Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: sonda lambda a LPG

  1. #11
    piotr54
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał maybah Zobacz post
    maybah do ciebie: czy kosztowna jest wymiana tego przodu na sekwencje bo cos mi sie zdaje ze z mikserem alfa daleko nie zajedzie

    Tak jak GrzesiekK napisał. Wszystko zależy od gratów. Zapytaj się Grześka co by proponował do Twojego auta.
    Ja dałem 1350 bo reduktor troszkę chyba za słaby jest i wtryskiwacze MagicJety. Ale jeździ. Na wiosnę wymiana reduktora
    AHA płaciłem tylko za graty[/QUOTE]


    witam a za sekweencje dalem w zeszlym roku 970zl.+przesylka a teraz jest w podobnej cenie.RED. scorpion ST;magic jet-pojedyncze.sterownik stag 4 i to dalo okolo 9 DO 10l lpg

  2. #12
    alfa145kubarado
    Gość

    Domyślnie

    dobra ale wrócmy do tej lambdy. co moze byc nie tak ze jara mi 18 ;itrów.a moze cos zprzepływka

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfa145kubarado Zobacz post
    dobra ale wrócmy do tej lambdy. co moze byc nie tak ze jara mi 18 ;itrów.a moze cos zprzepływka

    Słuchaj skoro masz mikser więc zgodnie z wymogami prawa musisz mieć przy silniku na wtrysku PB instalację LPG z elektroniką LPG sterującą dawką na podstawie wskazań sondy, realizowane jest to krokowcem umieszczonym między reduktorem a mikserem na wężu LPG.
    Instalacja tego typu działa w ten sposób:
    - odpowiednio dobrany mikser wytwarza podciśnienie sterujące membraną II stopnia reduktora która otwiera zaworek, im obciążenie silnika większe więc i przepływ powietrza większy przez mikser tym to podciśnienie większe i więcej LPG reduktor podaje w dolot.
    - elektronika LPG "obserwując" wskazania sondy lambda koryguje położenie krokowca w celu regulacji składu mieszanki
    - jest jeszcze w reduktorze bypass wolnych obrotów ale nim sobie głowy nie zaprzątaj.

    Jeśli pali auto dużo LPG na mikserze możliwości są następujące:
    - uszkodzony reduktor lejący LPG jak mu się podoba
    - zła regulacja
    - uszkodzona sonda która np. leży cały czas na ubogo oszukując sterownik LPG, widzi on zbyt uboga mieszankę, otwiera krokowca na max. w celu wzbogacenia a że sonda nadal nie reaguje to pozostawia silnik krokowy regulacji LPG w tym położeniu i po prostu na darmo jest przelewane za bogatą mieszanką.

    W układach LPG podciśnieniowych [na mikserze] przepływomierz nie ma wpływu na spalanie auta, gdyż w tym typie instalacji w żaden sposób nie jest brany pod uwagę czas wtrysku PB na skład mieszanki LPG.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #14
    alfa145kubarado
    Gość

    Domyślnie

    jest niby krokowy na wezu od dawki, gaziarz powiedział ze moze to zdjac bo to nic z tego nie ma i zrobi I gen. tam gdzie regulowałem panowie na komputerkach sie uczyli i na słuch i wzrok nie umia ustawic. pojechałem do spoko kolesia co ma gaziarke i wyregulował dawke przykrecając prawie o 1.5 obrotu co wydaje mi sie ze jest duzo. zobaczymy. czas pokaże. a ta inst komputerowa ti jest tak prymitywne ze ona jest bo jest i nic z tego nie ma

  5. #15
    alfa145kubarado
    Gość

    Domyślnie

    Ijeszcze jedna sprawa. Otworzyłem maske u ojca w fiacie brava i sonda ładnie jest widoczna. Chciałem u siebie zobaczyc podnosze maskę a tu sondy nie widać zadnych kabli ani samej sondy. to gdzie ona jest pod spodem czy co??

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfa145kubarado Zobacz post
    Ijeszcze jedna sprawa. Otworzyłem maske u ojca w fiacie brava i sonda ładnie jest widoczna. Chciałem u siebie zobaczyc podnosze maskę a tu sondy nie widać zadnych kabli ani samej sondy. to gdzie ona jest pod spodem czy co??
    2 - sonda lambda


  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Słuchaj skoro masz mikser więc zgodnie z wymogami prawa musisz mieć przy silniku na wtrysku PB instalację LPG z elektroniką LPG sterującą dawką na podstawie wskazań sondy, realizowane jest to krokowcem umieszczonym między reduktorem a mikserem na wężu LPG.
    Instalacja tego typu działa w ten sposób:
    - odpowiednio dobrany mikser wytwarza podciśnienie sterujące membraną II stopnia reduktora która otwiera zaworek, im obciążenie silnika większe więc i przepływ powietrza większy przez mikser tym to podciśnienie większe i więcej LPG reduktor podaje w dolot.
    - elektronika LPG "obserwując" wskazania sondy lambda koryguje położenie krokowca w celu regulacji składu mieszanki
    - jest jeszcze w reduktorze bypass wolnych obrotów ale nim sobie głowy nie zaprzątaj.

    Jeśli pali auto dużo LPG na mikserze możliwości są następujące:
    - uszkodzony reduktor lejący LPG jak mu się podoba
    - zła regulacja
    - uszkodzona sonda która np. leży cały czas na ubogo oszukując sterownik LPG, widzi on zbyt uboga mieszankę, otwiera krokowca na max. w celu wzbogacenia a że sonda nadal nie reaguje to pozostawia silnik krokowy regulacji LPG w tym położeniu i po prostu na darmo jest przelewane za bogatą mieszanką.

    W układach LPG podciśnieniowych [na mikserze] przepływomierz nie ma wpływu na spalanie auta, gdyż w tym typie instalacji w żaden sposób nie jest brany pod uwagę czas wtrysku PB na skład mieszanki LPG.
    Grzesiek - cz możesz jeszcze napisać, po co jest potrrzebny emulator sondy w II generacji.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Grzesiek - cz możesz jeszcze napisać, po co jest potrrzebny emulator sondy w II generacji.

    Ma oszukiwać ecu wtrysku PB aby nie uczyło się głupot przy jeździe na LPG. Przy normalnej pracy na PB ecu sterując czasami PB obserwuje zachowanie sondy i wprowadza korekty, jeśli byś nie miał emulatora, dawką LPG steruje sobie instalacja LPG, ale ecu mając odczyt z sondy widzi zmiany i stara się podciągać czasami wtrysku aby zachować odpowiednie parametry pracy silnika ale nic to nie zmieni, i widząc to sterownik PB dojedzie do granic możliwości adaptacji, wywali check, rozjedzie sobie adaptacje tak że jazda na PB staje się nie możliwa. Emulator ma za zadanie tylko ogłupiać sterownik aby ten widział że niby układ paliwowy pracuje dobrze [mimo tego że LPG robi cuda ]
    Emulator przeważnie ustawia się na generowanie sygnału sinusoidalnego 0-1V tak jak działa sonda przy pracy na PB w trybie Close loop czyli bieg jałowy oraz małe/średnie obciążenia silnika i to wystarczy to aby sterownik PB nie głupiał, to że w trybie pracy sterownika PB Open loop nadal jest sinusoida z emulatora i tak nie przeszkadza bo wtedy sterownik PB nie "czyta sondy"
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #19
    alfa145kubarado
    Gość

    Domyślnie

    Emulator jest potrzebny. i juz wiem dlaczego nie widziałem jej. dzieki

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Grzesiek, dzięki za info.
    Mam jeszcze prośbę o radę.
    Moja sonda jest całkiem padnięta i nie daje żadnego sygnału.
    Na LPG (II generacja) nie mogłem jeździć - samochód szarpał, nie ciągnął, jak trzeba.
    Dałem nowe membrany parownikia i było bez zmian.
    Na komputerze LPG świeciła się cały czas tylko czrwona dioda, a wcześniej zapalały się po kolei zielona, żółta i czerwona.
    No to odłączyłem całkowicie komputer LPG i emulator, wyregulowałem "na oko" śrubą w parowniku i zrobiłem sobie I generację.
    Po tym zabiegu jest jak ręką odjął, ale oczywiście spaliny pozostawiają wiele do życzenia.
    Czy uważasz, że po wymianie sondy na sprawną będzie poprawa i będę mógł z powrotem podłączyć komputer LPG, czy to może wina samej instalacji?

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. Sonda lambda....
    Utworzone przez karol90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 19:06
  3. sonda lambda
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 09:02
  4. Sonda lambda
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory