Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Zasilanie 12v po stacyjce

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    To wszystko to pajęczarstwo. Prawidłowo trzeba stworzyć nowy obwód.Sterowanie przekaźnika z bezpiecznika po włączeniu zapłonu ,zasilanie przez dołożony bezpiecznik podłączony do zasilania skrzynki.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    Ktos szuka pomocy i za mist odpowiedzieć pomoc czy też dać wskazowki to najlepiej dopiec, echhhhh
    Czassmi odechciewa się forum jak widzi się jak ktos z nudow tak odpowiada na prosby, a może z zazdrosci, kto wie.. oczywiscie dotyczy ( lesia )
    Nie miałem zamiaru przypiekać. Jeśli tak odebrano to sorry.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Nie przesadzajmy może i faktycznie byłoby to zrobione 'profi', ale tak jak podłączyłem wcale nie jest gorzej. Druciarstwem nazwałbym raczej obcinanie izolacji i wpinanie się na żywca we wszystkie kable..
    Aczkolwiek nie o tym, prosiłem tylko o pomoc w sprawie plusa po stacyjce.

    Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Dlaczego pajęczarstwo? Dlaczego cuda? Dla mnie trochę dziwna sytuacja.. Spróbuję jeszcze przeciągnąć do kabiny jak nikt nie pomoże.

    Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka
    Cuda w sensie świecenie,miganie itd led teoretycznie bez zasilania. A zasilanie wezmą nawet przez cewkę przekaznika lub żaróweczkę ...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Nie przesadzajmy może i faktycznie byłoby to zrobione 'profi', ale tak jak podłączyłem wcale nie jest gorzej. Druciarstwem nazwałbym raczej obcinanie izolacji i wpinanie się na żywca we wszystkie kable..
    Aczkolwiek nie o tym, prosiłem tylko o pomoc w sprawie plusa po stacyjce.

    Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka
    Jeśli uważasz że tak jest ok dołóż przekaźnik.Plus który już masz użyj do sterowanie przekaźnika(drugi pin przekaźnika masa) zasilanie przekaźnika weź np z bezpiecznika na klemie plus dokładając bezpiecznik na tym przewodzie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Color
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    64

    Domyślnie

    Myślę, że koledze lesiowi chodziło o to że podłączasz się bezpośrednio do jednego obwodu tworząc obwód dodatkowy Dlatego tak nazwał "pajęczarstwem". I tak można podłączyć, ale trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik i bezpiecznik. Przekaźnik a konkretnie jego cewkę która ma dwa zaciski podłączasz jeden przewód do plusa tego którego znalazłeś oczywiście w szeregu z dodatkowym bezpiecznikiem, a drugi przewód do masy. Dobrze jest do cewki dodatkowo podłączyć równolegle zwykłą diodę prostowniczą w kierunku zaporowym w celu wyeliminowania zjawiska samoindukcji. Cewka przekaźnika ma na tyle dużą rezystancję że nie będzie zakłócać obwodu. Pozostaje teraz podłączyć do pozostałych styków przekaźnika plus modułu. Oczywiście do tych styków które zwierają się po podaniu napięcia. Czyli plus modułu na jeden styk a drugi styk przekaźnika podłączyć do plusa styku cewki. Pozostał nam minus modułu. Jego podłączamy do masy samochodu. Do modułu ledy

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    To może inaczej... Specjalnie przeszedłem na laptopa, żeby wyjaśnić sporne kwestie.
    Wiem doskonale, że najlepszą opcją byłoby dorobienie nowej instalacji, nowy obwód itd. itp. i wtedy jest to zrobione można rzec "profesjonalnie", aczkolwiek parę razy zdarzało mi się "dopiąć" jakieś rzeczy do instalacji i nie przytrafiło mi się, żeby coś gdzieś "padło". Szczerze mówiąc, nie wiem czy dałbym radę zrobić nowy obwód, nie mam aż takiej wiedzy na temat elektroniki, niemniej jednak uważam, że skoro nie tnę wszystkiego na żywca i nie stosuje metrami izolacji tylko można rzec, robię to w miarę możliwości zgodnie ze sztuką i co najważniejsze - działa, to dlaczego by nie można tego tak wykonać? Satysfakcja jakaś zawsze jest, a i człowiek zawsze czegoś nowego się nauczy.

    Czyli mówicie, żeby zastosować przekaźnik, bo inaczej nigdzie nie złapię plusa po zapłonie?

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Szukałeś dobrze tego + po stacyjce w skrzynce z bezp. obok aku? Ja właśnie tam znalazłem taki + który zasila moje dzienne. Jutro napiszę Ci, który to bezp, chyba, że w 8V jest inaczej w tej skrzynce.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Jak możesz to podeślij fotkę jak u Ciebie to jest. Mam zamiar rano podziałać i skończyć robić te dzienne.

    Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar Color
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    64

    Domyślnie

    Nowy obwód i tak i tak wykonujesz ciągnąc przewody od ledów do modułu i do zasilania. Dodatkowo tylko z tym przekaźnikiem się wpinasz. A plus po stacyjce będzie na tych bezpiecznikach które włączają dany podzespół po załączeniu stacyjki. Akurat tam gdzie się podłączyłeś pod obwód pompy problem jest jak opisałeś wyżej. W innym obwodzie może on występować, albo nie. Zależy to od rezystancji wewnętrznej podzespołów które obsługiwane są przez dany obwód. Dlatego w takim przypadku przekaźnik w 100% problem by rozwiązał. W tej chwili nie pamiętam na którym bezpieczniku jest plus po stacyjce.musiałbym sprawdzić.

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Zawsze można później poprawić instalacje, stosując przekaźnik. Na daną chwilę czyli w niedzielę i tak nie dostanę nigdzie przekaźnika, a nie ukrywam muszę auto zrobić na jutro, więc poszukam jeszcze w tej skrzynce z bezpiecznikami, a w tygodniu poprawie stosując oddzielny przekaźnik.

    Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar Color
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    64

    Domyślnie

    Możesz tak na razie zrobić, a później z przekaźnikiem wepniesz się w obwód. Na tę chwilę nie mam możliwości sprawdzenia który bezpiecznik w skrzynce. Może uda mi się wieczorem jak wrócę do domu.

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Zasilanie wzmacniacza pzy wyłączonej stacyjce
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-01-2017, 16:29
  2. [159] Skąd podebrać zasilanie po stacyjce
    Utworzone przez mSamer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-01-2017, 20:10
  3. Brak zasilania w stacyjce
    Utworzone przez elektryk1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-09-2016, 23:05
  4. Blokada kluczyka w stacyjce
    Utworzone przez kuwal w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-05-2015, 14:45
  5. [145] Złamany kluczyk w stacyjce
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 11:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory