Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Wyświetlacz climatronic - znana bolączka ?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie Wyświetlacz climatronic - znana bolączka ?

    Zdaję sobie sprawę, że niesprawny wyświetlacz panelu climatronica to jedna z najbardziej upierdliwych i powszechnych usterek w superkach
    Jako że mojej też to dolega, zamierzam się zabrac do problemu systemowo. Nie chcę jednak wyważać otwartych drzwi więc:

    - po oględzinach zewnętrznych wydaje mi się, że nie jest to uszkodzenie wyswietlacza "as such", ale coś nie halo z zasilaniem segmentów wyświetlacza
    - przed rozbebeszeniem sterownika (na szczęście mam dwa ), grzecznie sie zapytowywuję czy ktoś już podchodził do problemu i być może doszedł co pada?
    - na mój rozum wygląda to na zimny lut styków segmentów i wzrost oporności aż do zaniku napięcia - więc przelutowanie styków powinno pomóc i segmenciki powinny znów palić się piekną zieloną barwą ;D.

    Jeżli ktos już w tym grzebał to neich się podzieli wynikami sledztwa

    jak się uda, zrobie z tego porade do działu ;P
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    kolego - to nie zimne luty tylko odklejenie się taśmy, więc nic nie polutujesz. ogólnie temat ciężki, próbowałem kleić - masakra, blisko ścieżki i jest ich dużo. powodzenia
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 33 Permanent 4; Lancia Lybra 2,0
    Postów
    82

    Domyślnie

    Nie do końca się zgodzę z Kasza85... Ponieważ można zrobić zabieg z lutownicą a najlepiej stacją lutowniczą (wymagana jest odpowiednia temperatura i cienki grot) a dodatkowo wprawna ręka i dobry wzrok, gdyż ścieżki mają 0,5 mm i jest ich ok 250, choć jest część taśmy nie używana... Ja robiłem już raz taki zabieg na taśmie, która od nowości nie była ruszana i dawała zasilanie elementom, których nie było więcej niż 20 na całym wyświetlaczu...
    Zatem najpierw radzę rozebrać najlepiej ten wyjęty. Wyświetlacz można wypiąć z płytki po zwolnieniu zatrzasków po czym zostaje on w dwuczęściowej, plastikowej ramce, z której też trzeba go wyjąc by mieć dostęp do miejsca, w którym taśma łączy się ze szkłem, na którym są napylone ścieżki i widać je pod pewnym kątem w świetle...
    kiedy już będziesz miał wyjęty wyświetlacz i stację wówczas po każdej ścieżce w miejscu przyklejenia do szybki wyświetlacza przejeżdżasz grotem nadpalając nieco wierzchnią warstwę ochronną i docierając do węglowej ścieżki w taśmie...Chociaż dość inwazyjny to bardzo skuteczny sposób, bo po jednym zabiegu czyli jakichś 40 minutach niemal w bezruchu podgrzałem wszystkie ścieżki i poprawiłem przewodność, (co też będzie widać z drugiej strony szklanej podstawy wyświetlacza) i uzyskałem sprawność jakieś 97%...
    Trzeba jednak pamiętać, ze nadgorliwość gorsza niż faszyzm... bo ja chciałem uzyskać 100% i zacząłem pogarszać luty -po prostu przegrzałem połączenia.:/
    Jest jeszcze jeden minus... Mianowicie teraz minęło już 5 lat od momentu zrobienia i niestety temat powrócił choć nie w takim nasileniu...
    Można też próbować z pastami (jak np do naprawy ogrzewania tylnej szyby) ale ciężko jest tak wąskie linie wypełniać, by dało to podobny skutek...
    Pytałem w zakładach zajmujących się naprawą sprzętu elektronicznego czy podjęli by się takiej naprawy ale chętny nikt nie był, bo dużo dłubania a gwarancji nie dają i w dodatku za prosty wyświetlacz z radia odpowiadający 1/3 tego z klimatronika trzeba było płacić 80-100zł
    Ostatnio edytowane przez jackrussell ; 08-06-2010 o 19:06

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    Cytat Napisał jackrussell Zobacz post
    Nie do końca się zgodzę z Kasza85... Ponieważ można zrobić zabieg z lutownicą a najlepiej stacją lutowniczą (wymagana jest odpowiednia temperatura i cienki grot) a dodatkowo wprawna ręka i dobry wzrok, gdyż ścieżki mają 0,5 mm i jest ich ok 250, choć jest część taśmy nie używana... Ja robiłem już raz taki zabieg na taśmie, która od nowości nie była ruszana i dawała zasilanie elementom, których nie było więcej niż 20 na całym wyświetlaczu...
    Zatem najpierw radzę rozebrać najlepiej ten wyjęty. Wyświetlacz można wypiąć z płytki po zwolnieniu zatrzasków po czym zostaje on w dwuczęściowej, plastikowej ramce, z której też trzeba go wyjąc by mieć dostęp do miejsca, w którym taśma łączy się ze szkłem, na którym są napylone ścieżki i widać je pod pewnym kątem w świetle...
    kiedy już będziesz miał wyjęty wyświetlacz i stację wówczas po każdej ścieżce w miejscu przyklejenia do szybki wyświetlacza przejeżdżasz grotem nadpalając nieco wierzchnią warstwę ochronną i docierając do węglowej ścieżki w taśmie...Chociaż dość inwazyjny to bardzo skuteczny sposób, bo po jednym zabiegu czyli jakichś 40 minutach niemal w bezruchu podgrzałem wszystkie ścieżki i poprawiłem przewodność, (co też będzie widać z drugiej strony szklanej podstawy wyświetlacza) i uzyskałem sprawność jakieś 97%...
    Trzeba jednak pamiętać, ze nadgorliwość gorsza niż faszyzm... bo ja chciałem uzyskać 100% i zacząłem pogarszać luty -po prostu przegrzałem połączenia.:/
    Jest jeszcze jeden minus... Mianowicie teraz minęło już 5 lat od momentu zrobienia i niestety temat powrócił choć nie w takim nasileniu...
    Można też próbować z pastami (jak np do naprawy ogrzewania tylnej szyby) ale ciężko jest tak wąskie linie wypełniać, by dało to podobny skutek...
    Pytałem w zakładach zajmujących się naprawą sprzętu elektronicznego czy podjęli by się takiej naprawy ale chętny nikt nie był, bo dużo dłubania a gwarancji nie dają i w dodatku za prosty wyświetlacz z radia odpowiadający 1/3 tego z klimatronika trzeba było płacić 80-100zł
    hmmm.. widze jednak że łatwo nie bedzie... mam kolege elektronika który dłubie w takich nietypowych sparwach, więc chyba podrzuce mu robótkę ;-) koszty raczej będa małe, jakieś dwa czteropaki jak go znam spróbuje go namówić na paste przewodzącą, cus mi się widzi że lepsze rezultaty będą. dam znac jak wyszło :-)
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

  5. #5

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    [QUOTE=Rafał;338419]polecam szmatke do miedzi (scierna)- po ok 30 min poprawa znaczna . ale temat wraca po ok. 4 latach. mysle ,że trzeba by poszukac podobnej tasmy przewodzącej.



    Rafał rozwiń temat bo mam dwa nie do końca działające może by udało się coś z tym zrobić.

Podobne wątki

  1. Co to za climatronic???
    Utworzone przez 164Q4 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-10-2012, 18:05
  2. climatronic ?
    Utworzone przez Juro w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 21:15
  3. gt Kraków okolice znana komus?
    Utworzone przez szkodnik w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 08:51
  4. [156] climatronic
    Utworzone przez madagaskar w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory