Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Alfa 166 2.4 140 KM luz na półosi - skrzyni

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    77

    Domyślnie Alfa 166 2.4 140 KM luz na półosi - skrzyni

    Witam.
    Występują w mojej Alfie drgania przenoszące się na całą budę, powyżej 100 km/h, czasami jak przyspieszę to ustają, czasami się nasilają - nie ma reguły.
    Zawieszenie jest OK, hamulce OK, koła sprawdzane i wyważane. Stwierdziłem, że będzie to przegub wewnętrzny.
    Wjechałem na podnośnik i jest luz góra-dół na lewej półosi, ale niestety luz jest do samej skrzyni biegów.
    Prawdopodobnie będzie to wina łożyska na wyjściu ze skrzyni... Ktoś naprawiał taką usterkę/ kupował takie łożysko ?
    Koszt samej robocizny skrzyni to 350 zł plus części. Do tego dochodzi nie wiadomo jeszcze jaka ilość łożysk, uszczelniaczy, olej do skrzyni, przy okazji zmieniam sprzęgło i koszt się robi spory.
    Pytania mam takie - czy można ten luz zlikwidować inaczej ? czytałem że są jakieś podkładki w ASO...
    Czy wymieniając to łożysko ewentualnie, można dostać się do niego odkręcając sam mechanizm różnicowy ? i czy w ogóle tak się da?
    Patrzyłem a skrzynie w necie i różnią się wyglądem, nie wiem dokładnie jeszcze jaką mam
    Czy jest w ogóle sens ładować kasę w tą skrzynię (nie huczy, biegi ładnie wchodzą, nie zgrzyta) czy szukać używki... ?
    Czy od wersji 136 KM pasuje do mnie do 140 KM czy były inne ?
    Z góry dzięki

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek_igor Zobacz post
    Czy od wersji 136 KM pasuje do mnie do 140 KM czy były inne ?
    Skrzynie są te same 136/140/150 km.

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Gonzo ostatnio to robił jak się nie mylę.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek_igor Zobacz post
    Witam.
    Występują w mojej Alfie drgania przenoszące się na całą budę, powyżej 100 km/h, czasami jak przyspieszę to ustają, czasami się nasilają - nie ma reguły.
    Zawieszenie jest OK, hamulce OK, koła sprawdzane i wyważane. Stwierdziłem, że będzie to przegub wewnętrzny.
    Wjechałem na podnośnik i jest luz góra-dół na lewej półosi, ale niestety luz jest do samej skrzyni biegów.
    Prawdopodobnie będzie to wina łożyska na wyjściu ze skrzyni... Ktoś naprawiał taką usterkę/ kupował takie łożysko ?
    Koszt samej robocizny skrzyni to 350 zł plus części. Do tego dochodzi nie wiadomo jeszcze jaka ilość łożysk, uszczelniaczy, olej do skrzyni, przy okazji zmieniam sprzęgło i koszt się robi spory.
    Pytania mam takie - czy można ten luz zlikwidować inaczej ? czytałem że są jakieś podkładki w ASO...
    Czy wymieniając to łożysko ewentualnie, można dostać się do niego odkręcając sam mechanizm różnicowy ? i czy w ogóle tak się da?
    Patrzyłem a skrzynie w necie i różnią się wyglądem, nie wiem dokładnie jeszcze jaką mam
    Czy jest w ogóle sens ładować kasę w tą skrzynię (nie huczy, biegi ładnie wchodzą, nie zgrzyta) czy szukać używki... ?
    Czy od wersji 136 KM pasuje do mnie do 140 KM czy były inne ?
    Z góry dzięki
    jak już ruszysz skrzynię to nie opłaca się wymieniać jednego łożyska tylko wszystkie...
    Z tego co słyszałem od osoby trzeciej, niby jak już się ruszy skrzynie to nie złożysz jej idealnie tak samo na starych łożyskach, ale nie ingerowałem w to na tyle, by wiedzieć na 100%
    Ponadto skrzynie 136/140/150 wszystkie miały te same o ile się nie mylę.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dexter1213
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 1.9jtd 110KM / była 166 2.4 140KM
    Postów
    169

    Domyślnie

    Co do podkładek w ASO - one są dokładnie dovniwelowania luzu na dyfrze. Koszt kompletu to jakoś ponad 100zł. Zeby zlikwidować luz nie trzeba zrzucać skrzyni. Ludzie robili to po odpięciu jedynie prawej półosi i odkręceniu pokrywy pod którą sie wrzuca podkładki. Mnie kiedyś to może też czeka, bo mam luz góra-dół na lewej półosi. Bardzo mały, ale jest. Objawów jak na razie brak opróc delikatnego puknięcia prsy zmianie najnizszych biegów. Chociaz nie wiem czy to nie wina miękkiej poduchy silnika(srodkowej), bo diagnosta stwierdził, że jest zbyt miękka.

    Wysłane z mojego Meizu mx5 przy użyciu Tapatalk.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Jeszcze nie robiłem. Mam drugi dyfer ale nie mam czasu. Tak jak piszą wszyscy. Ten luz redukuje się podkładkami.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Taki.
    Słyszysz stuki podczas zmiany biegów kiedy napęd się sprzęga? U mnie najbardziej to słychać przy zmianie z dwójki na trójkę. Takie pyk kiedy napęd jest "na luzie" i pyk jak daje gaz.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Gonzo-a kupiłeś te podkładki? jak to wygląda? W sensie sztuk/wymiarów? Pyknij jakąś fotkę i wrzuć na tutaj.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Kurczę nie mam czasu tego rozkopać. Od rana do wieczora w robocie, weekendy też zajęte i ciągle mam jakieś wyjazdy alfą.

    Na pewno porobię zdjęcia przy robocie. Mam kupiony caly dyfer, ale nie wiem czy będę całość wymieniać czy kupię podkładki i do starego założę.
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 19-10-2016 o 19:48
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-08-2016, 20:24
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 17:36
  3. Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni v6
    Utworzone przez starykot w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-07-2014, 15:50
  4. [159] 1.9JTDM gwizd/szum z okolic skrzyni, półosi.
    Utworzone przez SimonCT w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-07-2013, 10:42
  5. [145] JTD łożysko lewej (kierowca) półosi w skrzyni biegów
    Utworzone przez diretisima w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 20:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory