Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Temat: Nowa Alfa 159 - pare problemow

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Będzie Ci coraz bardziej buczeć wspomaganie. Może przyczynić się do tego, że pompa zdecydowanie szybciej padnie i do problemów z maglownicą.
    Nie ma się co zastanawiać. Wymieniaj zbiorniczek.

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    Cytat Napisał Booyaczek Zobacz post
    Klime podpialem dzisiaj u znajomego w warsztacie - bylo 220g czynnika wiec dobilem do 460g i zostawilem u nich na noc a jutro rano zobacze czy trzyma czy cos ubywa

    Podpinalismy ja pod komputer i nie ma zadnych bledow, wszystkie wartosci w normie, swiece ok.. i ciagle jak odpale za 1 razem pojawia sie ikonka czerwona bledu aku a jak odpale po 2krotnym wlozeniu kluczyka to wszystko jest ok.. nie mam juz pomyslu..

    Mam takie pytanie odnosnie tego zbiorniczka wspomagania.. czy procz tego, ze slysze jak ten plyn sobie bulgocze i uderza to moze sie cos stac gdybym go nie wymienil? Ciekawi mnie to bo samochod ma 173tys oryg przebiegu i jakos nikt tego wczesniej nie zrobil.. wspomaganie dziala ladnie, pompa wspomagania cicha i nic nie slychac.. pytam tylko co moze byc nastepstwem nie wymienienia takiego zbiorniczka ?
    Co do ilości czynnika. W eLearnie do starszych modeli podawali 550g, do nowszych nie ma eLearna (przynajmniej krążącej kopii, bo są albo on-line subskrypcje albo wersje USB). W każdym razie niektórym przy takiej ilości zaś wierci i dają 460g. W mojej "nowej" TBI po zakupie mechanik wbił mi 460g bo tak mu maszyna ponoć "powiedziała" - wierciło strasznie, myślałem że się załamie, bo czegoś takiego w życiu w żadnej 159 nie słyszałem. Pojechałem do ASO FAP, a Ci że ich maszyna pokazuje dla mnie 550g, tak nabili i jest cisza, ani nie brzdęknie.

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD
    Postów
    36

    Domyślnie

    No to tak - po uzupelnieniu czynnika do 460 narazie cisza i nie widze roznicy miedzy praca wentylatorow czy ukladu niezaleznie czy jest wlaczona klima czy jej nie ma.. jezeli chodzi o zmiane w chlodzeniu to chlodzi moze troszke lepiej niz jak bylo 220g ale moze to subiektywne odczucie i przy temperaturze ok 9° chyba jednak ciezko bedzie zobaczyc roznice

    Dalej mam problem z odpalaniem na zimnym i ikonka aku/alt i juz nie wiadomo co zrobic..

    Jezeli chodzi o odpalanie to jest jedna poszlaka i ja sprawdze natomiast musze zaczekac az silnik bedzie na maksa zimny.. otoz mam wrazenie, ze jak odpialem czujnik temp to odpalil duzo lepiej.. ciekawe jak odpali przy odpietym na temp silnika 0°.. wydaje mi sie, ze swiece sa za slabo nagrzewane bo dostaja bledna inf o temp.. kolejnym krokiem jak to nie wypali bedzie sprawdzenie czy wychodzi napiecie na swiece z kostki bo moze byc tak, ze modul nie dziala i ich nie grzeje.. pomyslalem o tym bo nawet jak po calej nocy na -5° chcialem go odpalic to zagrzewal wedlug mnie swiece duzo za krotko..

    Najbardziej irytuje mnie ten wracajacy blad alt... co najlepsze komputer nie pokazuje zadnych bledow..

    Dam znac

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    Cytat Napisał Booyaczek Zobacz post
    kolejnym krokiem jak to nie wypali bedzie sprawdzenie czy wychodzi napiecie na swiece z kostki bo moze byc tak, ze modul nie dziala i ich nie grzeje.. pomyslalem o tym bo nawet jak po calej nocy na -5° chcialem go odpalic to zagrzewal wedlug mnie swiece duzo za krotko..
    Samo sprawdzenie napiecia na swiecach to taki sobie test, tak samo jak sprawdzenie rezystancji swiec (sprawdzasz na zimnych i np nie wychwicisz czy nie maja jakiegos uszkodzenia gdy sie nagrzewaja - typu pekniecie w grzalce)
    Ja sprawdzam swiece amperomierzem - laczysz w szereg pomiedzy kopulka a swieca, druga osoba wklada kluczyk, wtedy testujesz wszystko (swiece/kable/przekaznik) pod rzeczywistym obciazeniem i przy grzejacej swiecy. Z mojego doswiadczenia ze sprawdzaniem swiec w ten sposob w tych silnikach (159/Stilo itp) powinienes miec prad ok 12-14A przez moment spadajacy do ok 7-9A - przy takich pradach wiadomo ze jest grzanie bo te 100-150W jest wydzielane na kazdej swiecy.
    Ikonka grzania ma sie nijak do faktycznego grzania - ona znika wczesniej, a swiece jeszcze są zasilane przez pare sekund (przynajmnej przy zimnym silniku) - to jest bodajze po to ze jak juz odpalisz po zgaszeniu to masz rowniejsza prace silnika w poczatkowej fazie po odpaleniu.

Podobne wątki

  1. Pare problemow z moja 166
    Utworzone przez pawellike w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2013, 20:16
  2. pare problemow z 147 1.5 ts 2001r
    Utworzone przez Danielek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-08-2011, 17:47
  3. alfa plus gaz... pare pytan
    Utworzone przez w_szafie_spi w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2010, 21:32
  4. kilka problemow sada i czujnik oleju pomocy alfa 155
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-12-2007, 11:14
  5. Alfa 75 pare pytań
    Utworzone przez ad_wi w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-04-2007, 18:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory