tylko tyle.moze jutro zrobie .
tylko tyle.moze jutro zrobie .
mam pytanie jak dlugo komputer sie adaptuje do nowej koncówki wtrysku?
Ile trzeba przejechac KM zeby sie ulozyło?U mnie w fesie nie ma opcji kasowania parametrów pracy
1. "ECU to debil" – ładne określenie i zgodne z prawdą. Przy przewierconym DPF i różnicy ciśnień 0 mbar Alfa 159 zwraca tylko niekrytyczny błąd (bez kontrolki na desce) związany z tym, że filtr nadaje się do wymiany. Widziałem takie auto na własne oczy przez dłuższą chwilę i obserwowałem jak się zachowuje.
2. W wyżej wymienionej sytuacji auto nalicza wypełnienie filtra zgodnie z przejechanymi kilometrami i wypala po ok. 1000 km, algorytm jak widać jest przygotowany na to, że czujniki mogą pokazywać głupoty (w tym sensie głupoty, że są to niemożliwe przy sprawnym DPF odczyty). Innymi słowy – do naliczania wypełnienia DPF nie są brane pod uwagę tylko odczyty różnicy ciśnień, ale też pewnie dane związane z przejechanymi kilometrami, pewnie też brane pod uwagę ilość odpaleń, rodzaj jazdy itp.
3. Nie widzę jakiegoś problemu w tym, że auto wypala DPF, którego nie ma. W jaki sposób ma to uszkodzić silnik? Przecież wypalanie jest rzadsze niż przy sprawnym DPF. A temperatura idzie w wydech i atmosferę. Od strony silnika takie wypalanie nie różni się wiele (dotrysk paliwa w innych fazach wtrysku, zwiększona temp. spalin).
4. Jeśli koledze dymi auto po przegazówce to może to być z jednej stronie normalne (bo nie ma DPF i pewnie jest EGR który zwiększa kopcenie właśnie w takich sytuacjach), ale z drugiej strony może być winny uszkodzony kolektor dolotowy (nieszczelne klapy wirowe). Przy nieszczelnych klapach auto będzie kopciło jak Ikarus.
5. Nie wiem czemu ta dyskusja w tym wątku.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 19-08-2015 o 22:25
jeśli korekta wtrysku na czwartym cylindrze pokazuje 1,40 i zamiana wtryskiwacza z pierwszego na czwarty i z czwartego na pierwszy niczego nie zmienia to gdzie szukać problemu? wtryski na maszynie wszystkie sprawne
Ja myślę, że wszyscy zauważyliby problem... Zmiana kąta wtrysku i nadmiar paliwa w cylindrach przy braku DPF-a = zasłona dymna na całego.
Dużo kilometrów zrobiłeś po zamianie wtryskiwaczy (wymieniałeś podkładki na nowe)? Czasem trzeba zrobić parę ładnych kilometrów, żeby sytuacja się zmieniła. Do tego możesz wyzerować parametry autoadaptacyjne. Jeśli to nic nie zmienia to wtedy trzeba się przyjrzeć silnikowi do strony mechanicznej.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Mój błąd nie zauważyłem, że kolega ma 8V, podświadomie przyjmuję zawsze 16V. Swoją drogą, muszę u siebie sprawdzić korekty po wymianie kolektora.
Wiem, że to nie ten wątek, ale....temat ciekawy.
A jakby tak usunąć czujnik temperatury z DPF i zaślepić otwór, a sam czujnik umieścić w "chłodniejszym" miejscu to ECU nie powinno rozpocząć procedury wypalania. Mylę się?
Pozostaje tylko zapomnienie o wyzerowaniu DPF tyle, że przy zerowym oporze moim zdaniem ECU nie powinien wejść w tryb awaryjny nawet przy 120% zapchaniu. Tak sobie kombinuję.
A co do korekty 1,4 przy wykluczeniu "zacięcia" wtrysku należy sprawdzić kompresję cylindra.
Ostatnio edytowane przez quba ; 20-08-2015 o 13:35