Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Po prostu nie odpaliła...

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawel1284
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Skawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta JTD'm
    Postów
    89

    Domyślnie Po prostu nie odpaliła...

    Problem powstał przed około godziną, gdy chciałem wrócić do domu po pracy.
    A więc, rano samochód odpalił bez problemu, później około południa również. Potem przyszła spora ulewa. No i nie odpaliła...
    Rozrusznik nawet nie zakręcił, ale zasilanie jest. Próbowałem na "popych" - też nic.
    Wiem że po tym opisie trzeba by być jasnowidzem, ale może ktoś miał podobny problem.
    Giulietta 2.0jtdm 170 KM, 2010r.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Na popych dielsa .. przeskoczy pasek i będzie pozamiatane jak zawory pocałują denka tłoków.
    Poza tym zasilnie z akumulatora działa - zegary startują z diagnostyką i kontrolkami po przekręceniu kluczyka ?
    Najlepiej podpiąć pod interfejs jak nie ma zasilnia na któryś z obwodów to wywali błąd .. Sorry już dawno nie da się wielu usterek zdiagnozować bez diagnostyki elektronicznej.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Padł akumulator i nie odpalaj na pych bo zerwany pasek rozrządu to praktycznie koniec silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawel1284
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Skawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta JTD'm
    Postów
    89

    Domyślnie

    Właśnie problem w tym że aku jest ok. Zegary i kontrolki się zapalają. Ale nie chce zakręcić. Jutro zaholuję auto na serwis.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Zegary i kontrolki świecące nie świadczą o sprawności akumulatora.

    pzdr, tadzikpl

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawel1284
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Skawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta JTD'm
    Postów
    89

    Domyślnie

    Ale wszystko: radio, nawiewy, szyby lusterka, działają normalnie. Jednak sprawdzę jeszcze aku, jak radzisz zanim oddam samochód do serwisu.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Może zostało uszkodzone napięcie na elektromagnes rozrusznika, tam idzie jeden cienki kabelek 12V - jak tam nie będzie napięcia rozrusznik nawet nie mruknie, choć to wydaje się zbyt proste rozwiązanie tego problemu.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Może zostało uszkodzone napięcie na elektromagnes rozrusznika, tam idzie jeden cienki kabelek 12V - jak tam nie będzie napięcia rozrusznik nawet nie mruknie, choć to wydaje się zbyt proste rozwiązanie tego problemu.
    Jak rozpoznać ten kabelek? Gdzie on jest? Pomyślałem teraz że to fajne miejsce na prościutką samoróbkę inmobilajzer

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawel1284
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Skawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta JTD'm
    Postów
    89

    Domyślnie

    Tak więc Jula już w serwisie. Po 13 być może będę już wiedział co jest przyczyną to dam znać.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Jak rozpoznać ten kabelek? Gdzie on jest? Pomyślałem teraz że to fajne miejsce na prościutką samoróbkę inmobilajzer
    Do rozrusznika idą jedynie dwa kable jeden gruby zasilający i drugi cieniutki na elektromagnesu - nie da się go pomylić, jeśli chcesz zrobić odcięcie przy stacyjce to potrzebny by był schemat układu elektrycznego, żeby nie szukać pina.
    Tylko, że tak ja łatwo zrobić takie odcięcie tak łatwo je obejść, wystarczy zewrzeć styki rozrusznika wkrętakiem lub podać kablem z akumulatora napięcie i auto odpala. Aby zniechęcić złodzieja musiał byś założyć kilka takich zabezpieczeń, na pompę paliwa, na sygnał z czujnika (nie wiem jak jest w alfie czy bierze z walka rozrządu czy z koła pasowego) sygnał dla ECU, chodzi o to, maksymalnie wydłużyć czas uruchomienia auta i maksymalnie utrudnić obejście zabezpieczenia.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-07-2015, 14:52
  2. Treszczy, skrzypi w środku - po prostu wkurza!
    Utworzone przez k4t27y w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 15:26
  3. Xenon po prostu sobie zgasł. Czyżby wymiana żarnika?
    Utworzone przez Paweł24 w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 21:30
  4. Zgasiłem i juz nie odpaliła JTD
    Utworzone przez jaroman2 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 12:01
  5. [155] Odpaliła na 4 lub 5 cyl.
    Utworzone przez Michu1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 17:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory