Czy ten Archoil AR 9100 ma podobne działanie do Ceramizeru?
Będę niedługo wymieniał olej i zastanawiam się co dolać...
Czy ten Archoil AR 9100 ma podobne działanie do Ceramizeru?
Będę niedługo wymieniał olej i zastanawiam się co dolać...
Pozdrawiam,
Damian
AR9100 ma inne właściwości od ceramizerów.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Co do 0w40 to Rock Oil Carbon to ze względu na cenę dość ekstremalne rozwiązanie (mam go za 79 zł/l minus zniżka 5% dla forumowiczów jak by co) ale mogę polecić Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40. Bardzo dobry olej na bazie PAO jako jeden z nielicznych olejów koncernu Liqui Moly i w ogóle nielicznych na runku :
http://lejolej.pl/pl/p/Meguin-Super-...ver-0W40-5L/87
Z 0w40 dobry jest też Neste City Pro 0w40, Shell Helix Ultra 0w40 i Motul X-max 0w40 a także niedoceniany Specol Gold 0w40. Z wyższej półki cenowej jest jeszcze Penrite 10tenths premium 0w40 (całkowicie pao-estrowy). Wszystko to oleje full saps bez normy C3.
Co do Archoila AR2300 to jest to najlepszy moim zdaniem preparat do czyszczenia silnika na rynku. Po dobrym doczyszceniu AR2300 i krótkim okresie między wymianami mozna pokusić się o stosowanie płukanki rzadziej niż co każdą wymianę. U mnie AR2300 można kupić w mniejszych nieoryginalnych opakowaniach jest więc taniej i cena jest bardziej przystępna i zbliżona do tradycyjnych płukanek a naprawdę warto.
Archoil AR9100 nie jest typowym ceramizerem ale jego właściwości ochronne są można powiedzieć podobne tzn. zabezpiecza silnik przed zużyciem spowodowanym tarciem. Tyle, że ceramizer to trochę inna technologia nastawiona głownie na "regenerację" zniszczonych powierzchni a Ar 9100 tworzy przede wszystkim warstwę ochronną zmniejszając tarcie i temperaturę na węzłach tarcia. Do tego podnosi TBN i pomaga utrzymywać silnik w czystości. BTW. AR9100 tez mam w opcji w tańszych nieoryginalnych opakowaniach na 4 i 5 l oleju jak by ktoś pytał.
- - - Updated - - -
Najlepiej mix Archoil Ar9100 z Ar9200 lub samo AR9200.
Bardzo dobre, wystarczy tylko "coś" zrobić z odmą.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Piszę cały czas ogólnie. V6, mimo że ma dwie głowice, to zasadę działania taką samą jak moja 4 cylindrowa pyrkawka
Z odmą to jest nie tak, że jest podłączona do dolotu. Tj. opary oleju z głowicy bezpośrednio wrzucone w dolot (nie wiem jak w V6, ale w R4 wężyk podłączony do kolektora ssącego. I to te pary oleju odpowiedzialne są za nagar na zaworach. Proekologicznie można włączyć w układ separator par lub zamontować filterek na odmie a dolot zaślepić.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10