ano,
http://tbl.onion.it/iframe_main_cata...id_categoria=8
chociaż między bogiem a prawdą te selenie az tak bardzo się między sobą nie róznia![]()
A na serio to polecam specola 5w40 c3![]()
http://www.najlepszysyntetyk.pl/skle...20z%20Archoil/
Co to znaczy "Jeśli musi być Selenia" ? Selenia to zły wybór ? to co innego ? Motul 8100 X-Clean ? (kolejny olej jaki kojarzę pod względem popularności w tym temacie)
Tak strzeliłem z tą Selenią bo wydaje mi się być dobrym olejem, wiele osób czytając ten topic go leje i nie narzeka. Poza tym rekomendowany przez Alfę do tego silnika i dość drogi (w porównaniu do Mobila którego lałem w AR 156 2.0 TS za 100zł z wymianą i filtrem)
Są oleje OK, są też lepsze. Możesz lać Selenię, w przypadku JTS-a najważniejsze aby odpowiednio często ten olej wymieniać.
Najpierw jednak trzeba przyjrzeć się usterkom, żebyś nie musiał po wymianie rozrządu drugi raz oleju wymieniać.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ile rzeczywiście wchodzi oleju do 2.2 podczas wymiany?
Dolewacie coś między wymianami? Jeśli tak, to jaki olej macie. Takie małe rozeznanie![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Wchodzi 5.4 według instrukcji. Ja do swojej lałem selenie star. Teraz wlalem motul xclean plus Archoil 9200 i jak na 10tys na selenii dolewalem od 0.5 do 1l oleju tak jak narazie po 3tys olej bez zmian zobaczymy co dalej bo widocznie modyfikator tarcia zostawia efekty. Silnik chodzi ciszej o dziwo.
5,4 litra. Na 10 tysięcy zdarzało mi się dolać 300-400 ml. O oleju się nie wypowiadam, bo ostatnio poszedłem po bandzie...
Eneos ;-)
Ja też myślę o bandzie, ale jednak nieco tańszej :-D
Hmm a pytałem ile wchodzi rzeczywiście, bo do JTDm wlewałem ok 4.2 zamiast 4.6 w instrukcji. Tak się zastanawiałem czy na początek wystarczy bańka 5 l czy trzeba będzie drugą otwierać.
Wysłane z mojego HTC One_M8 dual sim przy użyciu Tapatalka
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Możesz lać mniej, ale nie wiem czy zaoszczędzone środki na oleju wystarczą na wymianę zębatek z wariatorami (nawet po cenach z EbayaEmpirycznie udowodniono że dopuszczalny poziom do 3/4
Jak już mówiłem nie rób scen, lej pod max kreskę, specol tani jak barszcz.
Jak masz mentalny problem z nową bańką to mogę Ci podesłać pól kwarty amsa 5w40 full sapsJa już zszedłem z tej lepkości ale nie wiem czy full saps jest rzeczywiście wskazany do jtsa
![]()
btw oglądałeś już dolot u siebie ? Jakiś nagar występuje ?![]()