśrednione wartości są następujące:
    - wolne obroty, silnik rozgrzany - ciśnienie min. 0,35-0,4 bar, przepływ min - ok 0,4 l/min
    - maksymalne obciążenie - ciśnienie min. 1,6 bar, przepływ min - ok 1,8 l/min.
    A jeśli chodzi o restryktor to w turbinach z łożyskami ślizgowymi się go nie stosuje
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-03-2015 o 17:10
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #196
    Użytkownik Świeżak Avatar Czarek_S
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Mito 1,4 TB 170KM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Wstawię się za opinią Macieja. Ja swoją śrubę wyczyściłem tylko z resztek tego siteczka a korpus z czarnego plastiku zostawiłem bez wyciągania.

  7. #197
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Więc tak, sruby 7 (filtr) oraz 8 są identyczne rozmiarowo , różnią sie tylko otworami we i wy, i tak:


    - śruba 7 - wlot 5,6mm (2x2,8mm) - wylot 4,5mm (plastikowy korpus w środku- z sitkiem lub bez)

    - śruba 8 - wlot 7,6mm (2x3,8mm) - wylot 6mm (oryginał -śruba bez filtra)

    - śruba 7 - wlot 5,6mm (2x2,8mm) - wylot 7mm (plastikowy korpus wyciągniety bez naruszenia wymiarów śruby- podgrzałem ją nad palnikiem gazowym)
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 24-03-2015 o 00:44

  8. #198
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Otworek wlotowy (ten poprzeczny pod łbem) w śrubie nr "7" to średnica 3mm. Śruba jest wewnątrz stopniowana - bez sitka ma średnicę 7,4mm (na niej obsadzone jest sitko), a pod sam koniec średnica ta rośnie do 7,5mm. Wymiary te nijak się mają do wymiarów otworów w restryktorach które są rzędu 0,9-1,1mm, więc te śruby nie spełniają takiej roli (reduktorów ciśnienia)
    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    .....
    (plastikowy korpus wyciągniety bez naruszenia wymiarów śruby- podgrzałem ją nad palnikiem gazowym)
    Usunąłeś profilaktycznie sitko z tej śruby?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #199
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    kiedyś dawno usunąłem sam korpus z ciekawości ze starej śruby (fabrycznej-po większym przebiegu) bo sitka już nie było, trzymam ją na pamiatkę

  10. #200
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A jeśli chodzi o restryktor to w turbinach z łożyskami ślizgowymi się go nie stosuje
    W małych turbinach jak nasze ważne jest utrzymanie odpowiednich proporcji otworu wlotowego oleju do wylotowego - dzięki temu utrzymywane jest odpowiednie ciśnienie i przepływ oleju w łożysku ślizgowym. Powiększony wlot nie podwyższy przepływu który smaruje/chłodzi/myje a jedynie podwyższy ciśnienie ponad założoną normę.


    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    plastikowy korpus wyciągniety bez naruszenia wymiarów śruby- podgrzałem ją nad palnikiem gazowym
    to jest ciekawa opcja... jeśli nic nie zostało w środku.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory