Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Napięcie ładowania akumulatora

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie Napięcie ładowania akumulatora

    Napięcie akumulatora w spoczynku 12.63V

    Napięcie na klemach na uruchomionym silniku obroty biegu jałowego

    14.4V mijania + radio + wentylator 1/3
    13.3V mijania + radio + wentylator 1/3 + ogrzewanie tylnej szyby
    12.8V mijania + radio + wentylator max + ogrzewanie tylnej szyby

    Natomiast przy obrotach 2000-3000 obr/min zawsze napięcie stałe 14.4V niezależnie od obciążenia.

    Czy tu jest wszystko prawidłowo na obrotach biegu jałowego?

  2. #2
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    A kto to wie.
    U mnie napięcie ładowania w zależności od obrotów silnika jest jeszcze ciekawsze.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	v.jpg
Wyświetleń:	184
Rozmiar:	25.2 KB
ID:	216346

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Może ktos jeszcze sprawdzi u siebie to wtedy będą jakies dane porównawcze.
    Zalezy mi na napięciu ładowania na wolnych obr pod dużym obciążeniem.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jest dobrze.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Spodziewałem się że to inaczej działa.
    Zamiast spadku napiecia w zwiazku z coraz wiekszym obciazeniem reakcję w postaci podbicia wolnych obrotów w celu zachowania napięcia ładowania.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    Spodziewałem się że to inaczej działa.
    Zamiast spadku napiecia w zwiazku z coraz wiekszym obciazeniem reakcję w postaci podbicia wolnych obrotów w celu zachowania napięcia ładowania.
    Na próbę weź zrób ten sam test z innym sprawnym (nie starym) akumulatorem.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Akumulator mam nowy. Teraz Bannera 50Ah 450A.
    Zacząłem głębiej się wszystkiemu przygladać ponieważ pierwszy fabryczny wytrzymał 3 lata i drugi taki sam znów 3 lata.
    Były to fiatowskie Magneti Marelli 50ah 360A i zakonczyły żywot nagle. Rano odpaliłem a popołudniu już nie. Jakies zwarcie czy cos takiego miały. Nie przyjmowały prądu.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jakieś małe te aku miałeś - ale jak możesz to zrób test na innym. Bo normalnie jest tak, że wzrost obciążenia obniża obroty a u Ciebie jest inaczej. Wzrost obciążenia obniża napięcie ładowania (obroty są dobre tak?) Hmm zrób logi napięcia aku z obrotami.

    Jeszcze jedno - zerknij na obudowę alternatora - chyba był problem z ich pękaniem.
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 30-11-2016 o 22:22
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Obroty są stałe, mimo obciazenia nic sie z nimi nie dzieje. Oczywiście te pomiary napięć co robiłem to po jezdzie a nie na zimno.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    Natomiast przy obrotach 2000-3000 obr/min zawsze napięcie stałe 14.4V niezależnie od obciążenia.
    Jest dobrze.


    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    Spodziewałem się że to inaczej działa.
    Zamiast spadku napiecia w zwiazku z coraz wiekszym obciazeniem reakcję w postaci podbicia wolnych obrotów w celu zachowania napięcia ładowania.
    I zimny silnik pracujący z obrotami rzędu 2000-2500obr/min na biegu jałowy spalający w diabły paliwa ?
    Jak wtedy ruszyć delikatnie z miejsca kiedy obroty nie schodziły by poniżej 2000 przy włączonych odbiornikach ?
    Po to jest akumulator własnie - stanowi dodatkowe źródło prądu w przypadku kiedy alternator nie jest w stanie zaspokoić bieżących potrzeb, gdyby miał służyć jedynie do rozruchu to nie miał by pojemności 60Ah bo i po co ?

Podobne wątki

  1. [159] Niskie napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez raar2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-12-2020, 17:34
  2. 1.9 jtd - Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 22:27
  3. [159] napięcie ładowania i słaby aku
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 22:24
  4. Jakie napięcie ładowania JTD?
    Utworzone przez macaga w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 23:06
  5. [166] Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez Colin w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 08:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory