Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Pare problemow z moja 166

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pawellike
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sobolew
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD
    Postów
    146

    Domyślnie Pare problemow z moja 166

    Posiadam AR 166 2,4 136KM 2000r.
    Pierwszy problem - kola tylne / \ - zakupilem tuleje zwrotnicy. Zaczne od tego. Czy po takiej wymianie trzeba ustawiac zbierznosc?
    Drugi problem - przy zawracaniu i skrecie kol na max, mam wrazenie ze kolo wraz z amortyzatorem zaczyna dziwnie sie poruszac na boki i slychac stuk. Gorne wahacze maja z dwa miesiace od nowosci. Co to moze byc?
    Trzeci problem - alfa pali czasami z samostartu, czasami trzeba pare razy pokrecic silnikiem. Wymienilem czujnik cisnienia na listwie wtryskowej, jednak ma on inne numery niz ten moj poprzedni. Poza tym mechanik podpial pod komputer i powiedzial ze niby pierwszy wtryskiwacz ma inna opornosc niz pozostale zze jest do wymiany. Prawda to?
    Czwarty problem - wczorsj jechalem po nierownej drodze i alfa nie reagowala czasem na pedal gazu, a jak zareagowala to z sekundowym opoznieniem. W czasie jazdy na prostej drodze natomiast, zachowywala sie jak by jej braklo paliwa - ja jej w gaz a ona nic nie reaguje. Gdy sie zatrzymalem i znow ja przegazowalem to za chwile zaskoczyla i chodzila normalnie. Filtr paliwa miesiac czasu ma.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfa147
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 150 KM
    Postów
    38

    Domyślnie

    Kolego ja w swojej, żeby pozbyć się takiego ustawienia kół tylnych / \ oraz myszkowania tyłu na mokrych nawierzchniach, piasku i nierównościach musiałem wymienić całe zawieszenie z tyłu i oczywiście ustawić później geometrię. Nie wiem jak w Twoim przypadku zachowuje się tył samochodu, ale po wymianie tulejek w zwrotnicy będziesz musiał na pewno ustawić geometrię. Co do drugiego problemu, to zwróć uwagę na dolny wahacz, czy tam nie ma luzów. O trzecim problemie nie powiem, bo nie wiem. Czwarty problem to może być przepływomierz, spróbuj odpiąć wtyczkę i przejechać się i zobaczysz jak się będzie zachowywał. To tyle, mam nadzieję że trochę pomogłem.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    3, 4 ,sprawy silnikowe i oprzyrządowanie sprawdzaj komputerem. Wymiana części na czuja może być droga zanim się trafi na tą z awarią. Natomiast co do pedału przyspieszenia,trudno powiedzieć co to, najczęściej problem z kostką przy pedale, albo turbina.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    1. Jeśli koła już mają widoczny negatyw to same tuleje może być mało. Zazwyczaj kończy się na całym zawieszeniu. Nie warto robić na raty. Po każdej ingerencji w zawias trzeba robić geometrię na 4 głowico-wym przyrządzie. Najpierw tył, a potem przód.
    2. Jeśli koło rusza się na boki to dolny wahacz, wybity sworzeń. Sprawdza się na podniesionym aucie. Jeśli stuk przy skręconych podczas jazdy kołach to przegub zewnętrzny. Jeśli rusza się u góry to wybita poducha pod amorem.
    3. Obstawiam problem z ciśnieniem na listwie. Dlaczego czujnik był wymieniany? Trzeba sprawdzić kompem parametry podczas rozruchu i będzie wszystko jasne. Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
    4. Może być kostka przy pedale gazu. Trzeba wyjąć pedał, rozebrać czujnik i wyczyścić ścieżki. Od tego trzeba zacząć.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja mogę dodać że te stuki i dziwne zachowanie przy skręconych kolach to może też być luz na kolumnie kierowniczej i/lub drążku kierowniczym (nie mylić z końcówką).

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    A jakie masz koła ?? Bo u mnie przy maxymalnym skręcniu w prawo w czasie cofania słychać takie stuki/szarpnięcia. I jest to spowodowane dużą felgą i obniżonym zawieszeniem i felga ociera o drążek stabilizatora

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pawellike
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sobolew
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD
    Postów
    146

    Domyślnie

    Wymieniłem ostatnio obydwie tuleje pływające na zwrotnicach tył w garażu - było ciężko ale dałem radę Koła z tyłu już stoją normalnie, przy jeździe w szybkich zakrętach, na nierównościach prowadzi się b.dobrze - żadnych luzów z tyłu.
    Z przodu w prawym przednim kole zdiagnozowałem luz na górnym wahaczu, nie na sworzniu, tylko na tulejkach (dwa miechy ma), w lewym kole jakby wszystko sztywne......... Zmieniłem opony na mniejszy i węższy profil, ale teraz słyszę ewidentnie hałas gdy skręcam w prawo na max i np. cofam. Dziwny dźwięk. Jakby coś sie w zawieszeniu przestawiło na chwilę i o coś obciera.
    Reszty problemow jeszcze nie obaliłem, ale w przyszlym tygodniu zrobię Alfie test wtryskiwaczy - strzykawki 100ml już są
    Czujnik listwy wtryskowej wymieniłem, bo taki błąd wyskoczył na kompie. Do tego był błąd EGR - ale mam zaślepiony z obu stron, błąd czujnika doładowania turbiny (objawiał się przerwą w przyśpieszaniu na 1 biegu przy wysokich obrotach, ale już znikło), oraz błąd modułna zwarciuu/przekaźnika świec żarowych (mechanik rozebrał to, coś tam pomierzył i powiedział, że na zwarciu jest dlatego nie działa)

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc 2.4 jtd zbior problemow
    Utworzone przez Hedziu w dziale 166
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 16-11-2012, 21:41
  2. kilka problemow z nowym nabytkiem
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 17:51
  3. pare problemow z 147 1.5 ts 2001r
    Utworzone przez Danielek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-08-2011, 17:47
  4. [33] uciekające paliwo i kilka innych problemow
    Utworzone przez lukasz169 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-04-2009, 09:42
  5. [156] POMOCY!!Kilka problemow z nowozakupiona 156 1,8TS z LP
    Utworzone przez alfa-egol w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-07-2008, 12:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory