Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Dymi na czarno 1.9 16v

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    alfa 147fl
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Wtryski możesz sprawdzić sam: próba przelewowa pod domem, pompa do ściągnięcia ( można ją ściągnąć bez zrzucania rozrządu, zeby nikt Ci kitu nie wciskał - wystarczą 2 śruby z tego co pamietam M6x40) i do sprawdzenia w wyspecjalizowanym warsztacie, przeplywkę mogleś uwalić przy myciu, mozesz jeszcze zrobic logi z mas powietrza i ciśnienia doładowania. Możesz jeszcze wyciągnąć czujnik ciśnienia z kolektora i sprawdzić czy nie jest zawalony błotem + przy okazji egr czy nie jest zawalony sadza i kolektor w miejscu jego przykrecenia czy nie jest zawalony błotem
    Logi powietrza robilem. Przeplywka jest ok. Egr zaslepiony i wyczyszczony.
    Gdyby pompa była walnieta raczej wyskakiwalyby bledy?
    A gdyby wtryski laly nie odpalalby ciezko? Nie telepotalby silnik? I nie dymilby caly czas?

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    A wyciąłeś egr z programu? Wierz mi że uwalona pompa nie musi dawać zadnych objawów dopuki całkiem nie klęknie to samo wtryski. U mnie jak byla pompa na wykonczeniu to właśnie objawem bylo dymienie przy przyśpieszaniu i nic wiecej. Jedyny błąd jaki wyskoczył to brak ciśnienia paliwa jak już pompa wyzioneła ducha = MCSF na blacie i wyłączony silnik podczas jazdy

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez sebawroc ; 11-07-2016 o 12:41

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    alfa 147fl
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    A wyciąłeś egr z programu? Wierz mi że uwalona pompa nie musi dawać zadnych objawów dopuki całkiem nie klęknie to samo wtryski. U mnie jak byla pompa na wykonczeniu to właśnie objawem bylo dymienie przy przyśpieszaniu i nic wiecej. Jedyny błąd jaki wyskoczył to brak ciśnienia paliwa jak już pompa wyzioneła ducha = MCSF na blacie i wyłączony silnik podczas jazdy

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Jak sprawdzic czy jest wycieta z programu? Poprzedni wlasciciel ją zaślepil więc tego nie wiem.
    Robie teraz duże nadgodziny w pracy i nie mam nawet kiedy się nia zająć. Dzisiaj wracając z roboty zauważyłem, że alfa tak jakby nie przepalala i dymi niezależnie czy silbik jest zimny czy cieply, a dymi wtedy gdy wrzuci sie obojętnie jaki bieg, trzyma sie niskie (ok1600) obrotów i doda sie gazu wtedy pojawia sie dosyć duzo czarnego dymu tak jakby nie moglo przepalic. Gdy załącza sie turbina od ok 1900obrotow dymienia juz nie ma, albo nie tyle żebym go widzial. Na co wam to wygląda? Lejacy wtrysk czy raczej turbo?

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Ehh Panie, uwalisz dwumase + zamulisz silnik. Jak masz zimny silnik to trzymaj obroty na okolo 1900 rpm, jak drgnie Ci wskazówka od temperatury to pomiedzy 2000 a 2500 rpm bez pałowania, a jak osiągnie magiczne 90 stopni to chulaj dusza byle by w czasie jazdy nie zejść poniżej 2000 rpm. Coś czuje że po prostu masz zawalony mułem silnik.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez sebawroc ; 13-07-2016 o 21:37

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Sprawdz te wtryski. Proba przelewowa nic nie kosztuje, a korekty tez napisz na gorącym silniku jakie maz (wylacz wszystkie odbiorniki).
    Turbo tez ściągaj i czysc zmienna geometrie.

    Filtr powietrza czysty? Overboost sprawny? Klapa gaszaca i wejście do kolektora czyste?

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    alfa 147fl
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Sprawdz te wtryski. Proba przelewowa nic nie kosztuje, a korekty tez napisz na gorącym silniku jakie maz (wylacz wszystkie odbiorniki).
    Turbo tez ściągaj i czysc zmienna geometrie.

    Filtr powietrza czysty? Overboost sprawny? Klapa gaszaca i wejście do kolektora czyste?
    Mam zamiar sprawdzic wtryski. Zrobie to jak tylko bede mial czas. Filtr czysty. Klapa i wejscie do kolektora tez. Jak sprawdzic overboost?

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    Overboost możesz przeczyscic i nasmarować:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ml#post1829158

    Masz kabelek EML327? Przy jego pomocy sprawdzisz dużo ...
    Skąd jesteś? Bo nie wpisałes w profilu, może ktoś z forum mieszka niedaleko i Ci pomoże

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    alfa 147fl
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronq05 Zobacz post
    Overboost możesz przeczyscic i nasmarować.
    Masz kabelek EML327? Przy jego pomocy sprawdzisz dużo ...
    Skąd jesteś? Bo nie wpisałes w profilu, może ktoś z forum mieszka niedaleko i Ci pomoże
    Niestety, ale overboosta mam nierozbieralnego... Moge go jakos inaczej sprawdzic?
    Tak. Mam przewód diagnostyczny.
    Niestety w pobliżu nikogo takiego nie ma

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    Możesz jeszcze odpiąć wtyczkę od przepływomierza i przejechać się, po odłączeniu jej zdjagnozujesz przeplywke i EGR, egr się wtedy zamyka i nie przestaje działać . Pisałeś że masz egr częściowo zaślepiony... to nic daje, jeśli egr źle działa. To że przepływomierz nie zgłasza błędu nie oznacza że działa prawidłowo, on dopiero jak całkowicie padnie to wywali błąd. Zmierz MESem mierzoną i oczekiwaną masę powietrza pod obciążeniem. I wymień wężyki idące do i z overboosta

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    alfa 147fl
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronq05 Zobacz post
    Możesz jeszcze odpiąć wtyczkę od przepływomierza i przejechać się, po odłączeniu jej zdjagnozujesz przeplywke i EGR, egr się wtedy zamyka i nie przestaje działać . Pisałeś że masz egr częściowo zaślepiony... to nic daje, jeśli egr źle działa. To że przepływomierz nie zgłasza błędu nie oznacza że działa prawidłowo, on dopiero jak całkowicie padnie to wywali błąd. Zmierz MESem mierzoną i oczekiwaną masę powietrza pod obciążeniem. I wymień wężyki idące do i z overboosta
    Właśnie sprawdziłem wtryski i nie leje żaden.... Sprawdzę raz po dołączeniu wtyczki rak jak piszesz. Logi powietrza są ok juz o tym pisałem. Jaki kupić wężyk do overboostu?

Podobne wątki

  1. Dymi na czarno
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 15:17
  2. dymi na czarno siwo
    Utworzone przez robotix666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-04-2015, 21:56
  3. Alfa dymi na Czarno
    Utworzone przez Adriann w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-11-2012, 20:48
  4. dymi na czarno
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 05:34
  5. Troszkę dymi na czarno 2.4 JTD
    Utworzone przez krisss81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-10-2011, 10:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory