Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Szarpanie, stuki, brak mocy, 1.9 jtdm 16v, 150km

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar sebawro
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 16v, 2007,
    Postów
    11

    Domyślnie

    Wyciągnąłem dzisiaj kolektor ssący, klapek brak, na moje oko ktoś wymontował je wcześniej. Zostały same słupki. Dzisiaj muszę to jeszcze wyczyścić i jutro poskładać to do kupy. Zobaczymy czy coś się zmieni.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Jesteś pewien że zostały wymontowane? Po urwaniu zostają właśnie same słupki.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    A zaglądałeś w głowicę w otwory po kolektorze?

    Same ośki jak zostały to moim zdaniem klapki zmieliło a zostaje kwestia nieszczelności na ośkach.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar sebawro
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 16v, 2007,
    Postów
    11

    Domyślnie

    nie jestem pewien ale, czy nie byłoby żadnego śladu po tych klapach. słupki oblepione są smołą bez żadnych śladów urwania czegoś, brakuje wszystkich czterech a chyba cztery w jednym momencie by się nie urwały, wcześniej samochód działał bez zastrzeżeń,
    w otwory tez zaglądałem i widać tylko czarna sadze, problem w tym ,ze to tylko moje domysły
    dodam tylko,ze kolektor jest plastikowy
    Ostatnio edytowane przez sebawro ; 07-11-2015 o 18:41

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawro Zobacz post
    kolektor jest plastikowy
    Czyli ten co klapki się urywają.

    Dobrze jest zrobić inspekcje tłoka. Może masz dostęp do kamerki rewizyjnej to sprawdź komore przed założeniem kolektora.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    U mnie też auto dobrze chodziło pomimo braku już wtedy 2 szt. Na forum są przypadki że klapki zostały w głowicy, klinujac się w kanale. Zadaj sobie pytanie czy ktoś by zostawił tak same oski. Jeśli już ktoś by umyślnie klapki likwidowal to praktyka jest taka że oski też są usuwane a to dlatego że występują nieszczelności. W miejscach po osiach chyba najczęściej stosuje się spawanie otworow. Mój kolektor też po zerwanej klapce pozostawił gołą ośkę

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar sebawro
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 16v, 2007,
    Postów
    11

    Domyślnie

    Wyczyściłem i dzisiaj poskładałem wszystko, samochód odzyskał utracona moc, jeździ jak wcześniej a może i lepiej, kultura pracy silnika znacznie się poprawiła.
    Jedyny mankament to wskazówka doładowania turbiny, która nie opada do zera przy włączonym zapłonie. Być może powodem był syf na kolektorze, przepustnicy i czujniku. Zobaczymy jak Alfa będzie się spisywać, mam nadzieje ,ze obejdzie się bez rozbierania całego silnika.
    Polecam filmik https://www.youtube.com/watch?v=L3tH7k8w03A, przydaje się przy rozbieraniu.

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Te czujniki czasem się psują i jednym z objawów jest właśnie odchylenie wskazówki na biegu jałowym. W niczym to raczej nie przeszkadza. Możesz poszukać używki od Opla, też działa.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar sebawro
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 16v, 2007,
    Postów
    11

    Domyślnie

    Dzisiaj zauważyłem, ze mamy delikatny problem z odpalaniem, muszę kilka razy zagrzać świece, które były wymieniane rok temu.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Sprawdź jednak ciśnienie na cylindrach. Miałem takie objawy z wypalonymi tłokami.
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

Podobne wątki

  1. Brak mocy na niskich obrotach i szarpanie 2.0 v6 tb
    Utworzone przez tomczi85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 20:23
  2. szarpanie dlawienie brak mocy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2014, 22:53
  3. Brak mocy na średnich obrotach, szarpanie
    Utworzone przez Rafcio w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 19:38
  4. brak mocy szarpanie nie kreci wyzej niz 5 tys
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-02-2011, 16:55
  5. [156] Szarpanie, mulenie, brak mocy!!
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory