ARO zawsze zamula Ci tak samo czy losowo... raz mniej raz bardziej a czasem wcale? I jak długo Ci zamula? przez kilka/kilkanaście sekund? Przejedziesz jakoś 100m i jest OK?? I im zimniej i dłużej stoi tym bardziej Ci auto muli????
ARO zawsze zamula Ci tak samo czy losowo... raz mniej raz bardziej a czasem wcale? I jak długo Ci zamula? przez kilka/kilkanaście sekund? Przejedziesz jakoś 100m i jest OK?? I im zimniej i dłużej stoi tym bardziej Ci auto muli????
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
@aro_1977
- masz cały temat prawie tylko o tym, albo o tzw. efekcie spadochronu.
- podane też są parametry jakie trzeba mierzyc w celu uwidocznienia tego efektu.
--
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...falowania.html
- a na swoich zrzutach masz dobry przpływomierz ale za to sonda lambda zbyt długi czas jest na poziomie zwarcia z masą.
- na pewno na biegu jałowym masz czas wtrysku > 3 msek
- efekt ten może świadczyć o efekcie " jazdy miejskiej " czyli o przytkanych wtryskiwaczach, zabitej sadzą sondzie lambda lub przytkanym katalizatorze.
- co można zrobić, zrobic trasę około 200 -300 km w celu przepalenia katalizatora, sondy lambda i zobaczyć czy coś się zmieni.
--
--
![]()
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-12-2009 o 10:33
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Wystarczy 8 godzin jak postoi i juz zamula - jak przejade 500m to juz lepiej, a jak wskazowka ruszy z 50st. to jezdzi ok. Kiedys bylo tak, ze jak byl zimny to jak na lekkim gazie na 2gim biegu jechalem (wtedy bylo najlepiej czuc) to przy mniej wiecej 2200 obr. tak jak by mi ktos reczny zaciagnal i jak doszlo do 2400 obr. to puszczalo jakbym nagle wcisnal pedal gazu. Teraz jak zimny to prycha i muli tak do 1800 bo jak wyjde ponad to jest lepiej.
Wyglada to tak jak ruszam ze wciskam gaz i auto nie chce jechac jak przekroczy 1800obr. dostaje kopa.
Przy niskich obrotach (<2000) bardziej czuć wypadanie zapłonów... pytanie tylko czemu one wypadają? Ja Ci powiem, że mam tak samo ale mam też instalację gazową i na instalacji gazowej jak odpalam awaryjnie to jest OKPrzełączam na PB szarpie... odpalam ponownie na LPG jest OK... wrzucam LPG: szarpie..... masakra.... Co moim zdaniem może być przyczyną:
- komputer
- wtryskiwacze
- pompa wtryskowa
- filtry paliwa
- lewe paliwo
- czujnik ciśnienia paliwa
ale i tak nie mam pojęcia o co chodzi;/
Tutaj screeny z testu pompy (Bubu kiedyś taki wzorzec zamieścił):
- przypadek ekstremalny gdzie silnik zgasł ze zmęczenia
- A to jest Bubu zdjęcie które kiedyś gdzieś zamieściłeś.... Powiedz prosze jak widzisz moją pompę? Trzeb by zmierzyć jej ciśnienie??
A tutaj są pliki z LOGAMI (na dwóch serwerach bo różnie z tymi darmowymi bywa):
http://hostuje.net/file.php?id=64fdb...aae35198f82379
http://www.wrzucaj.com/959550
ps. dodam jeszcze, że jak odkręcę zaraz po odpaleniu korek od wlewu oleju to silniczek również zaczyna zdychać! obroty mocno spadają poniżej stablinych 800...
Ostatnio edytowane przez minciu ; 05-12-2009 o 19:30
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Mam pewien problem, który opisałem w innym temacie, ale kupiłem kabel vag kkl i myśle, że to miejsce będzie bardziej odpowiednie.
witam wszystkich
ostatnio mialem problem ze skrzynia selespeeda caly czas byl zalonczony 4 bieg i nie moglem uruchomic silnika komputer zalapal jakiegs bleda prawdopodobnie po sciagnieciu klemy na zaplonie auyko bylo jednak na luzie a wyswietlacz wyswietlal ze jest na 4 biegu zawiozlem alfe do speca od automatow ale niestety nie mial opcji do alfy w swoim launch x431 pozostal mi tylko serwis lub alfadiag i informacje z tego forum wbralem to drugie dzisiaj polonczylem sie z autkiem skalibrowalem biegi i odziwo wszystko dziala serwis okazal sie nie potrzebny
dzieki wielkie dla uzytkownikow tego forum wszegulnosci dla bubu321
Witam
Mam pytanie do kolegi BUBU321 odnosnie podlaczenia Alfy pod komputer.
Moja alfa to 156 2,4JTD CF2.
I tak :
zakupilem kabel . zainstalowalem oprogramowanie Unidiag i polaczylem sie z alfa bez problemu.
Jako ze swieca mi poduszki , postanowilem przerobic kabel zgodnie z instrukcja od kolegi BUBU321.
Zainstalowalem KWP71 i probowalem dokonac polaczenia .
Z ABS polaczylem sie bez problemu , przy probie polaczenia z AIR BAG
otrzymuje taki komunikat :
KWP71Diag
test version
written by SanderQV
DebugScreen
COM Port opened
Init started
Init Ready
KeyBytes, count : 5
A7
86
02
97
9B
error rcv wait timeout
ID after 5baud init:
no data received
Error in Communication
i teraz moje pytanie do kolegi BUBU321 , czy cos jest z sterownikiem poduszek , czy z konfiguracja portu w kompie ????
- program KWP71 podczas procedury uzgadniania protokołow odczytuje kody ISO i taką odpowiedz dostałeś od ECU airbagu. (A7 86 02 97 9B).
- dalsza komunikacja nie jest możliwa ponieważ nie uzgodniono protokołów albo żle są ustawione parametry transmisji, czyli bufory i czas latency.
- a w ABS mogleś odczytać i skasować kontrolnie błędy, program nie wyrzucał żadnych błędów, nie zrywał transmisji ??.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Tak w ABS bez problemu odczytalem dane i moglem skasowac bledy (ktorych zreszta nie bylo) , program nie zrywal komunikacji wszystko bylo ok.
Mialem rowniez przy probie polaczenia z AIR BAG komunikat tego typu :
init started
init ready
no Keybytes
communication no ok
dodam jeszcze ze ustawialem wszystko zgodnie z tym ekranem