Strona 61 z 135 PierwszyPierwszy ... 11515253545556575859606162636465666768697071111 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 610 z 1341

Temat: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  1. #601
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Zabbix
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była Alfa GT 1.9 JTDm ### Jest Alfa Romeo 159 1.9Jts
    Postów
    26

    Domyślnie

    Witam miałem podobny problem wypnij czujnik temperatury cieczy jeśli auto zapali bez problemu to przyjrzałbym się wtryskom lub regulatorowi ciśnienia HP - zobacz, jakie masz korekty w FESie i może zrób próbę przelewową.

  2. #602
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zabbix Zobacz post
    Witam miałem podobny problem wypnij czujnik temperatury cieczy jeśli auto zapali bez problemu to przyjrzałbym się wtryskom lub regulatorowi ciśnienia HP - zobacz, jakie masz korekty w FESie i może zrób próbę przelewową.
    To jest żadna diagnoza. ECU daje inne parametry przy rozruchu

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #603
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał kharo Zobacz post
    Dodam ze to raczej nie jest problem z odpalaniem w zimie, bo rok temu alfa palila bez wiekszych problemow. Jesli egr w ecu jest w pozycji off to zawor jest zamkniety? Czy moge zaslepic w 100% zawor EGR przez pelna blaszke bez dziurek w 1.9 16v?
    Zaślep pełną zaślepką, jeżeli check się nie zapali będziesz miał pewność, że egr jest wyłączony z programu.

  4. #604
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mercury
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 8v
    Postów
    73

    Domyślnie

    Mam prośbę o radę co posprawdzać w moim przypadku. A mianowicie, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem jeśli samochód postoi z włożonym kluczykiem. Jeśli odpalę po tym jak pogasną lampki to odpala bez problemu. Jednak jeśli postoi trochę to kręci, ale bardzo słabo odpala. Wyjmuję kluczyk wkładam i jeśli odpalę szybko to nie ma żadnego problemu. Naładowałem świeżo aku, wymieniłem filtr paliwa i pytanie do czego podejść teraz?

  5. #605
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    raczej to nie żaden problem z autem tylko z tym że nie masz pojęcia o dieslach? podpowiem, grzanie świec żarowych jest zaraz po włożeniu kluczyka i trwa max do kilkunastu sekund jak jest siarczysty mróz.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #606
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał mercury Zobacz post
    Mam prośbę o radę co posprawdzać w moim przypadku. A mianowicie, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem jeśli samochód postoi z włożonym kluczykiem. Jeśli odpalę po tym jak pogasną lampki to odpala bez problemu. Jednak jeśli postoi trochę to kręci, ale bardzo słabo odpala. Wyjmuję kluczyk wkładam i jeśli odpalę szybko to nie ma żadnego problemu. Naładowałem świeżo aku, wymieniłem filtr paliwa i pytanie do czego podejść teraz?
    Boże Święty.. myślałem, że to żart. W dieslu grzeją świece i zazwyczaj odpala się auto po zgaśnięciu kontrolki (spiralki) na desce. W benzyniaku masz świece, ale iskrowe i to całkiem co innego, bo one nie grzeją, tylko dają iskre i tam akurat nie ma problemu z odpaleniem po dłuższym przetrzymaniu auta na zapłonie.

    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

  7. #607
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mercury
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 8v
    Postów
    73

    Domyślnie

    OK może doprecyzuję, nie napisałem nigdzie że problem jest ograniczone do zimy. Samochód posiadam już ponad 5 lat i kiedyś tego problemu nie było. Wiem jak się obchodzić z dieslem i ten problem nie ma absolutnie związku ze świecami (które też zresztą niedawno wymieniłem). Zastanawiałem się czy np. lejący wtrysk mógłby coś takiego powodować?

  8. #608
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    no ale każdy diesel bez zagrzanych świec będzie miał problem odpalic, nawet w lecie, tyle że w lecie jeszcze jakoś tam w końcu może odpali, a w zimie już na pewno nie. to moim zdaniem jest główny czynnik o jakim rozmawiamy, a poza tym te pozostałe parę % to wiadomo wiele rzeczy, kompresja, ciśnienie paliwa, jego jakość, wtryski, czujniki przepływ/temperatura itp. moim zdaniem na siłę wyszykałeś sobie problem którego nie ma.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  9. #609
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Szczelność dolotu. Tu bym szukał. Bo będzie najtaniej zdiagnozować. Aerozol w rękę, byle jaki.
    Mam to samo. Od baaardzo długiego czasu moja croma trenuje moja cierpliwość.
    Wymieniłem wszystko co trzeba, plus momentami to co nie trzeba, wyjalem własnoręcznie wtryski, zawiozlem do sprawdzenia, wyszło że są ok, frezowalem własnoręcznie gniazda wtryskow, został mi kolektor z klapami. Ale wątpię by wywalenie go cokolwiek dało, ale za 5k km poleci i sprawdzimy. Cdti, czy tam mjtd ma to do siebie ze pali jak jakiś zlom a nie jak nowoczesny diesel, jak ziomek z roboty odpala pastucha to mam świeczki w oczach


    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  10. #610
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    panowie ja załozyłem rozrusznik od opla z silnikiem 2.0cdti,przepieknie kreci i pali

    - - - Updated - - -

    tylko nie boscha bo takie tez były

Podobne wątki

  1. Biały dym na nierozgrzanym silniku
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
    Utworzone przez murzyncannaba w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory