Temat: Korekty wtrysków

  1. #1541
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa romeo 159 1,9 16v
    Postów
    532

    Domyślnie

    tylko tyle.moze jutro zrobie .

  2. #1542
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie

    mam pytanie jak dlugo komputer sie adaptuje do nowej koncówki wtrysku?
    Ile trzeba przejechac KM zeby sie ulozyło?U mnie w fesie nie ma opcji kasowania parametrów pracy

  3. #1543
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    1. "ECU to debil" – ładne określenie i zgodne z prawdą. Przy przewierconym DPF i różnicy ciśnień 0 mbar Alfa 159 zwraca tylko niekrytyczny błąd (bez kontrolki na desce) związany z tym, że filtr nadaje się do wymiany. Widziałem takie auto na własne oczy przez dłuższą chwilę i obserwowałem jak się zachowuje.

    2. W wyżej wymienionej sytuacji auto nalicza wypełnienie filtra zgodnie z przejechanymi kilometrami i wypala po ok. 1000 km, algorytm jak widać jest przygotowany na to, że czujniki mogą pokazywać głupoty (w tym sensie głupoty, że są to niemożliwe przy sprawnym DPF odczyty). Innymi słowy – do naliczania wypełnienia DPF nie są brane pod uwagę tylko odczyty różnicy ciśnień, ale też pewnie dane związane z przejechanymi kilometrami, pewnie też brane pod uwagę ilość odpaleń, rodzaj jazdy itp.

    3. Nie widzę jakiegoś problemu w tym, że auto wypala DPF, którego nie ma. W jaki sposób ma to uszkodzić silnik? Przecież wypalanie jest rzadsze niż przy sprawnym DPF. A temperatura idzie w wydech i atmosferę. Od strony silnika takie wypalanie nie różni się wiele (dotrysk paliwa w innych fazach wtrysku, zwiększona temp. spalin).

    4. Jeśli koledze dymi auto po przegazówce to może to być z jednej stronie normalne (bo nie ma DPF i pewnie jest EGR który zwiększa kopcenie właśnie w takich sytuacjach), ale z drugiej strony może być winny uszkodzony kolektor dolotowy (nieszczelne klapy wirowe). Przy nieszczelnych klapach auto będzie kopciło jak Ikarus.

    5. Nie wiem czemu ta dyskusja w tym wątku.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 19-08-2015 o 22:25

  4. #1544
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    jeśli korekta wtrysku na czwartym cylindrze pokazuje 1,40 i zamiana wtryskiwacza z pierwszego na czwarty i z czwartego na pierwszy niczego nie zmienia to gdzie szukać problemu? wtryski na maszynie wszystkie sprawne

  5. #1545
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    3. Nie widzę jakiegoś problemu w tym, że auto wypala DPF, którego nie ma. W jaki sposób ma to uszkodzić silnik? Przecież wypalanie jest rzadsze niż przy sprawnym DPF. A temperatura idzie w wydech i atmosferę. Od strony silnika takie wypalanie nie różni się wiele (dotrysk paliwa w innych fazach wtrysku, zwiększona temp. spalin).
    Ja myślę, że wszyscy zauważyliby problem... Zmiana kąta wtrysku i nadmiar paliwa w cylindrach przy braku DPF-a = zasłona dymna na całego.
    Cytat Napisał taczka464 Zobacz post
    jeśli korekta wtrysku na czwartym cylindrze pokazuje 1,40 i zamiana wtryskiwacza z pierwszego na czwarty i z czwartego na pierwszy niczego nie zmienia to gdzie szukać problemu? wtryski na maszynie wszystkie sprawne
    Dużo kilometrów zrobiłeś po zamianie wtryskiwaczy (wymieniałeś podkładki na nowe)? Czasem trzeba zrobić parę ładnych kilometrów, żeby sytuacja się zmieniła. Do tego możesz wyzerować parametry autoadaptacyjne. Jeśli to nic nie zmienia to wtedy trzeba się przyjrzeć silnikowi do strony mechanicznej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #1546
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał taczka464 Zobacz post
    jeśli korekta wtrysku na czwartym cylindrze pokazuje 1,40 i zamiana wtryskiwacza z pierwszego na czwarty i z czwartego na pierwszy niczego nie zmienia to gdzie szukać problemu? wtryski na maszynie wszystkie sprawne
    Choćby w kolektorze dolotowym.

  7. #1547
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Choćby w kolektorze dolotowym.
    W 8V nie ma klap, więc i o nieszczelność trudno. Jedyne co można zrobić to zdemontować i oczyścić wnętrze z sadzy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #1548
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Mój błąd nie zauważyłem, że kolega ma 8V, podświadomie przyjmuję zawsze 16V. Swoją drogą, muszę u siebie sprawdzić korekty po wymianie kolektora.

  9. #1549
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Ja myślę, że wszyscy zauważyliby problem... Zmiana kąta wtrysku i nadmiar paliwa w cylindrach przy braku DPF-a = zasłona dymna na całego.
    Auto faktycznie "trochę" dymiło przy wypalaniu, ale nic innego złego się nie działo.

  10. #1550
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Auto faktycznie "trochę" dymiło przy wypalaniu, ale nic innego złego się nie działo.
    Wiem, że to nie ten wątek, ale....temat ciekawy.

    A jakby tak usunąć czujnik temperatury z DPF i zaślepić otwór, a sam czujnik umieścić w "chłodniejszym" miejscu to ECU nie powinno rozpocząć procedury wypalania. Mylę się?

    Pozostaje tylko zapomnienie o wyzerowaniu DPF tyle, że przy zerowym oporze moim zdaniem ECU nie powinien wejść w tryb awaryjny nawet przy 120% zapchaniu. Tak sobie kombinuję.


    A co do korekty 1,4 przy wykluczeniu "zacięcia" wtrysku należy sprawdzić kompresję cylindra.
    Ostatnio edytowane przez quba ; 20-08-2015 o 13:35

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory