Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Terkotanie z okolic sprzęgła

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    alfa romeo 166 2.0 TS
    Postów
    19

    Domyślnie Terkotanie z okolic sprzęgła

    Witam, dzisiaj nagle pojawiło się terkotanie z okolic sprzęgła ( takie jakby wsadzić patyczek między szprychy w rowerze) rośnie wraz z obrotami a po wciśnięciu pedału sprzęgła cisza, biegi oczywiście zaczęły ciężko wchodzić i bierze przy samej podłodze. Czy to oznacza, że rozleciał się docisk czy może się tam zepsuć coś innego?. Wcześniej sprzęgło nie dawało żadnych oznak zużycia, nie ślizgało się, łożysko było cichutkie, żadnego szarpania.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Tak czy siak musisz to rozebrać. Nie ma sie co zastanawiać.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    U mnie było to samo, łożysko oporowe do wymiany. Przy okazji poleciało już wtedy nowe sprzęgło i dwumas, chociaż o ile w TSie jest w ogóle dwumas to zapewne wieczny ze względu na to że to benzyniak - nie przenosi takich drgań. W każdym razie jeśli masz już więcej niż 200kkm to proforma możesz zmienić przy okazji sprzęgło

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał jurek_lub Zobacz post
    Witam, dzisiaj nagle pojawiło się terkotanie z okolic sprzęgła ( takie jakby wsadzić patyczek między szprychy w rowerze) rośnie wraz z obrotami a po wciśnięciu pedału sprzęgła cisza, biegi oczywiście zaczęły ciężko wchodzić i bierze przy samej podłodze. Czy to oznacza, że rozleciał się docisk czy może się tam zepsuć coś innego?. Wcześniej sprzęgło nie dawało żadnych oznak zużycia, nie ślizgało się, łożysko było cichutkie, żadnego szarpania.
    Łożysko oporowe się poddało.
    Trzeba tak i tak rwać skrzynię, pozdrawiam

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    U mnie było to samo, łożysko oporowe do wymiany. Przy okazji poleciało już wtedy nowe sprzęgło i dwumas
    W benzynie dwumas raczej jest wieczny no chyba, że ktoś go konkretnie piłuje.

    Znajomy w 2.4jtd z 156 ma dwumas znacznie zużyty i jeździ na nim, kompletnie nic nie klepie, nie stuka.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    Znajomy w 2.4jtd z 156 ma dwumas znacznie zużyty i jeździ na nim, kompletnie nic nie klepie, nie stuka
    Kwestia umiejętnego puszczania sprzęgła. Też znam takich i jakoś nic się nie dzieje

    Odnośnei dwumasu w benzynie to fakt że trzeba być sadysta i beztalenciem żeby je zniszczyć.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    W benzynie dwumas raczej jest wieczny no chyba, że ktoś go konkretnie piłuje.
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Odnośnei dwumasu w benzynie to fakt że trzeba być sadysta i beztalenciem żeby je zniszczyć.
    Na pewno jest lepiej niż w dieslu ale kurde bez przesady. Dwu-mas w benzynie też leci przy odpowiednim przebiegu, koła rozlatują się ze starości i przebiegu dostając luzu w dwóch płaszczyznach, kończy się to "rozwarstwieniem" koła. Jak ktoś jest ciekawy jak to wygląda - odsyłam do tematu o moim aucie (link jest w stopce) na pierwszej stronie jest film na YT przedstawiający uszkodzenie koła dwumasowego.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale my piszemy o rozsądnej eksploatacji. A w Twojej to nie tylko to było dobite więc nie wiadomo co wyprawiali poprzedni użytkownicy.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ale my piszemy o rozsądnej eksploatacji. A w Twojej to nie tylko to było dobite więc nie wiadomo co wyprawiali poprzedni użytkownicy.
    Dwumas wysrał się po ok 280 tyś km, wątpię żeby wynikało to z jakiejś nadmiernej eksploatacji, półosie, sprzęgło, docisk wszystko było normalnie zużyte. Co ciekawe dwumasa w maju 2015 podczas wymiany sprzęgła była jeszcze spoko ale we wrześniu 2015 podczas zmiany skrzyni stała się totalnym złomem. Koła dwumasowe w silnikach benzynowych też ulegają zużyciu i awariom, na pewno mniej niż w dieslach ale trwanie w przekonaniu że są wieczne jest po prostu głupie. Psują się tak jak każda inna część eksploatacyjna. Swoją drogą koła dwumasowe w 166 są trochę na siłę w 156 też było v6 i nie było tam koła dwumasowego, jakoś to jeździ a różnicy w komforcie pewnie nie da się odczuć.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    I piszesz to na podstawie jednego przykładu kilkunastoletniego auta o nieznanej historii. Nie twierdzę że są wieczne. Ale na palcach jednej ręki wymienię znane mi przypadki padniętego dwumau w benzynie. W dieslu wymienia prawie każdy kogo znam.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Przecież zadaniem dwumasy jest redukcja drgań i przeciążeń, a w klekotach są one większe. Dlatego taka proporcja jest. Chyba nie ma sensu o tym dyskutować
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. [159] Terkotanie
    Utworzone przez radol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 15:45
  2. [159] terkotanie po puszczeniu gazu
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 29-06-2015, 19:36
  3. [147] Dziwne skrzeczenie z okolic sprzęgła JTD 8V
    Utworzone przez Fucel w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 19:50
  4. [146] Terkotanie
    Utworzone przez RedHand w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 21:55
  5. [156] terkotanie silnika co robic? 2.4 JTD
    Utworzone przez damianalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 13-02-2009, 21:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory