Strona 156 z 247 PierwszyPierwszy ... 56106146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166206 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,551 do 1,560 z 2461

Temat: Wspomaganie - wielki problem !!!

  1. #1551
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Giulietta 1.4 170, wcześniej 159 1.9 JTDM 150
    Postów
    70

    Domyślnie

    Wlasnie to "gumowanie" mnie dopadło jakiś czas temu. Maglownica regenerowana w marcu tego roku, nowy zbiorniczek, nowy płyn zalany, a mimo wszystko to się pojawiło - i to już po tych wszystkich zabiegach, jakiś miesiąc temu. Ktoś może coś jeszcze podpowie? Gdzieś tam mi się przewijało na forum, że to może być jakaś uszczelka grodziowa, ale cieżko znaleźć szczegóły.

  2. #1552
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar damian239
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    AR159 1.9 JTDM 16v 150KM 2007r.
    Postów
    30

    Domyślnie

    Witam niedawno zakupiłem AR 159 i od pewnego czasu mam problem z głośnym działaniem wspomagania, szczególnie na postoju dość wyraźnie słychać przy kręceniu kierownicą. Zbiorniczek mam zmieniony bo założony z 2010 roku (czyli jak dobrze rozumiem ten pozmianowy), czy miał ktoś sytuację że "ten pozmianowy" też po jakimś czasie się wysypał? Po odkręceniu korka płyn nie bulgocze ani się nie pieni, może jest trochę "przychodzony" bo zalatuje na odcień czerwonego czyli chyba tutela GI/E. Może miał ktoś podobną sytuację? Czy zacząć na początek od wymiany samego płynu, czy od razu ze zbiorniczkiem, no chyba że to jednak pompa...
    A i czy może mi ktoś powiedzieć czym się różnią te dwa egzemplarze, czy tylko etykietą?
    pozdrawiam
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	tutela1.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	27.5 KB
ID:	209400Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	tutela2.jpg
Wyświetleń:	128
Rozmiar:	162.9 KB
ID:	209401

  3. #1553
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wlej Mobil ATF 320, sprawdza się lepiej. Zbiorniczek obejrzyj, ale pewnie wszystko z nim w porządku. Możesz samo sitko przeczyścić. Przy okazji wymiany płynu możesz zajrzeć do zaworu zwrotnego w maglownicy.
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ieszenie_.html
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #1554
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar damian239
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    AR159 1.9 JTDM 16v 150KM 2007r.
    Postów
    30

    Domyślnie

    raczej nie myślałem płukać całego układu, tylko wylać stary, a zalać nowy, poprzez odprowadzenie wężem zwrotnym a dolewać nowego do zbiorniczka, także zostałbym przy tuteli (tym bardziej jak czytam jak wrażliwy jest układ na zmianę płynu). Fakt ten zaworek można oglądnąć. I myślałem że jak to nie pomoże to wtedy brać się za wymianę zbiorniczka (płyn odessać zmienić zbiorniczek i zalać tym samym płynem, w końcu prawie nowym) nie wiem czy dobrze kombinuje? No i cena tuteli w sklepie mi powiedzieli 60zl za 1l na zamowienie. Na allegro chodza za 30zl za 1l, tylko właśnie mają dwie etykiety i zgłupiałem. Czemu tak i czemu aż taka przebitka cenowa? Chyba 2x 1l wystarczy?

  5. #1555
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    W autosklepie 39zł/l i od tego masz -10% dla alfaholików.
    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Olej...A-GIE-1L/17769
    Za około 60zł/l jest odmiana GI/R, która była stosowana w późniejszych latach produkcji.
    Układ ma pojemność 1,3l

  6. #1556
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konstantyno110
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    159 1.9 16V (150KM) DFP+EGR ON
    Postów
    288

    Domyślnie

    Też myślę nad zmianą płynu dla zasady. Ostatnio wymieniłem zbiorniczek i nie zmieniałem trochę ubyło musiałbym dolać. Tylko czy płukanie ma sens czy tylko wymiana całkowita?

    Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

  7. #1557
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Grigio Vesuvio 159 SW 1.9 JTDm 8V 2007 r.
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał konstantyno110 Zobacz post
    Też myślę nad zmianą płynu dla zasady. Ostatnio wymieniłem zbiorniczek i nie zmieniałem trochę ubyło musiałbym dolać. Tylko czy płukanie ma sens czy tylko wymiana całkowita?

    Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
    Ja zrobiłem tak ze kupiłem dwie bańki płynu, odessalem strzykawka ze zbiorniczka, dolałem do pełna. Na drugi dzień tak samo itd. Też robiłem to profilaktycznie, ale wspomagania chodzi zdecydowanie lepiej.

  8. #1558
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konstantyno110
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    159 1.9 16V (150KM) DFP+EGR ON
    Postów
    288

    Domyślnie

    Miałeś czerwony kupowałeś ten GR/I?

    Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

  9. #1559
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał damian239 Zobacz post
    raczej nie myślałem płukać całego układu, tylko wylać stary, a zalać nowy, poprzez odprowadzenie wężem zwrotnym a dolewać nowego do zbiorniczka, także zostałbym przy tuteli (tym bardziej jak czytam jak wrażliwy jest układ na zmianę płynu). Fakt ten zaworek można oglądnąć. I myślałem że jak to nie pomoże to wtedy brać się za wymianę zbiorniczka (płyn odessać zmienić zbiorniczek i zalać tym samym płynem, w końcu prawie nowym) nie wiem czy dobrze kombinuje? No i cena tuteli w sklepie mi powiedzieli 60zl za 1l na zamowienie. Na allegro chodza za 30zl za 1l, tylko właśnie mają dwie etykiety i zgłupiałem. Czemu tak i czemu aż taka przebitka cenowa? Chyba 2x 1l wystarczy?
    Te płyny są mieszalne i uwierz mi, jest różnica. Na tuteli układ chodzi gorzej, przy czym Mobil kosztuje ok 30 zł. W jakim celu chcesz kupować nowy zbiorniczek? Moim zdaniem to strata kasy, bo nic to do problemu nie wniesie. Jeśli Twój jest cały i sitko na swoim miejscu to wystarczy przepłukać np. benzyną i przy tym oczyścić sitko pędzelkiem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #1560
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ja w końcu uporałem się ze wspomaganiem, które przez długi czas chodziło źle - cały czas buczenie niosące się z kolumny kierownicy, słyszalne zwłaszcza w okolicy jałowych obrotów. Do tego słabe działanie - kierownica chodziła ciężko, zwłaszcza po nagrzaniu silnika/płynu. Kolejny objaw to trzęsienie dosłownie całym samochodem przy kręceniu kołami na postoju (manewrowanie na parkingu), szczególnie przy kręceniu w prawo.
    Zbiornik miałem już teoretycznie pozmianowy, przyczyny takiego stanu upatrywałem w "naprawie", którą kiedyś mi zafundowali szpece mechaniory - przy mocnym skręcie kół układ wspomagania sikał płynem z węża zasilającego magiel z pompy (za silnikiem, na którejś złączce alu-guma chyba). Panowie wąż zdjęli i dali do zakucia i od tej pory nie sikało, ale również już nie działało.

    Naprawa całkowita wspomagania - wszystkich wymienionych objawów za jednym zamachem - kosztowała mnie ok 880zł (same części) i wymienione zostały (wszystko Ricambi Originali):
    - zbiornik płynu: był już raz zmieniony na poliftowy, ale nie miałem zaufania ani do niego ani tym bardziej do poprzedniego właściciela, koszt ok 120zł
    - przewód pompa-magiel, ten długi składający się z kilku łączonych rurek alu i gumowych: najdroższy element, nowy, ściągany z Turynu, ok 700zł
    - magiczna śrubka mocująca powyższy wąż do magla, w której siedzi zaworek (kulka ze sprężynką): ok 30zł

    Wspomaganie działa idealnie - mimo to, że równocześnie zmieniłem opony z 205 na 235 - zarówno na zimno jak i na ciepło. Jedyny dźwięk to przy skręcie do oporu słychać delikatny szum płynu przelewającego się przez zawór zwrotny, ale nie ma żadnego buczenia, piszczenia ani wibracji itp.

    Co ważne, w układzie płyn był czerwony i taki został - ale już nie Originali, tylko chyba Mobil. Kilka przypadków tutaj na forum było jak np. ASO zmieniało czerwony na zielony i było super, ale krótko potem magiel wysrywał się bokami (pewnie uszczelniacze padały, bo po lifcie był inny magiel i do tego inny płyn). Jak wspomaganie działa źle to zmiana płynu na inny może potencjalnie wyeliminować hałas bo inny płyn ma inne parametry (gęstość, lepkość) ale to raczej zabieg tymczasowy i ostatecznie destrukcyjny.

    Prawdopodobnie obeszło by się bez wymiany zbiorniczka płynu, ale ponieważ często był z wierzchu obrzygany (płyn wybija przez odpowietrznik, nie wiem czy dlatego, że było go za dużo, czy dlatego, że się pienił jak się układ zagrzał i pompa nie mogła go przetłoczyć przez źle zakuty wąż do magla) to stwierdziłem, że nie ma sensu oszczędzać a potem grzebać jeszcze raz.

    Aha - ani "stary" zbiorniczek płynu ani nowy - oba oryginalne i poliftowe - nie miały żadnego sitka - przynajmniej nie widać go ani przez korek ani przez króćce.

    Jeżeli komuś przeszkadza sam hałas ale układ działa dobrze, to wiadomo - nie jest to warte tych 880zł +
    Ale jeśli układ przy okazji ledwo działa lub tylko na zimno (jak u mnie), to polecam jednak wydać podobną kwotę zanim padnie pompa
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki problem z Zamkami
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:06
  4. wielki problem z gazem
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 08:27
  5. Wielki Problem z silnikiem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory