Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 53

Temat: Regeneracja pompy wspomagania

  1. #41
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To wirnik wygląda podobnie. Ja tam nie miałem problemu z tymi płytkami. Wypadły mi prawie wszystkie jak obróciłem korpus a jakie miałeś przed regeneracją objawy?

  2. #42
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    brak wspomagania kompletny.
    Dodam jeszcze, że pompa nie ożyła od razu tylko po jakiś 20-30km, ale to mogło być winą drobnego zapowietrzenia układu po całkowitym opróżnieniu z oleju.
    Jak ci płytki wypadły to może być kiszka, mi wypadła jedna.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  3. #43
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    To wirnik wygląda podobnie. Ja tam nie miałem problemu z tymi płytkami. Wypadły mi prawie wszystkie jak obróciłem korpus a jakie miałeś przed regeneracją objawy?
    Płytki wirnika z jednej strony są zaokrąglone, to ta strona idzie na zewnątrz wirnika i chodzi po stalowej owalnej bieżni (sam regenerowałem pompę do 2.0TS w pompie V6 jest identycznie)
    Uszkodzeniu ulega powierzchnia boczna tego dekla zewnętrznego, gdy widać na niej ślady wytarcia od ścianek bocznych płytek.
    Gdy ślady są niewielkie można ten dekielek próbować przeszlifować papierem ściernym 1200 1500.
    Ja to robiłem na mokro na tafli szklanej (korzystałem z płyty ceramicznej kuchennej), bardzo delikatnie ruchami okrężnymi (materiał dekla jest jak korpusu bardzo miękki).
    Docierałem do chwili aż zniknęły ślady po pracy łopatek.
    Oczywiście przy składaniu zachować czystość by nic się nie dostało.
    Zalałem potem olejem by czasem nie uruchomić na sucho.
    Pompa przed tym zabiegiem "wyła" na zimno, po zabiegu chodzi do dziś ok. 1 rok i jest na razie O.K.
    Jeszcze raz podkreślam jest to możliwe tylko w przypadku gdy płytki wirnika i bieżnia wewnętrzna nie noszą żadnych śladów zużycia natomiast są ślady na tym deklu ale bardzo małe.
    Tym, że płytki wirnika wyleciały to mały problem jak napisałem ważne jest by powkładane były do wirnika zaokrągloną stroną na zewnątrz.
    To nic nie kosztuje i można spróbować.
    Niestety w mojej V6 po rozebraniu okazało się że są wyraźne rysy i ta opisana metoda nic nie da.
    Pozdrawiam

  4. #44
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Teraz rozumiem. Oczywiście wiedziałem, że płytki zaokrągleniem do zewnątrz. Myślałem że też w drugiej płaszczyźnie nie można obrócić. Wiem stan teraz o jaką bieżnię chodzi. To u mnie jest wyrębana mocno. Co chyba widać na foto. Nie mniej jednak spróbuję jak piszesz. Na szybę i drobniutki papierek. A co z tym korpusem co trzyma i obraca płytki? Jego też szlifnąć? A sumaryczne spasowanie? Tam nie ma żadnej sprężyny żeby skompensować to co zeszlifuję. A przecież jakiś mikron luzu powstanie. Odnośnie bieżni wewnętrznej to widać na niej poziome ślady ale wydaje mi się że to jest w bardzo znikomym stopniu. Nie są to typowe rysy jak na bokach. Ale jeszcze jest jeden problem. Uszczelki. Te co są to już są spłaszczone kompletnie. Nie wiem czy w ogóle będą coś uszczelniać. Jakiś pomysł? Bo na sylikon to chyba za duże ciśnienie....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20150121.jpg
Wyświetleń:	327
Rozmiar:	52.7 KB
ID:	154953  
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 21-01-2015 o 21:08

  5. #45
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Teraz rozumiem. Oczywiście wiedziałem, że płytki zaokrągleniem do zewnątrz. Myślałem że też w drugiej płaszczyźnie nie można obrócić. Wiem stan teraz o jaką bieżnię chodzi. To u mnie jest wyrębana mocno. Co chyba widać na foto. Nie mniej jednak spróbuję jak piszesz. Na szybę i drobniutki papierek. A co z tym korpusem co trzyma i obraca płytki? Jego też szlifnąć? A sumaryczne spasowanie? Tam nie ma żadnej sprężyny żeby skompensować to co zeszlifuję. A przecież jakiś mikron luzu powstanie. Odnośnie bieżni wewnętrznej to widać na niej poziome ślady ale wydaje mi się że to jest w bardzo znikomym stopniu. Nie są to typowe rysy jak na bokach. Ale jeszcze jest jeden problem. Uszczelki. Te co są to już są spłaszczone kompletnie. Nie wiem czy w ogóle będą coś uszczelniać. Jakiś pomysł? Bo na sylikon to chyba za duże ciśnienie....
    Ciśnienie oleju dociska to wszystko, oringi uszczelnienia jak delikatnie demontowałeś to obróć i będą trzymać.

  6. #46
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To jak wreszcie rozgryzę czemu mi moja nie pali to się tym zajmę. Mam drugą pompę to się mogę na niej pobawić.

  7. #47
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie

    Witam, mam wyrobione łożyska pompy wspomagania. Lepiej to zregenerować, czy kupić nową ?

  8. #48
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał herbig Zobacz post
    Witam, mam wyrobione łożyska pompy wspomagania. Lepiej to zregenerować, czy kupić nową ?
    Lepiej nową. I najlepiej nie chińczyka.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Jak łożyska są wymienne to nie rozumiem po co nową pompę kupować.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  10. #50
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Regeneracja pompy nie polega tylko na wymianie łożysk , chyba ze się mylę.
    Poza tym w garażowych warunkach - o ile wiem - tego się nie zrobi .

    A ile kosztuje regeneracja w zakładzie ?



    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Jak łożyska są wymienne to nie rozumiem po co nową pompę kupować.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

Podobne wątki

  1. Koło pompy wspomagania V6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 22:54
  2. regeneracja pompy wspomagania
    Utworzone przez darekd24 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 14:30
  3. Regeneracja pompy wspomagania
    Utworzone przez Winiar00 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 14:59
  4. Wymiana pompy wspomagania
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-11-2007, 08:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory