Strona 32 z 135 PierwszyPierwszy ... 22232425262728293031323334353637383940414282132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 311 do 320 z 1341

Temat: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  1. #311
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Zacznie dymic nawet z dpfem. Ja mam dpf a po nocnym postoju wali chmurę jasnego dymu. Nie zawsze ale często. Z czasem chmura narasta, najpierw był śmierdzące baczek, teraz jest chmurka. Podobnie jak w Kolegi przypadku nagle bum i zaczęły się problemy z rozruchem. Tylko z tym pierwszym "zimnym". U mnie dodatkowo nie ma wpływu temperatura na zewnątrz, ciśnienie, opady, auto przeważnie walnie chmurę i ciężej zatrybi. Objawy jak u wszystkich. Z tego co wyczytałem problem nie został nigdzie zdiagnozowany - jednym pomaga regeneracja/wymiana rozrusznika, innym wywalenie klap z kolektora, zaslepienie egr, zwiekszenie dawek startowych, aktualizacja softu w ecu examinerem, kłótnia z teściowa albo rzucenie 50zl "na tace". Ja u siebie regenerowalem rozrusznik, wyciagalem i sprawdzałem wtryski, zaslepilem (częściowo) czysty egr, klapy oglądałem z 20 razy i po kolejnej nieudanej probie ustalenia dlaczego auto pali rano jak ikarus na mrozie, odpuscilem Bylem w Aso i u 10-15-20 mechaników. Każdy chce wyciągać wtryski, robić turbo albo przestawiać pompe cr, żaden nie próbuje nawet faktycznie szukać tylko odrazu na chybił trafił chcieliby robić najdroższe rzeczy, najlepiej oczywiście wymiana na nowe. Tylko zaden nie daje gwarancji ze to pomoze. Mam to gdzieś. Kopci niech kopci, diesel musi dymic Odpala zawsze, spokojnie rozpędza się do ponad 200km/h wiec uważam auto za sprawne. To zimne opalanie to taka uroda tego silnika. Wcześniej czy później każdy będzie to miał.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
    Jeśli chodzi o biały dymek to przeważnie jest para wodna czasem się zdarza każdemu. Ciężkie odpalanie to głównie dwie sprawy albo świece żarowe leżą i lub palą od połowy i efektem czego auto ciężko odpala. Już kiedyś linkowałem taki film z YT niby sprawne świece żarowe, a g...o prawda jak sie przyglądnąc bliżej lub wtryski, cżesto jeden lub dwa mogą mieć problem. To tyle z głównych diagnoz Twojego problemu.

  2. #312
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Czytałeś co pisałem? Wtryski były wyjęte i sprawdzone na stole probierczym. Para wodna to faktycznie mogłaby być. Ale nie codziennie. Nie niezależnie od pogody, wilgotności czy temperatury. Zapomniałem tez dopisać ze biała chmurka charakterystycznie śmierdzi niedopalonym on. Świece? Może. Na dniach mam zamiar je wymienić. Myślę jednak ze nie zdechł by z dnia na dzień - wymieniałem je zeszłej jesieni. Poza tym niezależnie od temperatury mój silnik ciężko rano pali. A świece nie grzeją chyba powyżej 10 stopni.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  3. #313
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Czytałeś co pisałem? Wtryski były wyjęte i sprawdzone na stole probierczym. Para wodna to faktycznie mogłaby być. Ale nie codziennie. Nie niezależnie od pogody, wilgotności czy temperatury. Zapomniałem tez dopisać ze biała chmurka charakterystycznie śmierdzi niedopalonym on. Świece? Może. Na dniach mam zamiar je wymienić. Myślę jednak ze nie zdechł by z dnia na dzień - wymieniałem je zeszłej jesieni. Poza tym niezależnie od temperatury mój silnik ciężko rano pali. A świece nie grzeją chyba powyżej 10 stopni.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Kolego jeśli nie para wodna - dym ze swądem to niedopalone paliwo.

    Poczytaj sobie wątek niżej :

    http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-46...silnika-21321/

  4. #314
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Przeczytałem go już dość dawno temu

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  5. #315
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Przeczytałem go już dość dawno temu

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
    No to zacznij od świec i przyglądnij sie jeszcze raz wtryskom.

    to poczytaj sobie tu jeszcze :


    http://forum.vectraklub.pl/index.php...rozruch%20cdti


    pierwszy post i przedostani na drugiej stronie linku

  6. #316
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    kamilf, jasny dymek po odpaleniu silnika to jeden z klasycznych objawów nieszczelności aluminiowego kolektora.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #317
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    U mnie świeca padła po 2 czy 3 miesiącach od wymiany. Równie dobrze mogła paść i dnia następnego, nie ma reguły. Na stole również miałem sprawdzane wtryski - ideał. Na kompie przy pracującym silniku już tak kolorowo nie jest...

  8. #318
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Patrzyłem na kompie i jakoś strasznie się to nie rozjezdzalo. Robiłem tez próbę przelewowa z 3 razy. Chwilowo nie mogę rozebrać auta bo codziennie musi być "na chodzie". Świece wymienię w następnym sobotę wiec w niedziele będę wiedział czy pomogło.

  9. #319
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    U mnie temat wydaje sie zamknięty. Banalna sprawa- akumulator który miałem do tej pory miał juz ponad 5 lat, i zwyczajnie umierał. Co ciekawe Ricambi Originali ale dosyć mały jak na diesla bo jakieś 500 rozruchowego. Ponoc na rynki w których klimat jest łagodniejszy dawali słabsze baterie. Wymieniłem na Banner Pro 680A. Auto pali o wiele lepiej, przedewszystkim lżej, rozrusznik szybciej kręci. Nie ma dziwnego uderzenia przy starcie, co wczesniej sie zdarzało.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #320
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    Właśnie miałem pisać o akumulatorze. W tych silnikach (po wykluczeniu innych niesprawności) problemem jest dość niska dawka paliwa przy niskich obrotach silnika podczas rozruchu. Problem nasila się w temp ok 10-15 stopni. W niższych temperaturach dawka startowa jest zwiększana przez ecu, podobnie przy wyższych obrotach silnika (podczas rozruchu). Jeśli więc akumulator jest słaby i rozrusznik nie daje rady wykręcić odpowiednich obrotów na starcie to auto ciężko odpala. Receptą jest podmienić (nawet na próbę) akumulator na nowy o dużym prądzie rozruchowym.

Podobne wątki

  1. Biały dym na nierozgrzanym silniku
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
    Utworzone przez murzyncannaba w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory