Strona 25 z 26 PierwszyPierwszy ... 151617181920212223242526 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #241
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel75 Zobacz post
    Tylko jest takie pytanie dlaczego jak jest cieply to chodzi równo Przeciez wtedy ewentualna awaria klap tez by powodowala szarpanie Byc moze sie myle
    O jakim szarpaniu mówisz? U mnie też czasami szarpie, choć do tej pory myślałem że to przy zmianie biegów = Q Tronic winny.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    U mnie przed wywaleniem klap chodził nierówno tylko na ...ciepłym silniku. Zimny chodził idealnie. Na ciepłym potrafił właśnie wejść w taką delikatną fazę kołysania znaną mi z silników benzynowych gdzie lewe powietrze zawsze dostawało się przez jakąś nieszczelną gumę lub wężyk podciśnienia.
    U mnie wpada w taką fazę zarówno przy pierwszym odpaleniu (choć nie zawsze) a także kiedy się rozgrzeje a ja stanę gdzieś na światłach.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Teoria to jedno, praktyka to drugie. W praktyce wielu narzekało tak jak ty i rozwiązali problem usuwając klapy wirowe i zaślepiając EGR, przy okazji czyszcząc wszystko z sadzy.

    Na pewno nie zaszkodzi. Gorzej dla portfela jeśli nie pomoże. Jak u Ciebie zapala silnik? Jest duży dymek biały?
    Jaki to koszt mniej więcej? Chyba i tak to zrobię bo innych opcji nie widzę. Będę dzwonił, chyba do Pablogarage w tej sprawie. U mnie zapala w miarę normalnie, choć wczoraj dwa razy zgasł zaraz po zapaleniu. Za trzecim razem dodałem trochę gazu i ok. Biały dymek czasami się pojawiał ale na pewno nie było go dużo na tyle żeby np zobaczyć w lusterku.

  2. #242
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    U mnie też wpadał w taką fazę co jakiś czas. Po wywaleniu klap chodzi równo, ale jest to zasługa stabilizacji korektami wtrysku. Czuć przy schodzeniu z obrotow , że komputer wykonuje jakąś pracę.

  3. #243
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    106

    Domyślnie

    miałem na mysli nierówną prace na postoju na wolnych obrotach I w czasie jzazdy na zimnym na małych obrotach zaczyna szarpac zwlaszcza po spuszczeniu z gazu Az całym samochodem zatrzęsie

  4. #244
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel75 Zobacz post
    miałem na mysli nierówną prace na postoju na wolnych obrotach I w czasie jzazdy na zimnym na małych obrotach zaczyna szarpac zwlaszcza po spuszczeniu z gazu Az całym samochodem zatrzęsie
    Klapy wirowe.........................

  5. #245
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    106

    Domyślnie

    Ok Dzięki Będe mysłał co z tym fantem zrobic Czy ich usunięcie nie zmiani pracy silnika ( mocy ) w tym zakresie obrotów w którym one działają ? Czy zaślepienie wystarczy czy jeszcze cos trzeba robic ?

  6. #246
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel75 Zobacz post
    Ok Dzięki Będe mysłał co z tym fantem zrobic Czy ich usunięcie nie zmiani pracy silnika ( mocy ) w tym zakresie obrotów w którym one działają ? Czy zaślepienie wystarczy czy jeszcze cos trzeba robic ?
    W Alfach usunięcie klap wirowych jest niezauważalne porównując auto z czystym i szczelnym kolektorem, tzn. nie odczujesz pogorszenia pracy, nie odczujesz zmiany spalania.

    Jeśli twoje auto ma brudny i nieszczelny kolektor to usunięcie klap przywróci dynamikę na niskich obrotach.

    Acha, jeśli mechanik nigdy nie usuwał klap, to będzie marudził, że to nic nie da, pogorszy sprawę, będzie chciał wymieniać wtryski, pompę, czujniki itd. Nie słuchaj go. Ja słuchałem, bawiłem się z regeneracją klap, wymianą kolektora na nowy i inne cyrki. Straciłem na to pewnie 1000 zł lub więcej. I na koniec i tak usunąłem klapy i od tamtej pory nie dotykam nic w silniku (to już pewnie 2 lata minęły...). Wszystko chodzi jak w zegarku.

    Oczywiście nie twierdzę, że na każdy problem pomaga usunięcie klap wirowych. W końcu siedzę sobie i przez internet "diagnozuje" auto... Ale ten filmik, który przesłałeś pokazuje TYPOWE objawy problemów z klapami. Ups. Edycja. Chodziło mi o filmik lukash3:
    https://www.youtube.com/watch?v=FT_0bTgvKF4
    Podejrzewam, że wygląda to tak samo u ciebie.

    U Szkaradnika nie jestem pewien, ale też wydaje się, że to podobny problem. I też stawiam dobre piwo, że usunięcie klap wirowych wyrówna pracę silnika.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 25-09-2015 o 11:45

  7. #247
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    106

    Domyślnie

    Dzięki jahu Już jeden wtrysk mi regenerowali. I dalej to samo

    - - - Updated - - -

    No u mnie tak to wygląda jak na tym filmie Tylko ze teraz po zaslepieniu Egr chodzi prawie dobrze

  8. #248
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Temperatury trochę niższe na zewnątrz, i w moim silniku pojawił się (wrócił?) nowy problem mianowicie czasami gaśnie przy starcie. Jak zgaśnie zaraz po rozruchu to za drugim czy trzecim razem odpalam z lekkim gazem. Wtedy wszystko okej. Klapy + kolektor + wtryski prawdopodobnie ogarnę w przyszłym tygodniu ale gdyby ktoś chciał podywagować to zapraszam.

  9. #249
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Ja mam korekty (wolne obroty) 4 cyl -5, a 5 cyl +5 i silnik chodzi równiutko
    I nic z tym nie robisz?

    U mnie silnik potrafił chodzić nierówno mimo bardzo dobrych korekt na jałowym. Dopiero próba dynamiczna wykazała niedomaganie jednego wtryskiwacza. Przyczyn może być dużo, dlatego nie zawsze rozwiązanie jest jedno.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #250
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    I nic z tym nie robisz?

    U mnie silnik potrafił chodzić nierówno mimo bardzo dobrych korekt na jałowym. Dopiero próba dynamiczna wykazała niedomaganie jednego wtryskiwacza. Przyczyn może być dużo, dlatego nie zawsze rozwiązanie jest jedno.
    Zdjąłem pokrywę silnika i zobaczyłem zalane ropą gniazdo 5 wtrysku (tego z korektą +5).
    Wymyłem i wysuszyłem , będę obserwował. Koncepcja jest taka, że jeśli padła uszczelka wtrysku to ten cylinder gubi ciśnienie i dlatego koryguje w górę. Może także być nieszczelny wężyk odpływu, uszkodzony oring odpływu lub rurka dostarczająca paliwo. Od 3 cylindra wszystko było zapocone, ale w piątym jezioro. Muszę najpierw ustalić źródło wycieku.

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory