Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 73

Temat: usunięcie klapek kolektora - brak poprawy

  1. #41
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To klapki usunąłeś czy nie? Wyłączenie EGR nie wpływa na spalanie.
    Ogólnie dobrze gdyby ktoś kumaty podłączył kompa i sprawdził podstawowe parametry.

    Spalanie w trasie 6-6.5, miasto ok 9.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #42
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    To klapki usunąłeś czy nie? Wyłączenie EGR nie wpływa na spalanie.
    Ogólnie dobrze gdyby ktoś kumaty podłączył kompa i sprawdził podstawowe parametry.

    Spalanie w trasie 6-6.5, miasto ok 9.
    Haha... Qrcze z takim spalaniem jak 6 - 6,5 l/100km. byłbym szczęśliwy Niestety ostatnio jak się kręciłem po trasie około 200 km. spalanie wyszło prawie 7,2 km. przy spokojnej jeździe. Qrcze no może jak jest ten EGR i ta moja furka nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów to raczej chyba zaślepienie EGR powinno pomóc jak ta moc z powrotem wróci. Nie wiem czemu to tak jest. Trasa u mnie to 20 km. w trasie do pracy. Tylko ja mam koła 17" więc może to jest problem ?

  3. #43
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ja też mam 17" i 225/50.
    Podwyższone spalanie to może być wina EGR, przepływomierza, termostatu. Wypadałoby podłączyć kompa.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #44
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Kolego klapki mam wywalone tylko tak jak wspomniałem na samym początku mechanik który to robił nie zaślepił EGR i nie programował klapek w pozycji otwartej. Tylko wywalił klapki powymieniał wszystkie elementy które uszkodziły klapki jak wpadły do cylindrów. Teraz mam w planach podjechać do niego na reklamację. Żeby zaślepił EGR.
    Tylko tak... Jeżeli zaślepię EGR i nie wyrzucę go narazie to normalnie będę mógł to potestować tylko z błędem na desce? Pytam się bo będę chciał wyjechać w dalszą drogę i nie wiem czy nic nie będzie się dziać... DPF mimo tego błędu na kompie będzie się wypalał?

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał puceek Zobacz post
    Tylko tak... Jeżeli zaślepię EGR i nie wyrzucę go narazie to normalnie będę mógł to potestować tylko z błędem na desce? Pytam się bo będę chciał wyjechać w dalszą drogę i nie wiem czy nic nie będzie się dziać... DPF mimo tego błędu na kompie będzie się wypalał?
    tak spokojnie możesz tak zrobić , błąd zaślepionego egr nie wpłynie na moc , komputer jej nie będzie obcinał , dpf musi sie wypalać , bo by doszło do zablokowania ukł wydechowego , komp jak będzie trzeba zainicjuje wypalanie filtra , a niesprawny egr powoduje szybsze zapychanie filtra , tak więc zaślepiaj blachą egr i testuj auto , nic złego nie narobisz
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #46
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał puceek Zobacz post
    Kolego klapki mam wywalone tylko tak jak wspomniałem na samym początku mechanik który to robił nie zaślepił EGR i nie programował klapek w pozycji otwartej.
    O to mi właśnie chodzi Skoro nie masz klapek - nie musisz ich w żaden sposób programować czy ustawiać. Nawet jeśli mechanik nie odłączył sterownika, ten może sobie dowolnie ustawiać ośki, ale to nie będzie miało wpływu na jazdę.

    Resztę opisał sedici.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    A może turbina ma źle ustawioną geometrię? Jak tak miałem, i turbo do 2tyś nie ładowało
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  8. #48
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciej69 Zobacz post
    A może turbina ma źle ustawioną geometrię? Jak tak miałem, i turbo do 2tyś nie ładowało
    Albo źle zregenerowana. Skoro klapki wpadły to turbo też pewnie dostało i było naprawiane. Albo gorzej – nie było ruszane, a jest uszkodzone po klapkach.

  9. #49
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kotlina Kłodzka
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Albo źle zregenerowana. Skoro klapki wpadły to turbo też pewnie dostało i było naprawiane. Albo gorzej – nie było ruszane, a jest uszkodzone po klapkach.
    Kolego, mechanik jak robił klapeczki powiedzial ze z tego co widzi to turbina jest nowiutka i dpf nowiutki. Nie wiem ale tak moze byc. Szukali usterki w Dani,szukali i wszystko powymieniali ale nie wpadli na fakt ze klapki wciągnelo i trzeba robic remont silnika. Teraz przyspieszanie wyglada tak ze do 1900 obrotow jest kiepsko a pozniej szatan... I po wskazniku widac ze turbina laduje prawie pod koniec skali. Myslalem ze moze to byc tez problem z regulatorem turbiny overboost. Ale narazie sprawdze co z tym EGR. A jak np. Mozna sprawdzic tego overboosta ? Czytalem ze wiele osob jezdzi do ASO i sprawdzaja metoda zamontuja i czy sa efekty... Jak nie to mozna oddac i wtedy jest za friko

  10. #50
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Praktycznie odpowiedź poznasz po podmianie części. Umów się z jakimś klubowiczem - podmianka overboosta trwa kilka minut.

    Skoro turbina jest nowa, można by się przyjrzeć, czy śruba przy gruszce jest poprawnie ustawiona. Ale to już robota dla speców od regeneracji albo mechanika, który będzie miał aktualnie taką turbinę na stanie.

    Najpierw zaślep EGR.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 21:22
  2. Usunięcie klapek wirowych w 147
    Utworzone przez Błaszko w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 14:31
  3. Usunięcie klapek w kolektorze - mechanik Toruń
    Utworzone przez Błaszko w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 21:53
  4. [159] Usunięcie klapek z kolektora
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:49
  5. [159] Wymiana kolektora z plastikowego na aluminiowy - temat klapek + moja historia...
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 17:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory