Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: temperatura pracy silnika

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    chlopaki benzyniak to nie diezel zeby trzymal caly czas 90 stopni. owszem termostat w benz otwiera sie w 88 stopniach badz 92 lecz zeby takie temperatury osiagnac w benzynie to trzeba takie silniki katowac nieprzecietnie lub stac caly czas w korku w 30 stopniowy upal. jak w benzyniakach macie 75 stopni lub powyzej a mniej niz 90 to jest bardzo dobrze. do tego trzeba wziasc pod uwage bledy wskaznikow i wszystko bedzie jasne.
    Jest dokładnie na odwrót. To w JTD w stosunku do TSa ciężko jest osiągnąć te 90C, bo fabryczny termostat do JTD otwiera się przy 78-82C. TS zazwyczaj bez problemu utrzymuje 90C - jeśli nie to winny jest niedomykający się termostat
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jest dokładnie na odwrót. To w JTD w stosunku do TSa ciężko jest osiągnąć te 90C, bo fabryczny termostat do JTD otwiera się przy 78-82C. TS zazwyczaj bez problemu utrzymuje 90C - jeśli nie to winny jest niedomykający się termostat
    no kolego to mnie zszokowalo teraz. bo w domu przeslizgnelo sie juz okolo 35 aut w tym pol na pol diezle pol na pol silniki benzynowe i kazdy diezel zawsze ale to zawsze jesli mial zdrowy motor i wszystko bylo ok trzymal 90 stopni rowniez moja 166 2.4jtd ktora miala termo oryginalne zreszta nawet gdzies w instrukcji to pisalo natomiast benzyniaki maja duzo nizsza prace silnika niz diezel lecz szybciej o wiele szybciej sie nagrzewaja

    o to cytat znaleziony w informacjach na google 7. Temperatura pracy diesla zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
    zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
    wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
    osiągnie właściwą temp. pracę .
    Ostatnio edytowane przez SYSUNIAdq ; 28-01-2010 o 15:45

  3. #13
    bajer
    Gość

    Domyślnie

    A ja ma 2.0 TS termo Varenta i w lato oscyluje 90-70, 90-70 później wmiarę stabilizuje się i temp. waha się 90-80 a teraz przy dojeździe do pracy 6 km i ostatnich przymrozkach temp. dochodzi do 50- 60 stopni. Na obwodnicy z Gdyni do Gdańska temp. przy temp. -18 temp niestety osiągała poziom około 55 stopni

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    ....
    o to cytat znaleziony w informacjach na google 7. Temperatura pracy diesla zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
    zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
    wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
    osiągnie właściwą temp. pracę .
    Nie wiem skąd takie kategoryczne stwierdzenia o temperaturze pracy diesla skoro w jtd konstruktorzy założyli bardzo niskie temperatury otwarcia termostatu:
    Fabrycznie montowane w AR156 termostaty miały następujące charakterystyki

    i utrzymywały temperaturę pracy silnika JTD rzędu 83-86C. W porównaniu z TDI VW to bardzo mało bo tam termostat otwiera się prawie przy 100C
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    u mnie w bravo 1.9 jtd 105 trzyma zawsze 90 st., czy cieplo czy zimno, natomiast w alfie mam maksymalnie 60-65 stopni wedlug zegara, jakbym nie jechal ;/ czyli niby nie dobrze, ale spalanie okej, dmucha cieplem dobrze a na kompie pokazuje temp 87 st.

  6. #16
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kenobi Zobacz post
    u mnie w bravo 1.9 jtd 105 trzyma zawsze 90 st., czy cieplo czy zimno, natomiast w alfie mam maksymalnie 60-65 stopni wedlug zegara, jakbym nie jechal ;/ czyli niby nie dobrze, ale spalanie okej, dmucha cieplem dobrze a na kompie pokazuje temp 87 st.
    i tym samy ten oto kolega udowodnił wam i utwierdził jeszcze bardziej ze mam racje. natomiast wyszło teraz z worka że piszecie o temperaturach jakie pokazują wam zegary. a wiadomo w alfie o prawidłowości wskazywania zegarów możemy zapomnieć. temperatura pracy każdego diezla czy to td czy d czy tdi czy jtd ma wynosić w granicach 90 stopni.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    to i ja dorzucę ciekawostkę , w Stilo JTD zarówno 115CV jak i 140CV , temp także utrzymuje się w granicach 90stC
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. [GTV] temperatura pracy silnika, czujnik temperatury
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-02-2016, 21:55
  2. Olej a temperatura pracy silnika
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 15:39
  3. [159] Temperatura pracy silnika
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 11:21
  4. Ssanie i temperatura pracy JTD
    Utworzone przez RobertWroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 17:07
  5. wysoka temperatura vs brak pracy wentylatora
    Utworzone przez sawekS8ie w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory