Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: dusi się i szarpie na niskich obrotach

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8ts 144km
    Postów
    80

    Domyślnie dusi się i szarpie na niskich obrotach

    Alfa 1.8ts 144km lpg.
    Jakiś czas temu auto zrobiło się trochę ospałe na niskich obrotach, około 2ch tygodni temu po kilkuset kilometrowej wycieczce wyraźnie straciło moc do mniej więcej 3-3.5 tys obrotów. Myślałem że zatankowałem kiepski gaz więc jechałem dalej. W ciągu kolejnych kilku dni nie zaobserwowałem poprawy a jedynie pogorszenie. Auto kompletnie nie ma siły jechać, krztusi się i szarpie do 3tys. Ma to miejsce zarówno na gazie jak i na benzynie. Po podpięciu pod kompa wywala błąd p0170 - integrator sondy lambda, po skasowaniu jest poprawa na kilka sekund i wraca to samo. Powyżej 3,5 tys auto idzie już normalnie. Błąd sondy pojawia się niestety regularnie.
    Wyczytałem z forum że może to być:
    -co oczywiste z błędu uszkodzona sonda
    -przepływka
    -nieszczelny dolot
    -cewki
    Po odpięciu przepływki nie ma żadnej poprawy, dolot sprawdzony i szczelny, mechanik sugeruje uwalone świece zapłonowe.
    Dodatkowo wczoraj pojawiło się stukanie, jakby dzwonienie z okolic katalizatora a całym wydechem rzuca tak że prawie z wieszaków spada.
    Sprawdzałem też parametry sondy lambda - napięcie waha się od 16 do 850mv - czyli teoretycznie ok. Nie podoba mi się za to wykres przepływu powietrza - w momencie gdy autem zaczyna rzucać przepływ rzeczywisty powietrza jest kilkukrotnie wyższy od oczekiwanego.
    Co o tym myślicie?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Uszkodzona sonda lambda pokazuje następujące objawy: falowanie obrotów na biegu jałowym,zwiększone spalanie nawet 2-5 litrów,
    szarpanie na biegach, nierówna praca silnika. Uszkadzemie sondy lambda jest przeważnie przez tankowanie paliwa niskiej jakości lub paliwa zanieczyszczonego. Zanieczyszczone paliwo może poprzez spaliny osadzać się na sondzie lambda i sprawiać, że źle będzie odczytywała parametry pracy silnika. Kod związany z sądą w Twoim aucie raczej wskazuje na jej złą pracę.
    No ale te problemy mogą to być też związane z instalacją LPG.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar wojteknad
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    LUBLIN
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK
    Postów
    23

    Domyślnie

    Miałem podobny problem w 2.0 T.S. Cewki miały przebicia, były popękane i miała podobne objawy o których piszesz i do tego ten sam błąd P0170. Wymieniłem cewki na niepopękane i problem zniknął. Może sprawdź przy okazji cewki przewody. Ciekawe kiedy ostatnio miałeś wymieniane elementy układy zapłonowego. :/

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojteknad Zobacz post
    Ciekawe kiedy ostatnio miałeś wymieniane elementy układy zapłonowego. :/
    No właśnie .
    Opowiedz coś więcej o czynnościach serwisowych , które ostatnio robiłeś lub właśnie nie robiłeś to będzie łatwiej coś doradzić.
    Bo to może być masę rzeczy .
    Może wystarczy zrobić zwykłą obsłógę okresową ta jak w instrukcji napisane.
    Jeśli to nie pomoże wtedy trzeba szukać.
    Może zapchany katalizator, może wariator,może świece, może może może.......................
    Moja Bella

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8ts 144km
    Postów
    80

    Domyślnie

    serwis na bieżąco, filtry oleje co 15 tys. km. fakt faktem zaniedbałem trochę świece bo zrobiłem na nich 50tys. i stąd sugestia mechanika - planowałem je zmieniać przy kolejnym olejowym za 10tys. km. Martwią mnie właśnie te "może", jest dużo możliwości a wymiana każdej z nich na oryginalnych częściach kosztuje tyle co znaczna część tego auta

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał rodzyn Zobacz post
    wymiana każdej z nich na oryginalnych częściach kosztuje tyle co znaczna część tego auta
    Złe podejście do tematu.
    Koszty obsługi serwisowej i napraw nie powinno odnosić się do wartości auta a li tylko do ogólnych kosztów użytkowania owego.
    Moja Bella

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8ts 144km
    Postów
    80

    Domyślnie

    Dariusz156 nie zrozumiałeś mnie, jestem w stanie zaakceptować wymianę np: świec i cewek bo jest to eksploatacja, wymianę sondy bo mogła się "zabrudzić". Chce ograniczyć możliwość pomyłki mechanika żeby nie okazało się że po wymianie świec lub cewek będę musiał wymienić sondę, później katalizator, później przepływkę i nagle okaże się że wsadziłem 3 kafle w auto warte może 5. To jest moja kolejna 156 i na przykładzie poprzedniej wiem że ratowanie beznadziejnego przypadku nie ma najmniejszego sensu.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Skąd jesteś ?
    Może ktoś ci poda namiar na sensownego diagnostę?
    Moja Bella

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    okolice wrocławia
    Auto
    alfa romeo 156 1.8ts 1998r
    Postów
    22

    Domyślnie

    Mam 156 1.8ts z lpg które zakładałem wiec wiedzialem jak autko zachowuje sie jezdrzac tylko na benzynie gdy zalożyłem gaz na początku wspaniale ale po 10tys km zrobiła się mułowata na dole na luzie falowały obroty od 300 do 2000 potrafila nawet zgasnąc i bład sondy. Nadal walcze ale mam osiagnięcia faluje tylko 800-1000 problem leży w zle ustawionym mnożniku gazowym

    wedlug mnie wyłacz gaz zrób z 150km tylko na benzynie patrzac co dzieje sie z autkiem jak bedziesz widzial poprawe to do gazownika na regulacje

    ps. wyłącz aku na całą noc mi pomagało natychmiastowo ale po jednym dniu było tak samo. Po dwuch wizytach u gazownika jest poprawa sonda normalnie pracuje tylko te obroty minimalnie faluja

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8ts 144km
    Postów
    80

    Domyślnie

    Instalacja BRC za całkiem spore pieniądze, nawet najmniejszych problemów przez 50tys km. Obecność instalacji jest zauważalna tylko przy maksymalnym przyśpieszaniu bo (nie wiem jak to się nazywa) "ssak" w butli jest umieszczony z przodu i gdy gaz ucieka do tyłu traci dopływ paliwa i przełącza się na benzynę. Osiągi są minimalnie słabsze.
    Auto dzisiaj zostało sprawdzone, na chwilę obecną mam uwaloną jedną cewkę, drugą w stanie agonalnym. Jedna świeca martwa, dwie kolejne umierające... Mechanik zdziwiony że dała rade w ogóle odpalić, a ja że wszystko dało o sobie znać w ciągu niecałego tygodnia. Jutro dam znać jaki będzie efekt po montażu nowych świec i cewek z odzysku...

Podobne wątki

  1. [146] Boxer 1.6 , Brak mocy , dusi się na niskich obrotach.
    Utworzone przez roger11 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-04-2015, 22:18
  2. [33] 1.7 IE szarpie/przerywa/gaśnie na niskich obrotach
    Utworzone przez AR_156 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 08:11
  3. [GTV Spider] 1.8ts szarpie na niskich obrotach itd.
    Utworzone przez ian3 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2013, 15:34
  4. Dziwnie szarpie na niskich obrotach 156 2.5 v6
    Utworzone przez CARENZO w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 10:30
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 08:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory