Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 56

Temat: Nierówna praca silnika po odpaleniu, siwy dym

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kasztaniak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Kraków/Krosno
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    63

    Domyślnie

    Tak tak, to też jest na liście, po prostu dokładam kolejne rzeczy, to samo też się tyczy tego sprawdzenia cylindrów, co podpowiedział mi kolega [MENTION=30572]maarkuss[/MENTION] . Mam tylko nadzieję, że nie będzie potrzebny remont silnika, bo to chyba już przesądzi o, niestety, sprzedaży. Także proszę wypatrywać pięknej i zadbanej 159 na tutejszej giełdzie

  2. #42
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Za dużą wagę przywiązujecie do korekt. Korekty to próba ratunku wykonywana przez komputer, a problem w większości przypadków leży w innym miejscu.
    Po prostu trzeba wiedzieć, że korekty to tylko jeden z elementów diagnostyki i nie wskazują one jednoznacznie na wtrysk tylko jak najbardziej mogą wskazywać na uszkodzenia innych elementów.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Sprawdź też ustawienie rozrządu.
    Oczywiście sprawdzić należy na blokadach. Częste jest złe ustawienie wałków rozrządu jeśli robi się bez blokad.

  3. #43
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Panowie, żeby nie zakładać osobnego tematu najpierw opiszę sytuację bo objawy mam zbliżone:

    Pacjent jest z silnikiem 1.9 JTDm 8v 115 KM ( 2008 rok polift )
    DPF jest, EGR jest. Ostatnio wymieniony zawór SCV ( regulator ciśnienia na pompie CR ) i czujnik położenia wału. Rozrząd jest nowy, ma może przejechane z 2 kkm.

    Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem siwy dym za samochodem + podczas postoju na biegu jałowym, brak dymu i telepanie / delikatne ale wyczuwalne poszarpywanie budy od silnika ( nie wiem jak to określić ) + jego nierówna / dziwna praca i na wskaźniku doładowania wskazówka była na 1 kresce cały czas. Cała sytuacja trwała może z 10 - 15 minut ( podczas jazdy i postoju ) po tym czasie wszystko wróciło do normy !? ( wtf?). Samochód normalnie odpala i jeździ o.O

    Chwilowy foch? Gdzie szukać problemu / przyczyny? ( pod kompa jeszcze nie podpinałem )

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Może się DPF jakoś dziwnie wypalał?

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kasztaniak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Kraków/Krosno
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    63

    Domyślnie

    Brzmi to jak DPF, jak jeszcze go miałem, to auto potrafiło wariować. Co do tematu, to jest już pewnym, że nie była to wina czujnika położenia wału, w poniedziałek powinienem wiedzieć więcej.

  6. #46
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem siwy dym za samochodem + podczas postoju na biegu jałowym, brak dymu i telepanie / delikatne ale wyczuwalne poszarpywanie budy od silnika ( nie wiem jak to określić ) + jego nierówna / dziwna praca i na wskaźniku doładowania wskazówka była na 1 kresce cały czas. Cała sytuacja trwała może z 10 - 15 minut ( podczas jazdy i postoju ) po tym czasie wszystko wróciło do normy !? ( wtf?). Samochód normalnie odpala i jeździ o.O
    Wypalanie DPF.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kasztaniak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Kraków/Krosno
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    63

    Domyślnie

    Niestety, powodem tym dolegliwości były wtryski, jak się okazało wszystkie. Auto mam jutro do odebrania, podobno te dolegliwości ustały. Jest to niestety kolejna kosztowna usterka w tym samochodzie, niestety powoli skłaniam się ku myśleniu o jego sprzedaży. Wszystko co miało sprawiać problemy zostało wymienione, powychodziło jeszcze sporo dodatkowych pierdół i koszt tych napraw przerósł oczekiwania. Pieniądze włożone w ten samochód na pewno nie zostaną odzyskane, ale nie ma pewności, czy znowu coś się nie zepsuje.

  8. #48
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Czegoś nie czaje.... Trafiła Ci się kumulacja wydatków więc fakt każdy by się wkurzył ale zrobiłeś już wszystko co było do zrobienia i teraz sprzedajesz auto? I co dalej? Kupisz następne żeby znów wpakować hajs w doprowadzenie do dobrego stanu po czym kolejny raz się wkurzysz, ze wydałeś kasę i sprzedasz? Coś jak fundacja charytatywna robiące prezenty następnym właścicielom?

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Pytanie czy kumulacja nadal trwa

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztaniak Zobacz post
    Niestety, powodem tym dolegliwości były wtryski, jak się okazało wszystkie. Auto mam jutro do odebrania, podobno te dolegliwości ustały. Jest to niestety kolejna kosztowna usterka w tym samochodzie, niestety powoli skłaniam się ku myśleniu o jego sprzedaży. Wszystko co miało sprawiać problemy zostało wymienione, powychodziło jeszcze sporo dodatkowych pierdół i koszt tych napraw przerósł oczekiwania. Pieniądze włożone w ten samochód na pewno nie zostaną odzyskane, ale nie ma pewności, czy znowu coś się nie zepsuje.
    Nic tam nie rób tylko wtryski wyślij do regeneracji, nie musisz wszystkich na raz wysyłać, wyślij 1, albo 2 na początek (te które najwięcej lały) i tyle zrobisz to i dalej możesz liczik nabijać :-)

Podobne wątki

  1. [159] Nierówna praca po odpaleniu na zimnym/niedogrzanym silniku
    Utworzone przez michal-ar1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post / autor: 26-08-2018, 17:48
  2. [159] nierówna praca przy odpaleniu
    Utworzone przez adam_159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-09-2016, 06:11
  3. Nierówna praca silnika
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 21:29
  4. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  5. [156] Nierówna praca silnika
    Utworzone przez wwodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 04-07-2010, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory