Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 160

Temat: szarpie przy 1,5 tys obrotów

  1. #121
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    Ja zaraz pójdę odłączyć przepływke i zobaczę czy będzie lepiej...



    SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
    DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
    Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !


  2. #122
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tom@sz Zobacz post
    U mnie też występuje szarpanie i zdiagnozowałem że to na pewno przepływomierz, bo z odpiętym jest idealnie.
    Bardzo dobrze.
    Jednak musisz wiedzieć, że odłączając przepływomierz deaktywujesz jednocześnie sterowanie EGR - równie dobrze w tym momencie w nim może być problem. Więc to nie jest takie oczywiste A znacznie częściej pada EGR niż przepływka.
    Przepływomierz możesz sprawdzić w czasie jazdy z podpiętym kompem.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 27-04-2015 o 17:57
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #123
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tom@sz
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Pustków Wilczkowski
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 8V
    Postów
    28

    Domyślnie

    Magil wiem, z tym że EGR wykluczam, ponieważ poprzedni właściciel wymienił go na nowy jakiś rok temu. Także zakładam, że w ciągu tego czasu i przy niewielkim przebiegu wykręconym przez tego człowieka (jakieś 15 tys km.) EGR raczej się nie powinien był popsuć.

    Aby jednak mieć pewność powiesz coś dokładniej o tej diagnozie kompem ?
    Ostatnio edytowane przez Tom@sz ; 27-04-2015 o 18:01

  4. #124
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wybierasz dwa parametry (tylko dwa, aby częstotliwość otrzymywania próbek była największy): zmierzoną i oczekiwaną masę powietrza. Lapek na fotek pasażera i w drogę. Ja zawsze jadę trochę spokojnie, później kilka razy mocniej przycisnę. Na wykresie zobaczysz, czy wartości się pokrywają.

    Były już opisane przypadki, że EGR, mimo że wymieniony na nowy, po pewnym czasie działał niepoprawnie. Dlatego najtańsza i najprostsza diagnoza to całkowite zaślepienie EGR-a. Przepływka kosztuje parę stówek.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #125
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Stawiam 4pak na egr :-)








  6. #126
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tom@sz
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Pustków Wilczkowski
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 8V
    Postów
    28

    Domyślnie

    No spróbuję tego zaślepienia, zobaczymy

    Gdyby jednak okazało się, że przepływka, to wracając do mojego pytania wymiana, czy czyszczenie ?

  7. #127
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Manchester
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    6

    Domyślnie

    U mnie tez szarpalo jak kupilem Alfe rok temu. Poczytalem forum i zablokowalem EGR co rozwiazalo problem.

  8. #128
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tom@sz Zobacz post
    Gdyby jednak okazało się, że przepływka, to wracając do mojego pytania wymiana, czy czyszczenie ?
    Są dedykowane specyfiki do czyszczenia, ale ich skuteczność jest wątpliwa.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #129
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    panowie takie pytanie do kogoś kto sie na tym zna i ma pojęcie... gość który grzebał kiedyś przy mojej 159 powiedział że egr nie da się "wywalić" bo jest na pięć kabli a idzie tylko te co są na dwa... jest taka opcja?



    SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
    DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
    Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !


  10. #130
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    ja osobiście pierwsze słyszę








Podobne wątki

  1. [156] do 3 tyś obrotów, szarpie. 2.0 TWIN SPARK
    Utworzone przez patrykalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-01-2015, 18:26
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 11:14
  3. [155] szarpie przy nagłym przejściu z niskich obrotów
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 19:10
  4. Alfa 147 jtd szarpie od 2500 obrotów
    Utworzone przez prezes2124 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 19:23
  5. problem z Alfą. szarpie przy 1,8-2 tys obrotów
    Utworzone przez botticelli w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 12:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory