Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 45

Temat: 156 2.0 TS - brak mocy, spadające obroty, głośna zmiana biegów

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    To sobie będę musiał zrobić przyspieszony kurs obsługi alfadiag Ale poszukam w sieci, może jest jakaś wersja instrukcji dla ciemniaków i coś ogarnę Dam znać jeszcze czy uda mi się laptopa załatwić to się jakoś ustawimy na pożyczenie kabla.

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kilka osób odgrażało się że napisze instrukcje, skonczyło się tylko na kolejnym duo-packu piwa, samo życie.
    - program niby jest samokomentujący, tylko pozostaje bariera językowa.
    - alfadiag jest w przyklejonym temacie " ts diag, alfadiag, ...", strona 52 na samym dole.
    - jakie wykresy zbierać jest tutaj:
    - zresztą cały temat jest ciekawy.

    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/show...7&postcount=26
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - kilka osób odgrażało się że napisze instrukcje, skonczyło się tylko na kolejnym duo-packu piwa, samo życie.
    - program niby jest samokomentujący, tylko pozostaje bariera językowa.
    - alfadiag jest w przyklejonym temacie " ts diag, alfadiag, ...", strona 52 na samym dole.
    - jakie wykresy zbierać jest tutaj:
    - zresztą cały temat jest ciekawy.

    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/show...7&postcount=26
    --
    Liczę na to, że będę miał parę godzin i mi dakoolk kabla nie zabierze to porobię wykresy zgodnie z tym co napisałeś. Wiesz może czy wersja demo pozwala na zrobienie kompletu?
    Wytłumaczysz mi jeszcze co to znaczy "robimy po "ticku " temperatury"? Widziałem to w Twoim poście i niestety nie wiem co to znaczy.
    Ostatnio edytowane przez silentbob83 ; 12-10-2010 o 11:45 Powód: dodatkowe pytanie

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    E, z kablem to nie bój nic Mogę Ci pożyczyć nawet na kilka dni Z tym, że od jutra do piątku mnie nie będzie. Będę jutro do południa w domu (z przerwą na wymianę kół na zimówki), potem wyjeżdżam i będę w sobotę (trzeba będzie mnie łapać)
    A Alfadiaga nie miałem na myśli demo, tylko "triaaaaaaala" jeden kolega tam ma link do swojego chomika i stamtąd go pobrałem Tylko, że mam tą nieszczęsną Windowsa 7-kę (choć system jest dobry, tylko piguła do Alfadiaga już nie gada z nim), więc ściągnąłem i stwierdziłem że nie działa
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    Ahaaa...o takiego triaaala chodziło
    To jakoś na sobotę się możemy ustawić. Mam właściwie całą wolną więc dopasuję się do Ciebie. Kabel pewnie będę mógł oddać w niedzielę chyba, że będę miał jakieś problemy i wątpliwości to przetrzymam ze 2-3 dni i podjadę w tygodniu i oddam.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zrzut z tickiem temperatury, to znaczy wtedy jak wentylator zacznie działać, zbijając temperaturę.

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - zrzut z tickiem temperatury, to znaczy wtedy jak wentylator zacznie działać, zbijając temperaturę.

    --

    --
    OK, rozumiem. Postaram się zrobić zgodnie z wytycznymi.

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    Podłączyłem dziś Bellę pod alfadiag, zrobiłem wykresy (o tym zaraz) i sprawdziłem błędy - jak się okazało błędów jest 0 - aż się zdziwiłem:
    http://img541.imageshack.us/img541/6688/0bdw.jpg

    Co do wykresów: udało mi się zrobić 3 wykresy z 4, o które prosił bubu - na liście sensorów nie było żadnego, który odnosiłby się do lambdy - czemu tak mogło się zdarzyć? EDIT: jestem ślepy i nie zauważyłem symbolu lambda na liście. Pomierzę jeszcze raz wykres 4 i zrobię poprawnie brakujący.

    1.
    engine coolant
    air temp
    air mass flow
    air mass voltage
    http://img708.imageshack.us/img708/1208/wykres1e.jpg

    2.
    engine coolant
    advanced angle
    injection time
    throttle valve angle
    http://img143.imageshack.us/img143/9990/wykres2t.jpg

    4.
    engine speed
    addition factor row 1 ( TRA )
    multiplacation factor row 1 Current
    lambda regulation row 1 - tego nie udało się zmierzyć
    http://img251.imageshack.us/img251/8...es4niepeny.jpg

    Czy temperatura cieczy nie jest za wysoka? Sięga 98 st. zanim włączy się II prędkość wentylatora i w sumie nie wiem czy to norma czy nie...
    Ostatnio edytowane przez silentbob83 ; 17-10-2010 o 13:08

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    wykres 3
    engine coolant
    lambda sensor pre-cat
    lambda sensor pre-cat status
    lambda regulation row 1
    http://img831.imageshack.us/img831/6225/wykres3.jpg

    wykres 4
    engine speed
    addition factor row 1 ( TRA )
    multiplacation factor row 1
    Current lambda regulation row 1
    http://img521.imageshack.us/img521/4213/wykres4.jpg

    @bubu Wspominałeś, że po wymianie przepływki trzeba zrobić adaptację silniczka krokowego - to pewnie da się zrobić z alfadiag w sekcji actuators po kliknięciu w "Reset Idle Speed Contoler"? Jak wygląda procedura takiego resetu?
    Ostatnio edytowane przez silentbob83 ; 18-10-2010 o 08:53

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po dowolnej wymianie robimy reset błedów.
    - sonda lambda , przepływomierz po wymianie nie trzeba robić resetu parametrów adaptacyjnych.
    - po wymianie silnika krokowego - reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego (reset idle controler) wykonujemy obowiązkowo.
    - jeśli chcemy wykonać testy silnika krokowego to wykonujemy Idle speed Actuator.
    - po wymianie silnika krokowego, przepustnicy, czyszczeniu przepustnicy - reset parametrów adaptacyjnych ECU (reset self Adaptation par.) wykonujemy obowiązkowo. (prosze pamiątac o tych 90 sekundach, stosowny komunika podaje alfadiag !!!!!)
    - po wykonaniu resetu parametrów adaptacyjnych w ECU sprawdzamy wykonanie tego resetu poprzez sprawdzenie wartości parametrów TRA == 0, FRA == 1.
    - po resecie parametrów adaptacyjnych ECU obowiązkowo wykonujemy adaptację.
    - czyli uruchamiamy silnik , bez dodawania gazu i trzymamy go na biegu jałowym.
    - to chyba jasne.
    - a teraz odstępstwa od procedury.
    - jeśli chcemy zobaczyć w ciągu tych 10 -20 minut jak się sprawują parametry adaptacyjne
    ECU po wymianie sondy, przepływomierza wykonujemy reset parametrów adaptacyjnych ECU, sprawdzenie poprawności wykonania resetu oraz zaraz po tym adaptację.
    - podczas wykonywania adaptacji zwykle mamy czas 10 - 20 minut i w tym czasie sprawdzamy sobie przebiegi sondy lambda, przepływomierza, TRA, FRa, .....
    - adaptację kończymy jeśli silnik osiągnął dwa razy tick temperatury ( czyli schładza z + 98 st C do tych + 80 st C).
    - adaptację kończymy jeśli silnik po czasie 20 minut nie może osiągnąć ticku temperatury lub w tym czasie nie włączył się co najmniej 1 raz wentylator II biegu.
    - w powyższym przypadku należy znależć powód tego problemu.

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-10-2010 o 17:16
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 21:35
  2. Alfa 147 1.6 TS, brak mocy, głośna praca, czy to świece?
    Utworzone przez Karol147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 10:38
  3. Spadające obroty
    Utworzone przez maxko w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 09:59
  4. [GTV] spadające obroty
    Utworzone przez brzoza13 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 15:15
  5. Obroty i brak mocy :(
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-04-2009, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory