Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy 123456
Pokaż wyniki od 51 do 57 z 57

Temat: Alfa 159 zapchany DPF i problem z przepustnicą (otwarty/zamkniety)

  1. #51
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    A przepustnicę sprawdzałeś ? Może zebrało się w niej syfu.
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pablitoo24
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 8v
    Postów
    84

    Domyślnie

    Nie sprawdzałem bo od pewnego czasu już sam się nie bawię w mechanika samochodowego jak sie na tym dobrze nie znam ..wszystko jest mozliwe..wychodzi na to,że pozostaje mi poczekać na pełny remap +EGR i DPF out u Cinka i mam nadzieje,że wszystko wróci do normy

  3. #53
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał pablitoo24 Zobacz post
    EGR w pełni zaślepiony ..czyli mam rozumieć,że w tym jest problem?..dodam jeszcze,że programowo nie jest wyłączony bo jeszcze nie zdążyłem się wybrać zeby go przemapować..a kolega Marcin jak sobie z tym poradził?
    Wymieniłem EGR. Było to jakieś 3 lata temu. Na razie żadnych problemów nie sprawia. Fiat zabrał ode mnie stary EGR, gdyż jak mi powiedzieli analizują czemu EGR-y w tych silnikach są takie awaryjne. Teraz pewnie bym go zaślepił i nie martwił się o klapy wirowe.

  4. #54
    Użytkownik Embrion Avatar szkoder
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    10

    Domyślnie

    Witam,
    Dziś i mnie spotkał problem z DPFem.. Jade sobie spokojnie do pracy, aż tu nagle wyskakuje mi komunikat "Have engine checked", auto zaczęło zamulać, Turbo nie przekraczało granicy 0.8 Bara i co dziwne, zaczęły się objawy jak podczas wypalania DPFu- mam na myśli cały czas działające Turbo, masakryczne zużycie paliwa i wskazówka Turbo po puszczeniu gazu bardzo szybko wracała na pozycję 0. Niestety nie mam za bardzo zaufanego mechanika w okolicy, więc udałem się do ASO w Pszczynie. Po sprawdzeniu oleju przez serwisanta wyszło że jest go za dużo (ostatnia wymiana 11 tyś temu), więc zalecili wymiane po promocyjnej cenie. Jakież było moje zdziwienie jak mi zadzwonił gościu że spuścili 7(!!!) litrów oleju. Po podpięciu kompa okazało się że PDF jest zapełniony na maxa i trzeba by go przepalić serwisowo. No to się zgodziłem.. ale po jakiś 35 minutach telefon że nie komputer nie pozwala na wypalenie serwisowe DPFu.. Podobno mają jutro od rana sprawdzać EGR, wtryski itp itd A ostatnie wypalanie DPFu miało miejsce 600 km temu..

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    728

    Domyślnie

    Koledzy czy przepustnica montowana w Waszych autach posiada symbol 48CPD1? Tak wygląda:



    Jak widać na zdjęciu nie posiada ona sterowania podciśnieniem, tylko elektroniką u dołu korpusu. Pytanie moje brzmi. Czy przepustnica ta jest jedynie tzw. klapą gaszącą czy też sterownik silnika na podstawie parametrów EGR lub obciążenia silnika reguluje jej położenie?

  6. #56
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    ECU reguluje jej położenie w czasie pracy. Gdzieś pisałem który numer pasuje do jakiego jtdm i ZTCP to pasowała przepustnica od opla.

  7. #57
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    728

    Domyślnie

    W moim silniku 8v przepustnica pracuje tylko w 3 położeniach:

    - 0 w pełni otwarta - kluczyk w pozycji MAR
    - 5 stopni w czasie pracy silnika niezależnie od obciążenia
    - całkiem zamknięta podczas gaszenia silnika

    Sprawdzone MES'em.

Podobne wątki

  1. Bład P0120. problem z przepustnicą. 2. V6 TB
    Utworzone przez mariusz13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-04-2013, 23:27
  2. Dzień Otwarty AGH - Alfa GTAm
    Utworzone przez hoffi86 w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 19:21
  3. [146] problem z matetką gazu bąź przepustnicą
    Utworzone przez Sly w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 19:53
  4. Problem z przepustnicą?
    Utworzone przez sylwek9161 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 23:11
  5. [145] Obieg zamkniety
    Utworzone przez williamdrake w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2008, 18:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory