http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
Tak jak fiergloo napisał nie różnią się wyglądem. Tylko skrzynia z 24v w 12v będzie pracować w trybie tak zwanym awaryjnym na wstecznym i dwójce do przodu. Fizycznie są to te same skrzynie ale niestety jak wcześniej pisałem 12v nie ma trybów pracy w przeciwieństwie do 24v.
Część jakby kogoś interesowało to moja 164 wraca na drogi. Jest już uleczona całość robocizna + części 2400 zł. Taki jest koszt naprawy automatu w moim przypadku ŁOMŻYN niedaleko Lubawy war-mazur. jakby ktoś chciał to robić w moich stronach. Pozdrawiam do zobaczenia na drogach!!!!!!!!!!!!!!!!!!
szkoda ze nie ma w 155 automatu
Aktualnie AR 166
3,0 24v 99
3,0 24v 04
Były AR 155 1,8 8V 97R
AR 155 1,8 FORMULA 94
AR 155 1,8 16V 98R
AR 155 2,5 TD 97R
AR 155 2,0 8V
AR 146 1,4 16V 98R
AR 146 1,4 BOXER 96R
AR 156 1,8 16V
AR 155 2,0 8V
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278
Co do automatu:
Jak to jest z osiągami, wiadomo że są gorsze ale nie znalazłem żadnych danych, Przyśpieszenia 0-100 Km/h , prędkości maksymalnej czy spalania wszędzie dane z manualem ;/.
Ktoś wie jak to jest z tymi danymi ?
164 24v
Masa własna: 1550 kg
0-100 km/h: 9s
V max: 235 km/h
Spalanie 90/120/miasto: 8,6 / 10,6 / 14,5
164 12v
Masa własna: 1520 kg
0-100 km/h: 9,5 s
V max: 225 km/h
Spalanie 90/120/miasto: 8 / 10 / 14
Powyższe dane z tabelek. W praktyce rzecz jasna nie liczyłbym się z takimi danymi.
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
mozna a myśle nad wrzuceniem coś wiekszego
Aktualnie AR 166
3,0 24v 99
3,0 24v 04
Były AR 155 1,8 8V 97R
AR 155 1,8 FORMULA 94
AR 155 1,8 16V 98R
AR 155 2,5 TD 97R
AR 155 2,0 8V
AR 146 1,4 16V 98R
AR 146 1,4 BOXER 96R
AR 156 1,8 16V
AR 155 2,0 8V
Witam
dołącze się do dyskusji
troszke pracuje przy przekładniach automatycznych, faktem jest ze nie sa zamontowane w poj. osobowych
ale pewne zasady użytkowania sa takie same.
A wiec
- Olej sprawdzamy zawsze na ciepło, powinien miec ok 70'C,na pracujacym silniku.
(olej podczas nagrzania powieksza swoja objetocs)
- Stan oleju powinien byc zawsze w scisle okreslonym przez wtywórce przekładni zakresie,
automatowi szkodzi gdy jest zbyt duzo, jak i zbyt mało oleju.
(gdy jest go zbyt duzo pieni sie, a jak wiadomo powietrze nie smaruje wiec pala sie tarcze,
gdy jest go zbyt mało przegrzewa sie i traci swoje własnosci pow. 130'C)
- Automat zawsze holujemy z zapalonym silnikiem.(gdy silnik nie pracuje, nie pracuje także pompa oleju
w przekładni wiec jest nie jest smarowana i chłodzona)
- W sterowanych mechanicznie(hydraulicznie) przekładniach wazne jest odpowiednie wyregulowanie
modulatora.( to ciegno przy przepustnicy lub pedale gazu o którym wspominał wczesniej jeden z kolegów). na podstawie wychylenia modulatora, cisnienia oleju w przekładni oraz predkosci obrotowej regulatora, przekładnia dobiera odpowiednie "przełożenie". W przekładniach sterowanych przez moduł elektroniczny to wszystko zastepują dane spływające z sensorów cisnienia oleju ,predkosci pojazdu, obrotów silnika i położenia pedału przyspieszenia.
Od wielu lat nie montowane sa już w przekładniach sprzegła hydrokinetyczne. Zastąpiły je zmienniki
momentu obrotowego. Poza tym, powyżej okreslonych przełozen przekładnia jest łączona na "sztywno" z silnikiem.
pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 19-05-2010 o 21:32