Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Problem z mocą na zimnym silniku

  1. #1
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie Problem z mocą na zimnym silniku

    Nie mogłem odnaleźć problemu który miałby to same objawy jak u mnie, wszyscy piszą raczej o problemie na wyższych obrotach. U mnie jest inaczej. Po odpaleniu auta, zima. Wszytsko oki. Wskazówka temperatury silnika jeszcze nie drgnęła, auto zachowuje sie jak zmulone mało tego jak chce go na 1 pociągnąć wyżej np do 2 -2,5 obr po potrafi walnąć pare kangurów jakby nie dostawał benzyny, takie dławienie. To samo na 2, no pozostałe biegi zmulone. Jak tylko auto sie rozgrzeje min 70 st. to od razu inaczej, płynnie wchodzi po obrotach. czuć że jest mniej zmulone. Czy to przepływka ? Silnik 2,0 TS AR z 98 r.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - toż to efekt "spadochronu", zobacz ten temat może objawy takie same jak u mnie.
    --

    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...falowania.html
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Ty piszesz o dziurze przy 3000 i falowaniu. U mnie czasami spadnie obrotami poniżej 1000 i zaraz podniesie do góry, ale to musi być zimny silnik. NIe biore tego pod uwage, jak to sporadyczne

    Teraz jest tak, przy zimnym jak wrzucisz 1 i bedziesz chciał przycisnąć go to zaliczysz jakieś 2,3 kangury i to przy obrotach 1200-1800 potem idzie płynnie. Na 2 jest podobnie. Dałem kolesiowi pojeździć co ma podobny motor i stwierdził ze auto jest zmulone. Jak dla mnie nie można auta zmulić 3 tygodnie, bo wczesniej było oki ( przed tymi mrozami ). Gdzie szukać problemu: świece, przepływka, przepustnica ????? Czy na kompie wyjdzie coś ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    A podpinałeś pod kompa? Są jakieś błędy?
    Bez diagnostyki ciężko będzie coś zasugerować.
    Póki co na myśl przychodzi układ zapłonowy, czyli PWN i świece, a także tradycyjnie przepływomierz i sonda lambda.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wypnij wtyczkę z przepływki i wtedy spróbuj, jak będzie jechał.

  6. #6
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Wczoraj byłem na kompie. Jak kolo sie podpiął to pokazywał: czujnik położenia wałka rozrządu. Skasował te usterke. Wszytskie wartośći były oki, temp sie zgadzała, przepływka dawała odczyt. Po paru minutach pogazowania wyskoczyła usterka P1653 Phase variator. Skasował ją o pojechałem poszaleć. Jak wróciłem to znów okazała sie ta usterka. Żadnych innych błędów komp nie pokazał.

    Lekko sie zdziwiłem, rozrząd z wariatem wymieniałem 30 tyś km temu. Czy mógł sie posypać. Cały czas myśle o tym czujniku. Gdzie go znajde. Jak go sprawdze czy ma dobre wartości. Proszę o info.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czujnik Halla jest za kołem wydechowego wałka rozrządu. Jego wymiana jest skomplikowana bo trzeba odkręcić to koło. Sprawdzenie też nie jest proste - to tylko dobry elektronik może zrobić. Ale jeśli nie zapala się marchewka to czujnik masz sprawny. Najprawdopodobniej masz przestawiony rozrząd i stąd te wyskakujące błędy.

  8. #8
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Ale jak sie przestawił. Masz na mysli ze pasek przeskoczył? No ale pewnie jakieś starty by były, kolizja zaworów czy jakoś tam. A tu nic auto ma mniej mocy i dziury w obrotach. Przy wysokich obrotach też coś tam sie znajdzie. ALe rozrząd przestawił ? Moze mi sprecyzować. Jak to sprawdzić ?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej opis statystycznych błędów, ponieważ często błędy są mylone.
    - uzupełniłem także przyklejony temat o nw. numery błędów.
    --
    P0100 -> Air Flow Meter
    P0105 -> Pressure Sensor in Manifold
    P0110 -> Air Temperature Sensor
    P0115 -> Water Temperature Sensor
    P0120 -> Throttle Valve Potentiometer (DKG)
    P0130 -> Lambda Sensor
    P0170 -> Lambda Regulation
    P0201 -> Injector Cylinder 1
    P0202 -> Injector Cylinder 2
    P0203 -> Injector Cylinder 3
    P0204 -> Injector Cylinder 4
    P0230 -> Fuel Pump Relay
    P0325 -> Knock Sensor
    P0335 -> Engine RPM Sensor [Crankshaft Position Sensor - CKP] --> czujnik obrotow wału i położenia .
    P0336 -> Reference Mark (teeth == 60)
    P0340 -> Engine Timing Sensor [Camshaft Position Sensor -Hall] --> czujnik Halla
    P0443 -> Canister
    P0480 -> Fan 1 Relay
    P0481 -> Fan 2 Relay
    P0483 -> Fans Control
    P0500 -> Vehicle Speed Sensor
    P0560 -> Battery Voltage
    P0605 -> ECU Rom / Eprom Error
    P0654 -> TD Signal for Rev Counter
    P0655 -> Engine Coolant Over Temperature Warning Light
    P1171 -> Self-Adaptation Parameters DTV
    P1172 -> Self-Adaptation Parameters TRA
    P1173 -> Self-Adaptation Parameters FRA
    P1325 -> Knock Evaluation Circuit
    P1511 -> Throttle Valve Potentiometer MDS (DKS)
    P1512 -> MDS Motor Blocked
    P1513 -> MDS Final Stage
    P1531 -> Conditioner Compressor Relay
    P1653 -> Timing Variator
    P1654 -> Modular Manifold
    U1600 -> Immobiliser
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-02-2010 o 08:37
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Co to oznacza ? Bubu możesz mi to przetłumaczyć P1653 Phase variator

    ---------- Post dodany o godzinie 08:48 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:21 ----------

    Przetłumaczyłem słowo, po słowie, ale nic mi to nie mówi. Wg chodzi o okablowanie- czyli czujnik. Dobrze mówie. Pomóżcie bo znając mechaników to bedą wymianiać wszytsko tylko nie to co trzeba. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Problem na zimnym silniku
    Utworzone przez RAMZES1990 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 21:43
  2. Problem na zimnym silniku 1.8TS +LPI
    Utworzone przez prism w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 11:13
  3. [146] Problem na zimnym silniku.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2010, 11:14
  4. [145] problem na zimnym silniku
    Utworzone przez czopas88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 08:18
  5. [166] Problem na zimnym silniku
    Utworzone przez areks w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2008, 11:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory