Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Procedura sprawdzenia uszczelki pod głowicą.? Jak.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie Procedura sprawdzenia uszczelki pod głowicą.? Jak.

    Jak sprawdzić która z uszczelek jest walnięta ? Mam wymieniony silnik i problem z odpowietrzeniem trzy dni już odpowietrzam i po tym następuje sztywnienie węży i na nowo i tak zrobiłem już z pięć razy i mam jak wyżej .Uważam że uszkodzona jest któraś z uszczelek głowicy .Dla wiadomości pozostałe uszczelnienia wymienione wraz z kompletnym rozrządem i pompą wody u QBA . U mnie brak już wiedzy i desperackie myśli po wtopieniu w ostatnich miesiącach blisko 10 tyś.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To grubo doinwestowałeś....
    Zrób próbę szczelności (tym co2 czy jak to tam się robi) ale wykręć z drugiej głowicy świeczki. Nie będziesz mial sprężania to nie będzie tamtędy pchać. Fizycznie wtedy jeżeli wyjdzie nieszczelność to wyjdzie na głowicy która miała świece i sprężanie. Potem zmiana banana i będziesz wiedział która głowica puszcza.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    A nie lepiej pojechać do Qby niech sprawdzi.
    Marek co do Twojego sposobu, to chyba nie tędy droga. Test na CO2 wyjdzie na odpalonym silniku, a bez 3 garków chyba będzie o to ciężko. Można by się pokusić o pomiar kompresji na wszystkich garkach. Skoro pcha spaliny do wody to i kompresja powinna być mniejsza.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Możliwe. Ja nigdy tego co2 nie robiłem. Tak zaproponowałem

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    po wtopieniu w ostatnich miesiącach blisko 10 tyś.

    Widać że my właściciele alf jesteśmy bardzo wyrozumiali i cierpliwi dla swoich aut :-)

    Jedź do QBY jak masz możliwość.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    Mam wymieniony silnik i problem z odpowietrzeniem trzy dni już odpowietrzam i po tym następuje sztywnienie węży i na nowo i tak zrobiłem już z pięć razy i mam jak wyżej .Uważam że uszkodzona jest któraś z uszczelek głowicy .
    Pytanie głupie ale konieczne: sprawdzałeś korek zbiorniczka płynu wyrównawczego ? Jeśli jest uszkodzony może powodować takie objawy.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    właśnie jestem po wymianie i testuje

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    no i jednak chyba uszczelka . dzisiaj po około 8-9 km podskoczyła temp do ok. 100 i spadła po ruszeniu. dolny wąż od wody powiększył się o 1 1/2. po schłodzeniu dolałem 2 litry chłodziwa. zobaczę co dalej jak się przejadę wieczorem. wydaje mi się , że w chłodziwie wyczuwam spaliny
    a tak zapytam problemy przy wymianie uszczelek? poza ustawieniem rozrządu.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Odkręcenie kolektora wydechowego od głowicy ze strony grodzi . Jest bardzo słaby dostęp do szpilek. Z tym tematem najdłużej się męczyłem.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    No i jestem już pewien.
    do sprawdzenia czy uszczelka jest uszkodzona jest potrzebny korek od naczynia wyrównawczego - może być uszkodzony- regulator ciśnienia do pistoletów lakierniczych i końcówka( szybkozłączka) męska z gwintem oraz rurka z dwugwintem - wszyskie gwinty 1/4 cala( fi) wszystko do dostania w Castoramie za ok 100 zł . usuwamy wnętrze korka ( nie wyrzucamy ) wiercimy odpowiedni otwór w korku , za pomocą 1 dwugwintu montujemy regulator ciśnienia uszczelniamy to połączenie za pomocą dobrego kleju montażowego ( dobry jest bezbarwny Soudal) do regulatora przykręcamy szybkozłączkę . do korka wkładamy ramkę z uszczelką . Procedura sprawdzenia polega na wpompowaniu do układu chłodniczego ciśnienia ok. 2 bar. procedurę wykonywać na zimnym silniku . Po godzinie nie ma prawa wskaźnik na manometrze się ruszyć. To jest procedura zaczerpnięta z ASO Nagurscy.
    Co do procedury ze sprawdzaniem CO2 w układzie chłodzenia otrzymałem wiadomość od QBA-y,że nie jest ona sensowna dla tego silnika ( sprawdzona przez QBA-ę)

Podobne wątki

  1. Objawy uszczelki pod głowicą.
    Utworzone przez raxor19 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 21:57
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 08:15
  3. [164] 2.0 TS - wymiana uszczelki pod głowicą...
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-01-2009, 23:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory