Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: Spadek ciśnienia doładowania przy 2k obr/min

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Jeżeli po odpięciu przepływki jest lepiej to winnych może być kilku zaczynając od samej zainteresowanej, dziurze w dolocie, a kończąc na EGRzie.

    Spadki ciśnienia ma większość alf. To nie jest nic nadzwyczajnego. Trochę mniej niż większość ma odczuwalne.
    Efekt spadku mocy można wygładzić w sofcie.
    Chociaż najlepiej naprawić auto na "tiptop".

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  2. #22
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    U mnie też czasem obserwuję nagły skok w dół na wskaźniku. Najczęściej występuje to gdy jadę i delikatnie przyśpieszam. Gdy obroty dojdą do ok 2 tys. a wskazówka od turbo jest w połowie skali, czuć delikatne szarpnięcie, wskazówka w tym momencie spada na 1/4 skali po czym wraca z powrotem do 1/2 skali.
    Typowy objaw zacinającej się geometrii w turbinie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Zacinająca geometria turbo nie waliłaby błędem?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  4. #24
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nie zawsze. Jeśli ciśnienie mieści się w widełkach, to błędu nie będzie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    U mnie też czasem obserwuję nagły skok w dół na wskaźniku. Najczęściej występuje to gdy jadę i delikatnie przyśpieszam. Gdy obroty dojdą do ok 2 tys. a wskazówka od turbo jest w połowie skali, czuć delikatne szarpnięcie, wskazówka w tym momencie spada na 1/4 skali po czym wraca z powrotem do 1/2 skali.

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Typowy objaw zacinającej się geometrii w turbinie.
    A za ładowanie ciśnienia skokowo na wyższych biegach lub tańczenie wskazówki na granicy maksymalnego ciśnienia doładowania też może być winna ta geometria? Ktoś kto zwyczajnie "użytkuje" samochód, pewnie nie zwróciłby na to uwagi, jest to na tyle subtelne - efekt widać gdy spojrzy się na wskazania doładowania turbiny.

  6. #26
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post



    A za ładowanie ciśnienia skokowo na wyższych biegach lub tańczenie wskazówki na granicy maksymalnego ciśnienia doładowania też może być winna ta geometria? Ktoś kto zwyczajnie "użytkuje" samochód, pewnie nie zwróciłby na to uwagi, jest to na tyle subtelne - efekt widać gdy spojrzy się na wskazania doładowania turbiny.
    Musiałbym zobaczyć logi z takiego zachowania doładowania. Wygląda to na problem z ustabilizowaniem ciśnienia, więc pada na geometrię lub sterownie nią. Może to być tak samo overboost jak i same kierownice. Najprostszy test jaki możesz wykonać, to jadąc na czwartym biegu przy około 1500 obrotów gwałtownie wciskasz pedał gazu w podłogę i ciągniesz tak do około 4000 obrotów. Wskaźnik doładowania ma iść na maksa bez jakichkolwiek ruchów w dół. Jeśli spada, to oznacza, że coś złego się dzieje i z czasem do tego opadania dojdzie szarpnięcie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie Spadek ciśnienia doładowania przy 2k obr/min

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Musiałbym zobaczyć logi z takiego zachowania doładowania. Wygląda to na problem z ustabilizowaniem ciśnienia, więc pada na geometrię lub sterownie nią. Może to być tak samo overboost jak i same kierownice. Najprostszy test jaki możesz wykonać, to jadąc na czwartym biegu przy około 1500 obrotów gwałtownie wciskasz pedał gazu w podłogę i ciągniesz tak do około 4000 obrotów. Wskaźnik doładowania ma iść na maksa bez jakichkolwiek ruchów w dół. Jeśli spada, to oznacza, że coś złego się dzieje i z czasem do tego opadania dojdzie szarpnięcie.
    Testowałem poszedł w górę, przy ok 3000obr zafalowal chwilowo na 2pola i znów do gory.(już trzymał ciśnienie)
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 13-01-2016 o 23:46
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    No, to znasz odpowiedź.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #29
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ja miałem dokładnie ten spadek przy 2800 obr. No i do tej pory ciekawi mnie czy wymiana siłownika turbo rozwiązałaby sprawę. Ale już się raczej nie dowiem
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie Spadek ciśnienia doładowania przy 2k obr/min

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    No, to znasz odpowiedź.
    Jest szansa,że się rozrusza od nieemeryckiej jazdy[emoji4]?...jeździłem do 2500obr i mam efekty
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 14-01-2016 o 12:21
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 16V chwilowy spadek ciśnienia doładowania
    Utworzone przez tommy-j w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 16-10-2018, 18:42
  2. [159] Przepływomierz spadek doładowania 1.9 jtdm 150
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-10-2015, 16:17
  3. [159] Nagły spadek doładowania ????
    Utworzone przez xdj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-10-2015, 17:20
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  5. [159] 1.9 JTDM 8V - Spadek doładowania na wskaźniku w trakcie przyspieszania
    Utworzone przez kuchpat w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory