Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Problem z hamulcami tył... Linka/zacisk + mróz...

  1. #11
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    A ja wczoraj kupiłem specjalnie nowe linki i zawiozłem alfę do garażu. Po podniesieniu samochodu na podnośniku okazało się że moje stare linki są w bardzo dobrej kondycji, a przyczyną zacinania się ręcznego była strącona linka z takiej plastikowej prowadnicy (najprawdopodobniej przez tłumikarza który niedawno zmieniał tłumiki)

    Ręczny już nie blokuje - można latać bokami do woli

    Koszt nowych linek 100 zł ale wracają z powrotem do sklepu
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Ja też już naprawiłem swoje hamulce, co się okazało po zablokowaniu klocka spaliła się tarcza i starł klocek hamulcowy do zera oraz przegrzał się płyn hamulcowy, po wymianie na nowe części ręczny wrócił do pełni sił i można śmigać po parkingu

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    A jaki jest wygląd zewnętrzny 'spalonej tarczy'? Bo moja też zrobiła ładne km na obcierającym klocku i też mam do wymiany wszystko, choć nie widać nic na oko
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Jak przegrzejesz tarczę to będzie cała fioletowa Szkoda że ją wyrzuciłem razem z klockami to bym fotkę strzelił ;/

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sigma
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 156 1.9 JTD S Wagon i AR 155 2.0 TSpark, AR 147 1.9 JTD 03 FL
    Postów
    50

    Domyślnie

    Prawda jest taka że najprawdopodobniej zablokował ci się cylinder czyli skończyły ci się klocki i cylinder wyszedł max do przodu a przy powrocie się ze skosował miałem tak w 155 wystarczyło kupić nowy zestaw do zacisków koszt ok 20 zł ściągnąć zacisk wykręcić cylinder wymienić uszczelniacze wkręcić od nowa cylinder założyć nowe klocki założyć zacisk odpowietrzyć hamulce przykręcić koło zachamować zaciągnąć ręczny z 3 razy i wszystko ok jak nowe

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Wiem, ale wolałem wymienić tarcze, koszt nie duży a zawsze bezpieczniej się czuję zwłaszcza że od czasu do czasu lubię szybciej pojeździć sobie po górach. Na wiosnę zrobię przód bo klocki świeżo już nie wyglądają a i tarcze już troszkę dojechane są... wogóle się nie spodziewałem że z tyłu tak mam klocki zużyte, dopiero ta wpadka mi uświadomiła że od czasu do czasu warto popatrzeć dokładnie na czym się jeździ żeby potem takich klocków nie było.

    Jaki jest okres docierania po takiej wymianie? Bo jak narazie hamuje lekko, bez żadnych szaleństw.
    Ostatnio edytowane przez Rafcio ; 23-12-2009 o 22:58

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sigma
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 156 1.9 JTD S Wagon i AR 155 2.0 TSpark, AR 147 1.9 JTD 03 FL
    Postów
    50

    Domyślnie

    Ogólnie mówią wymiana klocków 2 razy przód raz tył ale lepiej zawsze sprawdzić co ma się na tarczach Pozdrawiam

  8. #18
    Jumbix
    Gość

    Domyślnie

    ja juz opatentowalem. Jak ktos niepowolany przez przypadek mi przyciagnie reczny. Czujnik kinetyczny(młotek) lezy w bagazniku. Wystarczy ze lekko klepne w uchwytyu id linek podciagajac je do blaszki blokującej reczny puszcza. Niestety lato /zima to samo. Na wiosne wymiana linek i zaciskow. A jak narazie za reczny odpowiada 1albo 2 bieg. Jak mi chodzil reczny to niestety zaczesto mnie ponosiło a co za tym idzie . Piasta tył do wymiany. A i felgi nie wygladaja juz jak dawniej ( Jednak 145 nie stworzona do latania bokami

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jumbix Zobacz post
    lekko klepne w uchwytyu id linek podciagajac je do blaszki blokującej reczny puszcza
    Masz na myśli klepnąć z tyłu pod autem? W taką pogodę ciężko a sfailowałem bo ostatnio przypadkiem zaciągnąłem...
    Cytat Napisał Jumbix Zobacz post
    Jednak 145 nie stworzona do latania bokami
    IMO ładnie leci nawet bez ręcznego
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Problem z hamulcami
    Utworzone przez adriano_6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-11-2018, 13:20
  2. Zacisk - co to za linka?
    Utworzone przez khad w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 20:38
  3. [159] Problem z hamulcami
    Utworzone przez zwoli w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 11:09
  4. [155] Problem z hamulcami :(
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 05:47
  5. [156] Problem z hamulcami
    Utworzone przez rafao3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-10-2008, 14:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory