Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 62

Temat: 1.9 JTD 8v, delikatne przerywanie przy utrzymywaniu stałych obrotów.

  1. #51
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1,9 8V 160KM/360NM Sedan
    Postów
    69

    Domyślnie

    Witam. Panowie mam podobny problem. Mianowicie auto w ciepłe dni powyżej tak 15 stopni przy stałej prędkości poszarpywalo przy 1500 do 1800 obrotów. Wyjalem Egr i zauważyłem iż ten nazwimy go bolec jest zablokowany i nie do końca się chował oraz wcale nie wychodził. Zrobiłem czyszczenie preparatem i po pewnym czasie wyskoczył. Czyscilem aż dobrze zaczął chodzić w jedną i drugą stronę. Po zamontowaniu objawy są takie że szarpie dużo mocniej i cały czas gdy delikatnie przyspieszam. Na każdym biegu tak do 2100 obrotów prawie. Może tylko lepiej reaguje na gaz. Kupiłem drugi zawór i piereburg ale nadal to samo. Dzisiaj odlaczylem przepływomierz i nie ma żadnego problemu. Wszystko gra i jest tak jak powinno być. Czy to oznacza że przeplywka jest do wymiany? Proszę pomóżcie

  2. #52
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślep EGR całkowicie i wtedy sprawdź. Jeśli nadal będzie szarpać (i szarpanie ustanie po odłączeniu przepływomierza) to masz winnego.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #53
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1,9 8V 160KM/360NM Sedan
    Postów
    69

    Domyślnie

    No ale jak mam wymieniony Egr na nowy to co da zaślepienie?

  4. #54
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    100% pewności. Czy po wymianie na nowy zawór kasowałeś parametry autoadaptacyjne?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #55
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1,9 8V 160KM/360NM Sedan
    Postów
    69

    Domyślnie

    Nawet nie wiem że coś takiego istnieje. Tak więc nie kasowalem. To może coś zmienić?

  6. #56
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Może, ale nie skupiałbym się na tym, tylko na pełnym zaślepieniu EGR.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    Ja też miałem egr wymieniany zaraz po ściągnięciu z belgii, czyli jakoś we wrześniu i miałem te szarpania. Ostatnio wyłączyłem egr programowo i od tego czasu cisza i spokój. U mnie komisant wpierniczył pewnie najtańszy i najgorszy egr, byle by chwile pojeździł. Tak więc zrób tak, jak kolega magil radzi

  8. #58
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1,9 8V 160KM/360NM Sedan
    Postów
    69

    Domyślnie

    Najpierw jeszcze spróbuję zresetować te parametry autoadaptacyjne tylko jeszcze nie wiem jak. Co do Egr to miałem oryginał pierburg z naklejka Fiata. Teraz wymieniłem też na pierburg.

  9. #59
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa 159 SW
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejv Zobacz post
    Standardowy problem EGR. Mi niestety czyszczenie nie pomogło, zastosowałem pełne zaślepki i dopiero teraz jest idealnie. Jedynym grzechem, który popełniłem dla Alfy jest zastosowany emulator EGR a nie usunięcie programowe.
    Witam Kolego
    Jakie dałeś zaślepki i w jakich miejscach ?
    Ja mam również ten problem posiadam Alfa Romeo 159 120 koni 1.9 JTDm 8V

  10. #60
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1,9 8V 160KM/360NM Sedan
    Postów
    69

    Domyślnie

    Panowie Egr wyłączony programowo i nawet nie zaślepiony. Problemu nie ma. Alfa lata jak talala. I żadnego większego spalania to informacja dla znawców którzy się wypowiadają że jest inaczej. Wręcz bym powiedział że niższe ale może tak jechałem. Mam do sprzedania Egr Pierburg który nie potrzebnie kupiłem. Przebieg Egr to może 300 km. Oczywiście nie podróbka tylko oryginał Pierburg.

Podobne wątki

  1. 2.0 TS Przerywanie do około 3 tyś. obrotów
    Utworzone przez mati306 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 17:47
  2. Falowanie obrotów, szarpanie, przerywanie, nowy gaz w 2.0 TS
    Utworzone przez franczi-slaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2014, 14:34
  3. co to za część?? delikatne falowanie obrotów.
    Utworzone przez przemek323 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-05-2014, 06:50
  4. [146] Przerywanie przy zmianie biegu .
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-06-2011, 16:37
  5. [145] Dziwne przerywanie przy dodawaniu gazu?
    Utworzone przez qb41side w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-07-2009, 22:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory