Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Napięcie ładowania akumulatora

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Pisząc o podbiciu obrotów miałem na myśli podbicie o 100 obr/min.
    Przykładowo normalnie wolne obroty to jakies 800-850 zaś załączając prądożerny odbiornik klima/szyba cokolwiek, to zmiana wolnych na 900-950.

    Wydawało mi się logiczne, że bez tego w sytuacji jazdy w korku moze dojsc do rozładowania akumulatora przy nieumiejetnym korzystaniu z wielu odbiorników prądu

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    Wydawało mi się logiczne, że bez tego w sytuacji jazdy w korku moze dojsc do rozładowania akumulatora przy nieumiejetnym korzystaniu z wielu odbiorników prądu
    Za mało ..+100/200 czy 500obr/min aby alternator mógł nadrobić spadek napięcia.

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    Przykładowo normalnie wolne obroty to jakies 800-850 zaś załączając prądożerny odbiornik klima
    Klima to głównie obciąża silnik, przez kompresor klimatyzacji.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    italiano_83, alternator ma przełożenie ok 2.5 w stosunku do obrotów wału.

    Czyli zwiększenie obrotów silnika o 200 powoduje zwiększenie prędkości wirnika alternatora o 500.
    Klimatyzacja również obciąża elektrycznie ponieważ powoduje o wiele częstsze załączenie wentylatora chłodnicy,skraplacza.
    Ostatnio edytowane przez soszino ; 10-12-2016 o 11:28

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    w poprzednim aucie megane 3 coupe w przypadku zbyt niskiego napięcia akumulatora na wyświetlaczu pojawiał się napis ,,Uruchom silnik by naładować akumulator". Po odpaleniu auta na wyświetlaczu pojawia sie napis " ładowanie akumulatora ,, elektronika auta sterowała alternatorem aby ten podał większy prąd ładowania na aku...czy w Julce coś podobnego się dzieje ???

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    italiano_83, alternator ma przełożenie ok 2.5 w stosunku do obrotów wału.

    Czyli zwiększenie obrotów silnika o 200 powoduje zwiększenie prędkości wirnika alternatora o 500.
    Klimatyzacja również obciąża elektrycznie ponieważ powoduje o wiele częstsze załączenie wentylatora chłodnicy,skraplacza.
    No i co z tego, że ma przełożenie o tym każdy wie, spójrz na dane techniczne alternatora i zrozumiesz dlaczego podbicie obrotów nic tu specjalnie nie da.
    Wentylator klimatyzacji i obciążenie elektryczne jest niczym w porównaniu do oporów jakie stawia kompresor.
    Gdyby było inaczej sterowniki z łatwością sterowały by sobie obrotami - a tak nie jest !
    Ostatnio edytowane przez italiano_83 ; 10-12-2016 o 15:27

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Panowie.. myślę że nie tylko obroty maja wpływ na napięcie alternatora ale a może przede wszystkim prąd jego wzbudzenia.Alternator to nie prądnica ze stałym polem magnetycznym tylko to pole jest regulowane przez regulator napięcia alternatora i wytwarzany przez niego prąd wzbudny. Jeśli regulator będzie bardziej rozbudowany będzie mógł również kompensować czynniki zewnętrzne np. temperaturę i np. stopień rozładowania akumulatora
    http://autokult.pl/623,alternator-bu...osob-dzialania
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 10-12-2016 o 15:32

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Nie mam aparatury pomiarowej żeby badać prąd i napięcie w zależności od obrotów i obciążenia.

    Wiem, że istnieją takie rozwiązania które pozwalają na komunikację pomiędzy regulatorem napięcia i sterownikiem w zakresie
    zwiększenia prędkości obrotowej silnika przy niskim napięciu akumulatora lub dużym jego obciążeniu, regulację napięcia ładowania, kontrolę obciążenia alternatora, aktywację lub dezaktywację odbiorników, odłączanie alternatora na czas rozruchu/maksymalnego otwarcia przepustnicy.

    Czy coś takiego potrafi alfa ?

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    lub dezaktywację odbiorników
    Nie ma, najlepiej obrazuje to test Giulietty na Autocentrum.pl gdzie na postoju z wyłączonym silnikiem zostawili grzane siedzenie które rozładowało akumulator do cna. Ok lampki w środku nie wyłączone same zgasną po 15 minutach i na niskim napięciu akumulatora nie wystartuje start/stop, ale podczas pracy silnika sterownik nie odetnie zasilnia do czegokolwiek nawet gdy napięcie ładowania będzie za niskie.

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    odłączanie alternatora na czas rozruchu
    Do póki nie ma wzbudzenia do póty alternator nie stawia oporu.


    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    maksymalnego otwarcia przepustnicy.
    Zysk żaden ile zjada 60 A alternator ... 1KM ? to jest nieodczuwalne podczas jazdy.

  9. #19
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Nie wiem po co, ale faktycznie podczas przyspieszania alternator przestaje ładować. Zmierzyłem to dziesiątki razy.
    Występuje to tylko w egzemplarzach od 2014 roku.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    kol. Italiano..,, .. najlepiej obrazuje to test Giulietty na Autocentrum.pl gdzie na postoju z wyłączonym silnikiem zostawili grzane siedzenie które rozładowało akumulator do cna. "..pod warunkiem że będzie załączona stacyjka.Inaczej to bzdura.W poprzedniej megance robiłem sobie grzane fotele i zawsze instalacja jest tak poprowadzona że musi być przekaźnik zabezpieczony termikiem i sterowany napięciem po stacyjce.Nawet nasze Julki / choć elektrycznie megane 3 ma bardziej rozbudowany układ elektryczny .. wszystko zostaje rozłączone dużym stycznikiem oprócz body i odbiornika pilota / maja układ gdzie przekaźnik T40 podaje napięcie na maty grzewcze przez bezpiecznik F61 a sterowany jest napięciem PO STACYJCE poprzez bezp.F31..patrz schemat
    E3075 HEATED SEATS (Electric seats with memory .pdf

Podobne wątki

  1. [159] Niskie napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez raar2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-12-2020, 17:34
  2. 1.9 jtd - Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 22:27
  3. [159] napięcie ładowania i słaby aku
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 22:24
  4. Jakie napięcie ładowania JTD?
    Utworzone przez macaga w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 23:06
  5. [166] Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez Colin w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 08:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory