Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 73

Temat: usunięcie klapek kolektora - brak poprawy

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jest różnica po prostu w kontekście EGR czy rozmawiamy o 1.9/2.4 vs 2.0.
    W 2.0 EGR dogrzewa dodatkowo płyn, dzięki czemu zimą szybciej się nagrzewa motor. Zaślepienie EGR powoduje WYRAŹNIE wolniejsze nagrzewanie.

    Ja u siebie o ile auto dalej nagrzewa się powoli jak zawsze (zimą), o tyle zauważyłem, że auto się lekko wychładza... fakt, że sobie mocno grzałem w tym sezonie (24stopnie)... przy 21 wskazówka stała na 90*.

    Od razu mówie: termostat sprawny.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Wymiennik ciepła jest po to, żeby spalin chłodzić
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  3. #33
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A dodatkowo pozwala nieco szybciej rozgrzać silnik. 2.0 ma znacznie większą chłodnicę spalin. W przypadku 1.9 różnica w długości nagrzewania się silnika nie jest znacząca.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Maciej69 Zobacz post
    Butch, chodzi o temperaturę spalin wydechowych. Im cieplejsze tym katalizator gorzej unieszkodliwia tlenki azotu. Wzrośnie temperatura spalin i nic więcej.
    Tutaj chyba delikatnie nieporozumienie... Spaliny są wprowadzane do komory spalania w celu obniżenia temperatury spalania, co w efekcie powoduje mniejszą emisję NOx. Są również chłodzone w celu bardziej efektywnego doładowania silnika - gorące spaliny wpływają negatywnie na napełnianie się cylindrów. Tak to rozumiem.
    Natomiast "katalizator" spalin do poprawnej pracy potrzebuje optymalnej, wysokiej temperatury.

    Kolejny raz praktyka potwierdza, że zaślepienie EGR nie wpływa negatywnie na pracę układu, a jedynie wpływa na emisję NOx.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Generalnie chodziło o to co może się dziać po zaślepieniu EGRa.

    Ponownie odsyłam do lektury tego co wrzuciłem, magil dobrze gada :].

    Katalizator w sensie katalizator, nie dpf :]. Katalizator jest do utleniania NOx, HC i CO, DPF do wyłapywania sadzy

    A na koniec wspomnę, że EGR otwierają się przy dużym obciążeniu, bardzo uogólniając: jak turbo zaczyna pracować. Diesel to zaawansowana maszina
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomio
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Olkusz, okolice...
    Auto
    Była AR 159 SW, Distinctive Q-Tronic, jest Opel Insignia
    Postów
    443

    Domyślnie

    Odnośnie tego, czy potrzeba EGR zaślepić i programowo go usunąć po wywaleniu klap z kolektora, wrzucam link do filmiku (ktoś go już kiedyś podawał w innym temacie).
    Warto obejrzeć i zastanowić się czy warto go zostawiać:

    https://www.youtube.com/watch?v=stMdx2pZrFA
    AR 159 SW, 09r, Distinctive Q-Tronic, 1.9 JTDm 16V była, Opel Insignia ST jest



  6. #36
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W nowszych silnikach wymagane jest by normy spalin były spełniane dużo szybciej niż w starszych. Norma EURO 4 i 5 określają po ile sekundach od uruchomieniu ma być uzyskany jakiś tam poziom zanieczyszczeń. W normie Euro 5 ten czas został dość mocno skrócony.

    Zauważono, że ciepły silnik ma mniej zanieczyszczeń (dość oczywiste). Dodatkowo nowe konstrukcje, bardziej sprawne, wydzielają mniej ciepła niż dawniej. Dlatego wszelkimi sposobami próbuje się dogrzać zimny silnik. Jednym ze sposobów jest podgrzanie wody spalinami przechodzącymi z EGR. Działa to oczywiście w dwie strony (jednocześnie chłodzi spaliny i podgrzewa wodę). Stąd wycięcie EGR w 2.0 jtdm ma również efekt uboczny w postaci wolniejszego grzania silnika. W 1.9/2.4 ten efekt jest dużo mniej odczuwalny.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciej69 Zobacz post
    Andrzej, każdy dpf może się sam zregenerować bez zwiększania dawki paliwa. Ale potrzebuje on do tego wysokiej temperatury wytworzonej dużym i długotrwałym obciążeniem silnika.
    Dzięki za informacje, w sumie potwierdza to te, które do tej pory czytałem. Szkoda tylko, że w tym opracowaniu o DPF, bardzo ogólnikowo i pobieżnie potraktowano wypalanie pasywne. Bo nadal nie mogę dowiedzieć się, kiedy konkretnie proces wypalania można zainicjować. Warunkiem jest odpowienio wysoko temparatura, która powstaje m.in. w skutek mocne obciążenia silnika w wystarczająco długim/wymaganym okresie czasu. Tylko właśnie jaki czas i jaka jazda. Tego bez empirycznych doświadczeń racej nie da się ustalić. Zastanawia mnie jeszcze w tej sytuacji olej 2T, bo podobno podnosi on temperaturę spalin. Co by zresztą potwierdzało spostrzeżenia osób z forum Avenis, że interwały między wypaleniami DPF się wydłużają, po jego zastosowaniu. Wyższa temperatura spalin okazuje się być na tyle wysoka, że doprowadza do wypalania pasywnego DPFa. Ale aby nie uszkodzić katalizatora, musi być to olej 2T o zerowej zawartości siarki, bo z opracowania wynika, że tlenek siarki pośrednio blokuje proces wypalania DPFa. Uszkodzony katalizator automatycznie powoduje, że DPF nie jest w stanie się sam wypalać, ponieważ brakuje NO2 wytwarzanego w procesie katalitycznym z NO, który to dwutlenek jest potrzebny w procesie wypalania cząstek stałych w DPF. Więc z tego wynika, że jeśli ktoś zarżnął sobie katalizator olejem, albo paliwem z siarką, to automatycznie uśmiercił sobie DPF, albo DPF padnie w niedługim czasie. Czyli należy uważać z dodatkami do paliwa przy silniku z DPF'em. I o ironio lepszym okazuje się w tej sytuacji paliwo z bio dodatkami, bo nie zawiera siarki. Już nie przynudzam dalej, ale ten temat nadaje się na pracę doktorską i to pewnie dla kilku osób

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Dzięki za informacje, w sumie potwierdza to te, które do tej pory czytałem. Szkoda tylko, że w tym opracowaniu o DPF, bardzo ogólnikowo i pobieżnie potraktowano wypalanie pasywne. Bo nadal nie mogę dowiedzieć się, kiedy konkretnie proces wypalania można zainicjować. Warunkiem jest odpowienio wysoko temparatura, która powstaje m.in. w skutek mocne obciążenia silnika w wystarczająco długim/wymaganym okresie czasu. Tylko właśnie jaki czas i jaka jazda.
    Kluczowa jest temperatura spalin. 400 stopni to już proces pasywnej regeneracji DPF, aktywna powoduje wzrost temperatury do ponad 600. W wypadku mokrego filtra dodatki do płynu eolys powodują obniżenie niezbędnej do wypalania temperatury.
    Najlepszy materiał po Polsku na jaki się natknąłem, a który bardzo łopatologicznie tłumaczy to co się dzieje z DPF, to instrukcje szkoleniowe castrola dla silników Forda (wtrysk Delphi, ale analogia do Bsoch bardzo duża). Do znalezienia w necie plik ukl_common_rail.pdf
    np. tutaj:
    http://chomikuj.pl/severne/motoryzac...2743281072.pdf

    Jest kilka rzeczy, które przemilczano (np. to, że ECU potrafi rozpocząć regenerancje nawet na zimnym silniku, gdy zajdą odpowiednie ku temu powody). Ale ogólnie daje pojęcie na temat tego co się dzieje.

  9. #39
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 147 1.9 JTDm 150km, Brera 2,4jtdm
    Postów
    36

    Domyślnie

    Wróciłbym do tematu i sprawdziłbym rozrząd, to że zamula itp. mógł przeskoczyć pasek o jeden ząbek i tak się bedzię działo, kiedyś miałem taki przypadek. Niech Ci koledzy mechanicy sprawdzą czy rozrząd jest ok.

  10. #40
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomio Zobacz post
    Odnośnie tego, czy potrzeba EGR zaślepić i programowo go usunąć po wywaleniu klap z kolektora, wrzucam link do filmiku (ktoś go już kiedyś podawał w innym temacie).
    Warto obejrzeć i zastanowić się czy warto go zostawiać:

    https://www.youtube.com/watch?v=stMdx2pZrFA
    Kolego dzięki za podrzucenie filmiku, trochę mi on uświadomił
    To podsumowując...
    - Zaślepiam EGR ( pojeżdżę trochę z taką operacją bez wyrzucania z kompa )
    - Jak wszystko będzie OK to wgram mapkę z usuniętym EGR i z klapkami ustawionymi na otwarte - tak jak w filmie

    Czy spalanie po wywaleniu EGR ogólnie powinno spaść czy pójść w górę ? Tak jak pisałem teraz alfa mi potrafi palić przy spokojnej jeździe nawet około 8l./100km. Jak u was to wygląda ?

Podobne wątki

  1. Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 21:22
  2. Usunięcie klapek wirowych w 147
    Utworzone przez Błaszko w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 14:31
  3. Usunięcie klapek w kolektorze - mechanik Toruń
    Utworzone przez Błaszko w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 21:53
  4. [159] Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:49
  5. [159] Wymiana kolektora z plastikowego na aluminiowy - temat klapek + moja historia...
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 17:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory