To sobie będę musiał zrobić przyspieszony kurs obsługi alfadiagAle poszukam w sieci, może jest jakaś wersja instrukcji dla ciemniaków i coś ogarnę
Dam znać jeszcze czy uda mi się laptopa załatwić to się jakoś ustawimy na pożyczenie kabla.
To sobie będę musiał zrobić przyspieszony kurs obsługi alfadiagAle poszukam w sieci, może jest jakaś wersja instrukcji dla ciemniaków i coś ogarnę
Dam znać jeszcze czy uda mi się laptopa załatwić to się jakoś ustawimy na pożyczenie kabla.
- kilka osób odgrażało się że napisze instrukcje, skonczyło się tylko na kolejnym duo-packu piwa, samo życie.
- program niby jest samokomentujący, tylko pozostaje bariera językowa.
- alfadiag jest w przyklejonym temacie " ts diag, alfadiag, ...", strona 52 na samym dole.
- jakie wykresy zbierać jest tutaj:
- zresztą cały temat jest ciekawy.
--
http://www.forum.alfaholicy.org/show...7&postcount=26
--
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Liczę na to, że będę miał parę godzin i mi dakoolk kabla nie zabierze to porobię wykresy zgodnie z tym co napisałeś. Wiesz może czy wersja demo pozwala na zrobienie kompletu?
Wytłumaczysz mi jeszcze co to znaczy "robimy po "ticku " temperatury"? Widziałem to w Twoim poście i niestety nie wiem co to znaczy.
Ostatnio edytowane przez silentbob83 ; 12-10-2010 o 11:45 Powód: dodatkowe pytanie
E, z kablem to nie bój nicMogę Ci pożyczyć nawet na kilka dni
Z tym, że od jutra do piątku mnie nie będzie. Będę jutro do południa w domu (z przerwą na wymianę kół na zimówki
), potem wyjeżdżam i będę w sobotę (trzeba będzie mnie łapać)
A Alfadiaga nie miałem na myśli demo, tylko "triaaaaaaala"jeden kolega tam ma link do swojego chomika i stamtąd go pobrałem
Tylko, że mam tą nieszczęsną Windowsa 7-kę (choć system jest dobry, tylko piguła do Alfadiaga już nie gada z nim
), więc ściągnąłem i stwierdziłem że nie działa
![]()
Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...
Ahaaa...o takiego triaaala chodziło
To jakoś na sobotę się możemy ustawić. Mam właściwie całą wolną więc dopasuję się do Ciebie. Kabel pewnie będę mógł oddać w niedzielę chyba, że będę miał jakieś problemy i wątpliwości to przetrzymam ze 2-3 dni i podjadę w tygodniu i oddam.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Podłączyłem dziś Bellę pod alfadiag, zrobiłem wykresy (o tym zaraz) i sprawdziłem błędy - jak się okazało błędów jest 0 - aż się zdziwiłem:
http://img541.imageshack.us/img541/6688/0bdw.jpg
Co do wykresów: udało mi się zrobić 3 wykresy z 4, o które prosił bubu - na liście sensorów nie było żadnego, który odnosiłby się do lambdy - czemu tak mogło się zdarzyć? EDIT: jestem ślepy i nie zauważyłem symbolu lambda na liście. Pomierzę jeszcze raz wykres 4 i zrobię poprawnie brakujący.
1.
engine coolant
air temp
air mass flow
air mass voltage
http://img708.imageshack.us/img708/1208/wykres1e.jpg
2.
engine coolant
advanced angle
injection time
throttle valve angle
http://img143.imageshack.us/img143/9990/wykres2t.jpg
4.
engine speed
addition factor row 1 ( TRA )
multiplacation factor row 1 Current
lambda regulation row 1 - tego nie udało się zmierzyć
http://img251.imageshack.us/img251/8...es4niepeny.jpg
Czy temperatura cieczy nie jest za wysoka? Sięga 98 st. zanim włączy się II prędkość wentylatora i w sumie nie wiem czy to norma czy nie...
Ostatnio edytowane przez silentbob83 ; 17-10-2010 o 13:08
wykres 3
engine coolant
lambda sensor pre-cat
lambda sensor pre-cat status
lambda regulation row 1
http://img831.imageshack.us/img831/6225/wykres3.jpg
wykres 4
engine speed
addition factor row 1 ( TRA )
multiplacation factor row 1
Current lambda regulation row 1
http://img521.imageshack.us/img521/4213/wykres4.jpg
@bubu Wspominałeś, że po wymianie przepływki trzeba zrobić adaptację silniczka krokowego - to pewnie da się zrobić z alfadiag w sekcji actuators po kliknięciu w "Reset Idle Speed Contoler"? Jak wygląda procedura takiego resetu?
Ostatnio edytowane przez silentbob83 ; 18-10-2010 o 08:53
- po dowolnej wymianie robimy reset błedów.
- sonda lambda , przepływomierz po wymianie nie trzeba robić resetu parametrów adaptacyjnych.
- po wymianie silnika krokowego - reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego (reset idle controler) wykonujemy obowiązkowo.
- jeśli chcemy wykonać testy silnika krokowego to wykonujemy Idle speed Actuator.
- po wymianie silnika krokowego, przepustnicy, czyszczeniu przepustnicy - reset parametrów adaptacyjnych ECU (reset self Adaptation par.) wykonujemy obowiązkowo. (prosze pamiątac o tych 90 sekundach, stosowny komunika podaje alfadiag !!!!!)
- po wykonaniu resetu parametrów adaptacyjnych w ECU sprawdzamy wykonanie tego resetu poprzez sprawdzenie wartości parametrów TRA == 0, FRA == 1.
- po resecie parametrów adaptacyjnych ECU obowiązkowo wykonujemy adaptację.
- czyli uruchamiamy silnik , bez dodawania gazu i trzymamy go na biegu jałowym.
- to chyba jasne.
- a teraz odstępstwa od procedury.
- jeśli chcemy zobaczyć w ciągu tych 10 -20 minut jak się sprawują parametry adaptacyjne
ECU po wymianie sondy, przepływomierza wykonujemy reset parametrów adaptacyjnych ECU, sprawdzenie poprawności wykonania resetu oraz zaraz po tym adaptację.
- podczas wykonywania adaptacji zwykle mamy czas 10 - 20 minut i w tym czasie sprawdzamy sobie przebiegi sondy lambda, przepływomierza, TRA, FRa, .....
- adaptację kończymy jeśli silnik osiągnął dwa razy tick temperatury ( czyli schładza z + 98 st C do tych + 80 st C).
- adaptację kończymy jeśli silnik po czasie 20 minut nie może osiągnąć ticku temperatury lub w tym czasie nie włączył się co najmniej 1 raz wentylator II biegu.
- w powyższym przypadku należy znależć powód tego problemu.
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-10-2010 o 17:16
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm