Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Śruby do kół odkręcanie się

  1. #21
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No pisałem wyżej że zwykła nie jest gwarancją nieodkręcania się - 2 x miałem taką sytuację. Po prostu trzeba sprawdzać z raz czy dwa po założeniu jakiś czas.
    Dokładnie. Tak trywialna sprawa jak dokręcenie śrub a 99% mechaników tego nie ogarnia.... żenujące ale prawdziwe. Nie rozumieją że większość rozrzęziałych pneumatów nawet na najniższym biegu już dokręca za mocno.

    A może egon masz już gwinty porypane? Sprawdzałeś jaki stan jest gwintu śruba/piasta?

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    W dwóch 166 miałem takie śruby, nigdy nie było problemów. Tylko strasznie trzaskają przy dokręcaniu
    Dokładnie trzaskaja, ogólnie to trzeba je mocno daje....c. Dwa razy mi się zdarzyło, że się poluzowaly

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Dokładnie. Tak trywialna sprawa jak dokręcenie śrub a 99% mechaników tego nie ogarnia.... żenujące ale prawdziwe. Nie rozumieją że większość rozrzęziałych pneumatów nawet na najniższym biegu już dokręca za mocno.

    A może egon masz już gwinty porypane? Sprawdzałeś jaki stan jest gwintu śruba/piasta?
    Już założyłem nowe, nowe się ciężko wkręcają gwint w pieśce z rdzawym nalotem także stare mogą mieć wytarty gwint.
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  4. #24
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Powinieneś gwintownikiem przelecieć otwory ale teraz to już za późno.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Powinieneś gwintownikiem przelecieć otwory ale teraz to już za późno.
    Na razie wymieniłem w 1 kole. Zawsze sruby smarowałem smarem ale ostanio słyszałem że się nie powinno ale jak widać suche też się potrafią wykrecić
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  6. #26
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja nie dopuszczam żeby były suche jak wiór z rdzą (jak już to miedziowym albo grafitowym). A jak nie ma rdzy to nie smaruję ale na to też są dwie szkoły. Jedni smarują drudzy nie.
    Tak czy siak miałeś zrypane gwinty bo nowe, dobre ciężko się wkręcają. Powinno się przejechać gwintownikiem żeby nowa śruba od razu prawidłowo pracowała a nie znowu była "rezana"

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    Marku, w 164 poprawiłem jedną piastę gwintownikiem, wyleciało dużo uszkodzonego gwintu, ale potem luzowały się śruby bo nie było prawie gwintu. gadałem potem z ślusarzem i powiedział abym tego nie robił - wymieniłem tą piastę na nową a reszty nie ruszałem więc nie wiem czy dobrze jak ktoś przed nową śrubą zabierze to co trzyma w ogóle śrubę
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  8. #28
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To się wymienia piastę a nie na dziadostwie jeździ. Równie dobrze na pakuły mogłeś sobie koło skręcić. Tez się nie odkręci.

    A ja dzisiaj zmieniałem dwie oponki. Jednemu panu przede mną fachowiec doyebał śruby z pneumata tak że jak wziął klucz z przedłużką (nie miał dynamometrycznego) to nie było co dociągać..... a na dodatek pięć śrub dokręcał dookola a nie po przekątnej. To ja panu podziękowałem i powiedziałem że sam sobie założę i dokręcę.

  9. #29
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    U mojego ojca bylo lepiej. Tak mu kolo dokrecili ze polamalismy 5 kluczy, pozniej jeden zlamala pomoc drogowa, dojechalismy do wulkanozacji, pneumatyk nie byl w wtanie odkrecic, dopiero w warsztacie mieli klucz z przedluzka ktora miala moze z 2m i dopiero puscily.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    U mojego ojca bylo lepiej. Tak mu kolo dokrecili ze polamalismy 5 kluczy, pozniej jeden zlamala pomoc drogowa, dojechalismy do wulkanozacji, pneumatyk nie byl w wtanie odkrecic, dopiero w warsztacie mieli klucz z przedluzka ktora miala moze z 2m i dopiero puscily.
    My w 164 nie mogliśmy odkręcić słupkiem ogrodzeniowym jako przedłużką, bo koło mimo zaciągniętego hamulca i kostek zaczęło się okręcać.. Tak jakiś czubek dokręcił koła pneumatem

    Co do śrub do starszej daty fachman w samochodówce polecał gwint śruby posypać albo pomalować zwykłą kredą szkolną i nie ma problemu z dokręcaniem i odkręcaniem. Smarów kazał unikać.

Podobne wątki

  1. [159] Odkręcanie świec żarowych 1.9 JTDM 8v
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 18:48
  2. [164] Odkręcanie listwy paliwowej
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 19:08
  3. Odkręcanie śruby miski olejowej 2.4 JTD
    Utworzone przez kML w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-01-2013, 22:06
  4. AR 156 Odkręcanie się śrub mocujących koła (przód)
    Utworzone przez Kacper156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 17:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory