Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #2521
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Większość producentów silników turbodoładowanych czy to benzynowych czy diesli daje interwał wymiany filtra powietrza 60kkm/4lata i nic w tym dziwnego, układ dolotowy jest tak skonstruowany, aby zasysać względnie czyste powietrza dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu wlotu powietrza.
    Nie rzadko są te stosowane filtry wstępne jak w grupie vw w 1.9 tdi, interwał wymiany filtra paliwa są podobne a często i większe nawet 90kkm w tdi.
    Przestań już chłopie bredzić, pie*dolisz te frazesy jak potłuczony.
    Od 2004/06 roku wszystkie samochody są produkowane tak, aby wytrzymały okres gwarancji, a potem mają się sypać, żeby producent mógł zarabiać na serwisie.
    Nikomu nie zależy na jakości, a pisanie tutaj o VW, gdzie jakość spadła chyba najbardziej ze wszystkich marek, to już ostre przegięcie. Robią silniki z plasteliny,w których rozrząd do 100 kkm nie potrafi wytrzymać, a Ty tutaj wyskakujesz z wymianą filtra co 90 kkm. Folderów reklamowych się naczytałeś, czy co ???
    Jestem mechanikiem samochodowym od 1998 roku, i naprawdę nie mogę nie zareagować na takie głupoty.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał CYGANHIO1992 Zobacz post
    Jako że tuż tuż zbliza się wymiana oleju znalazłem na alledrogo olej firmy Millers Oil 5w40 Trident w dość przestępnej cenie możecie coś powiedziec na temat tego oleju śledząc ten temat dużo pozytywnych opinii na temat tej firmy. Moja Bella 1,9JTDm 150km bez ekologii (dpf off, egr off, klapki usunięte - wszystko u PABLO). Poprzedni wlasciciel zalał ją okolo 8tys temu olejem Mobil Super 3000 5w30 ale chyba nie jest to najlepszy wybór do tego silnika. Prośba o posty i pomoc. Ewentualnie jaki jeszcze olej byscie doradzili
    Zapraszam na PW, zrobimy dobrą ofertę.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Olej możesz kupić również u Pablo. Z pewnego źródła to raz, a dwa, że na pewno dobrze Ci doradzi.
    Dziękuję
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #2522
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Przestań już chłopie bredzić, pie*dolisz te frazesy jak potłuczony.
    Taki poziom słownictwa zostaw dla siebie lub swojego otoczenia - forum to nie miejsce na twoje chamskie odzywki.


    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    , a Ty tutaj wyskakujesz z wymianą filtra co 90 kkm
    Czytaj człowieku - filtra paliwa 90kkm - ogarniasz do czego jest filtr paliwa - czy nie, rozcinałeś kiedyś jakiś po 30/60kkm ? Nie to zamknij dziób.
    W alfach pb niektórych w ogóle nie ma filtra paliwa i co ? Padają pompy paliwa - wtryskiwacze .
    W dieslu to co rozwala pompę i wtryskiwacze to chemia której żaden filtr nie zatrzyma - odbarwiony opał i inne cuda, a nie filtr paliwa, zabija się co najwyżej od on które w zimie się ścina lub wody której nie usuwają ludzie z filtra przez korek spustowy w nim zrobiony przed zimą.

    Potem ludzi takie bzdury czytają co im napiszesz i w to wierzą - turbo mi uszkodzi jak filtra powietrza nie zmienię raz na rok.
    Nawet nie wiedział, że olej w filtrze i chłodnicy oleju w tdi zostaje a mechanik o 98, siatki w dolocie też w życiu pewnie nie widziałeś ..
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a96e8b12fa0c551dmed.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	55.4 KB
ID:	221171
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	39470aab0e313ddfmed.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	87.0 KB
ID:	221172

    Tego też pewnie nie widziałeś i nawet nie wiesz że występuje i należy okresowo czyścić ... i co ci z czystego filtra jak ten filtr wstępny będzie zabity brudem ? hmmm turbo nie będzie miało trudniej ?? No a skąd przecież filtr powietrza nowy ...
    Zobacz jak wygląda brudny i czysty
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2930f99c34b7a812med.jpg
Wyświetleń:	29
Rozmiar:	39.3 KB
ID:	221174
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	0339a7d9b54b80e6med.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	78.3 KB
ID:	221173

    Zacznijcie myśleć a nie wierzyć w cuda z internetu, to że w jedynch warunkach filtr będzie zabity brudem po 10kkm nie znaczy że w nich będzie tak samo.
    Filtr ma się brudzić, bo takie jest jego zadanie, znaczy że wyłapuje zabrudzenia, jest czysty to po co go wymieniać ?
    W warunkach autostradowych takie samo zabrudzenie miałem po 30kkm jak w jeżdżeniu dookoła komina w pl po 10kkm.
    Warunki, warunki i jeszcze raz warunki decydują o wymianie filtra powietrza a nie jakiś wymyślny interwał co wymianę oleju czy raz w roku, bo bzdura.

  3. #2523
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,584

    Domyślnie

    tylko w 159 nie ma raczej filtra wstępnego, a przynajmniej na to ani nie wygląda ( mój po 12 tys km był zasyfiony min kawałkamii liści, których by raczej nie było gdyby taka siateczka tam była) i też ani słowa w instrukcji o tym.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #2524
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Przestań już się tak podniecać, bo klawiaturę zaplujesz ...

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Taki poziom słownictwa zostaw dla siebie lub swojego otoczenia - forum to nie miejsce na twoje chamskie odzywki.
    Czytaj człowieku - filtra paliwa 90kkm - ogarniasz do czego jest filtr paliwa - czy nie, rozcinałeś kiedyś jakiś po 30/60kkm ? Nie to zamknij dziób.
    W alfach pb niektórych w ogóle nie ma filtra paliwa i co ? Padają pompy paliwa - wtryskiwacze .
    W dieslu to co rozwala pompę i wtryskiwacze to chemia której żaden filtr nie zatrzyma - odbarwiony opał i inne cuda, a nie filtr paliwa, zabija się co najwyżej od on które w zimie się ścina lub wody której nie usuwają ludzie z filtra przez korek spustowy w nim zrobiony przed zimą.

    Potem ludzi takie bzdury czytają co im napiszesz i w to wierzą - turbo mi uszkodzi jak filtra powietrza nie zmienię raz na rok.
    Nawet nie wiedział, że olej w filtrze i chłodnicy oleju w tdi zostaje a mechanik o 98, siatki w dolocie też w życiu pewnie nie widziałeś ..
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a96e8b12fa0c551dmed.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	55.4 KB
ID:	221171
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	39470aab0e313ddfmed.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	87.0 KB
ID:	221172

    Tego też pewnie nie widziałeś i nawet nie wiesz że występuje i należy okresowo czyścić ... i co ci z czystego filtra jak ten filtr wstępny będzie zabity brudem ? hmmm turbo nie będzie miało trudniej ?? No a skąd przecież filtr powietrza nowy ...
    Zobacz jak wygląda brudny i czysty
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2930f99c34b7a812med.jpg
Wyświetleń:	29
Rozmiar:	39.3 KB
ID:	221174
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	0339a7d9b54b80e6med.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	78.3 KB
ID:	221173

    Zacznijcie myśleć a nie wierzyć w cuda z internetu, to że w jedynch warunkach filtr będzie zabity brudem po 10kkm nie znaczy że w nich będzie tak samo.
    Filtr ma się brudzić, bo takie jest jego zadanie, znaczy że wyłapuje zabrudzenia, jest czysty to po co go wymieniać ?
    W warunkach autostradowych takie samo zabrudzenie miałem po 30kkm jak w jeżdżeniu dookoła komina w pl po 10kkm.
    Warunki, warunki i jeszcze raz warunki decydują o wymianie filtra powietrza a nie jakiś wymyślny interwał co wymianę oleju czy raz w roku, bo bzdura.
    Pokaż gdzieś zdanie gdzie coś takiego pisałem, o czym Ty piszesz, i powiedz po co mam pisać o rzeczach oczywistych, które Ty tutaj opisujesz jako jakieś zjawiska.
    Poza tym co kogo obchodzą rozwiązania z 1.9 TDi na forum Alfa Romeo w temacie o 159 ???
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #2525
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    W alfach pb niektórych w ogóle nie ma filtra paliwa i co ?
    Sam jesteś bezczelny. Brniesz w zaparte, nie znasz się na AR i podajesz jakieś gówniane przykłady nt. TDI, który nas obchodzi w tym momencie tyle co zeszłoroczny śnieg.
    Dla Twojej informacji, bo kolejny raz wychodzi na wierzch słoma z butów i niewiedza, każda benzynowa Alfa posiada filtr paliwa. Jeśli nie klasyczny, to urządzenie filtrujące potocznie zwane "long life" (bo teoretycznie ma wystarczyć na całe życie auta) zintegrowany z pompką paliwa w baku bądź umieszczony zaraz za nią. Swoją drogą, taki system stosuje bardzo wielu producentów w swoich autach z silnikami benzynowymi.
    Włącznie z JTS-em i zakładam się, że w TBi również.

    Skończ siać ferment i wróć pisać na forum VAG.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #2526
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Potem ludzi takie bzdury czytają co im napiszesz i w to wierzą - turbo mi uszkodzi jak filtra powietrza nie zmienię raz na rok.
    To zobacz sobie gdzieś na internecie jak wygląda wirnik turbo, do którego dostały się nawet najdrobniejsze zanieczyszczenia. A chyba logiczne, że zapełniony syfem filtr powietrza zacznie z czasem takie drobinki przepuszczać...
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  7. #2527
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Komedia. Tym ktorzy wierzą, że po 10 tys km filtr powietrza jest czysty, polecam po tym przebiegu wyjac go wziąć kompresor do reki, dmuchnac w filtr i wziąć gleboki oddech

    Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

  8. #2528
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Większość producentów silników turbodoładowanych czy to benzynowych czy diesli daje interwał wymiany filtra powietrza 60kkm/4lata i nic w tym dziwnego, układ dolotowy jest tak skonstruowany, aby zasysać względnie czyste powietrza dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu wlotu powietrza.
    Nie rzadko są te stosowane filtry wstępne jak w grupie vw w 1.9 tdi, interwał wymiany filtra paliwa są podobne a często i większe nawet 90kkm w tdi.
    Kolego, zapytam tylko o jedną sprawę - co nas interesuje grupa VAG i ich 1.9TDi?
    Jesteśmy na forum Alfy Romeo, w dziale o modelu 159 i temat dotyczy silników JTD/JTDm, więc skończmy wywody na temat TDi.

    Dla jasności w temacie wymiany filtrów w tym modelu i zalecanych przez producentów interwałów:
    - filtr paliwa - co 60 tysięcy
    - filtr powietrza - co 30 tysięcy

    Takie dane podaje producent w instrukcji obsługi samochodu.

    Osobiście filtr powietrza zazwyczaj wymieniam przy każdej wymianie oleju, czyli ponad 2 razy częściej niż zaleca producent. Dlaczego? Bo nawet po tych 15 tysiącach filtr jest mocno zanieczyszczony, odkręcając płytę pod silnikiem mam go na wierzchu, a do tego koszt samego filtra jest śmieszny.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 04-02-2017 o 16:52

  9. #2529
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Instrukcja instrukcją a każdy wie co i jak. Myślę że lepiej częściej wymieniać.

    Napisane na Commodore C64..

  10. #2530
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0jtdM
    Postów
    246

    Domyślnie

    W razie jakieś awarii przynajmniej nie będziemy się zadręczać że można było temu zaradzić częściej zmieniając filtry.

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory