Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Półośka

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie Półośka

    Witam. Szukałem na forum ale nie udało mi się znależdz odpowiedzi.
    Wczoraj wymienilem wachacz dolny, przedni , lewy, bo coś pukało i klekotało. Dokręciłem koło do oporu- z głową(wiem że alfy mają niski moment dokręcania śrób). Po wymianie wachacza pukanie ustało, ale nadal klekotało.
    Dziś zrobiłem trase (300 km srednie spalanie 6,3) gry dojechałem do domu przy zjeżdzie z wiaduktu usłyszałem zgrzytanie i chrobotanie jakby łożysko się rozleciało. Zatrzymałem się i sprawdziłem dokręcenie śrub- okazało się ze są lużne, więc je dokręciłem.
    Efekt końcowy jest taki ze już nie chrobocze tylko zgrzyta i da się usłyszec dzwięk jakby jakaś blacha o coś ocierała.
    Co się stało- przegub, łożysko który element do wymiany- może cała półoska(jak to jest opisane w zrób to sam). Pozdrawiam
    PS Moja bella ostatnio mnie załamuje- zawieszenie, zrobiła się słaba, kolega stwierdził ze kopci i jeszcze to- ręce opadają. Zaczynam powoli wierzyć w ten dowcip o właścicielach alf.
    Ale się nie poddam

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Na skręconych na max kołach rusz powoli do przodu tak w lewo jak i w prawo, jesli będzie chrobotało to na 100% przegub.
    Co do dymienia bo jak rozumiem i wnioskuje po spalaniu masz diesla...sprawdź zawór EGR moze jest zasyfiony...mogą Ci lac wtryski czego nie zyczę.

    Najlepiej podepnij pod kompa i sprawdź czy nie ma błędów jak i sprawdx wszystkie parametry silnika, bo to podstawa...

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kripp
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Szczecin, Poland, Poland
    Auto
    Były: AR 146 1.4 TS Junior, Citroen C5 Kombi [MkI]. Jest Citroen XP 1.6 HDi
    Postów
    287

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    Dokręciłem koło do oporu- z głową(wiem że alfy mają niski moment dokręcania śrób).
    Pozwólcie, że skorzystam z okazji: w tym tygodniu będę wymieniał prawy przegub zewnetrzny. Nie będę tego robił w autoryzowanym serwisie, więc wolę się sam najpierw zorientować w szczegółach. Proszę o informację na co szczególnie zwrócić uwagę i z jaką siła należy dokręcić poszczególne elementy.
    Z góry dziękuję za info.
    "Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Własnie jakies rady? Też będę wdzięczny, wiedzą trzeba się dzielić.

  5. #5
    majkelalfa1
    Gość

    Domyślnie

    Ja miałem wymieniane szczotki w alternatorze , konieczne było wyjęcie prawej półosi.
    Półoś została spowrotem zamocowana i podokręcana. Ustało klekotanie na nierównościach , stukanie przy skręcaniu , i biegi też wchodzą jakby lepiej , możliwy pozytywny wpływ na łożysko podpory półosi. Jak widać rozklekotana półośka to źródło wielu problemów , myślę że oprócz tego półośka ma wpływ na jeszcze inne rzeczy , piszcie jakie!!!

  6. #6
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    Witam. Szukałem na forum ale nie udało mi się znależdz odpowiedzi.
    Wczoraj wymienilem wachacz dolny, przedni , lewy, bo coś pukało i klekotało. Dokręciłem koło do oporu- z głową(wiem że alfy mają niski moment dokręcania śrób). Po wymianie wachacza pukanie ustało, ale nadal klekotało.
    Dziś zrobiłem trase (300 km srednie spalanie 6,3) gry dojechałem do domu przy zjeżdzie z wiaduktu usłyszałem zgrzytanie i chrobotanie jakby łożysko się rozleciało. Zatrzymałem się i sprawdziłem dokręcenie śrub- okazało się ze są lużne, więc je dokręciłem.
    Efekt końcowy jest taki ze już nie chrobocze tylko zgrzyta i da się usłyszec dzwięk jakby jakaś blacha o coś ocierała.
    Co się stało- przegub, łożysko który element do wymiany- może cała półoska(jak to jest opisane w zrób to sam). Pozdrawiam
    PS Moja bella ostatnio mnie załamuje- zawieszenie, zrobiła się słaba, kolega stwierdził ze kopci i jeszcze to- ręce opadają. Zaczynam powoli wierzyć w ten dowcip o właścicielach alf.
    Ale się nie poddam
    winda w dłon auto do goryi proboj ruszac kolem na boki. jesli nie ma luzow mozesz teoretycznie na poczatek wyeliminowac lozysko kola. nastepnie daj na luz i krez kolem i nasluchuj czy nie chrabocze. jesli jest cisza to wbij bieg i probuj krecic w lewo i prawo kolem tak zeby na przegub wywrzec jakas sile jesli nic nie bedzie z niego dochodzilo to raczej tez nie on. zrob tak samo na skreconych kolach.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Witam. A więc jest tak;
    Jeżeli skręce maksymalnie w lewo to coś ociera się Tak jakby koło ocierało o nadkole (nie ociera), i na nierównościach klekocze. To zapewne przegub.
    Doradzcie mi jak go wymienic, czy są potrzebne jakies specjalistyczne narzedzia (chodzi o lewą stronę).

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kripp
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Szczecin, Poland, Poland
    Auto
    Były: AR 146 1.4 TS Junior, Citroen C5 Kombi [MkI]. Jest Citroen XP 1.6 HDi
    Postów
    287

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    czy są potrzebne jakies specjalistyczne narzedzia (chodzi o lewą stronę).
    Nie jestem specjalistą, ale u mnie [w 146'ce] problemem było odkręcenie centralnej nakrętki, która trzyma przegub. Po prostu standardowe klucze mają zbyt grube ścianki i ni cholery nie dało się ich wcisnąć. Trzeba było ściągać cienkościenną nasadkę...
    "Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Witam. Za chiny ludowe nie moge odkręcić śruby dokręcającej piaste (klucz 36) może macie jakiś patent na to - czasami nie ma tam lewego gwintu. Jeżeli nie uda mi się odkręcić tej śrury to wytnę ją nawet przecinakiem ale nie odpuszcze.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    Witam. Za chiny ludowe nie moge odkręcić śruby dokręcającej piaste (klucz 36) może macie jakiś patent na to - czasami nie ma tam lewego gwintu. Jeżeli nie uda mi się odkręcić tej śrury to wytnę ją nawet przecinakiem ale nie odpuszcze.

    Jedź nawet do zakładu wulkanizacyjnego i niech ci pneumatem zrusza nakrętkę. Lewego gwintu nie ma ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. odgłosy z lewego przodu, czyżby półośka?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 31-05-2014, 10:19
  2. Alfa GT półośka lewa krótka
    Utworzone przez Celeber w dziale GT
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 21:23
  3. Czy pasuje półośka 2.4 10V JTD do 2,4 20V JTD
    Utworzone przez Endrjus w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 15:42
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 22:07
  5. Łącznik vs. półośka.
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 13:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory