Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Ciężko pali gdy jest silnik zimny.. Pomocy

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Ja z moją alfą toczę boje o zapalanie zimą już od roku.
    Możliwe przyczyny tego typu dolegliwości w dieslu są takie (wg prawdopodobieństwa wystąpienia):

    - kiepski akumulator
    - nie grzejące świece żarowe (wymienia się wszystkie).
    Mogą być przepalone albo może być uszkodzony przekaźnik umieszczony od strony silnika na ścianie grodziowej
    Naprawa polega na wymianie
    - lejące wtryskiwacze (tzn. takie które mają kiepskie "zwieracze" i nie trzymają paliwa gdy są zamknięte )
    Naprawa polega na wymianie lub częściej i taniej (choć nie tanio niestety) na regeneracji, czyli wymianie końcówek wtryskiwaczy
    - w silnikach 2.4 10v CF3 jest podrzewacz paliwa, który się załącza w temperaturze poniżej +6stopni C. Jeśli nie działa - możliwy jest utrudniony rozruch. W CF3 w tej samej obudowie umieszczony jest też czujnik temperatury paliwa (w wersjach CF2 jest on umieszczony w korpusie filtra paliwa).
    - zapowietrzenie układu paliwowego (nieszczelne przewody paliwowe). W takim przypadku problemy z uruchomieniem powinny być nie tylko zimą
    - na końcu jest problem podobno najrzadziej występujący tzn nieszczelność pompy paliwa wysokiego ciśnienia.
    Naprawa polega na wymienie uszczelniaczy wewnątrz pompy. Niestety po naprawie należałoby wymienić także rozrząd bo trzebo go zdjąć do przeprowadzenia diagnostyki pompy.
    - aha i jeszcze możliwą przyczyną jest oczywiście brak kompresji na cylindrach

    Ja w tej chwili jestem po wymianie akumulatora, świec, regeneracji wtrysków i sprawdzeniu kompresji. Auto nadal zimą ma fochy przy porannym uruchomieniu. W tej chwili samochód jest u elektryka, który sprawdza je od strony elektrycznej.
    Walka trwa.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zulek1986
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bystrzyca Kłodzka, Londyn
    Auto
    Alfa 156 1.9JTD 2004r oraz Volvo S90 2017
    Postów
    327

    Domyślnie

    Z moim jest podobnie..:/ nadal z nim walczę bo w sobotę nie odpaliła dopiero jak temperatura się podniosła to za którymś razem dopiero odpaliła.. wrażenie jakby nie dostawała paliwa.. jak już raz odpali to można zgasić i ponownie już elegancko odpali najgorszy jest ten pierwszy raz:/ Od strony elektrycznej sprawdzony i jest wszystko ok.. dzisiaj odstawiłem ją do magika który ma sprawdzić czy się czasem paliwo nie cofa i czy pompa wysokiego ciśnienia jest sprawna.. po 18 ma dzwonić z pierwszymi informacjami.. jak będę coś wiedział to dam cynk..

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Moja w sumie zawsze odpala, ale czasem trzeba długo kręcić. Dzisiaj była u elektryka który mówi, że po 7 godzinach stania na zewnątrz czujnik temperatury "wody" pokazuje 15 stopni. Jutro rano podłączę sobie kompa rano i sprawdzę wszystkie czujniki.
    Mówi (co prawda to dobry, ale jednak tylko elektryk samochodowy), że w moim przypadku to raczej nie pompa, bo wtedy byłyby problemy także latem.

    Myślę,że gdyby cofało się paliwo to tak samo problem pojawiałby się nie tylko, gdy jest zimno.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zulek1986
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bystrzyca Kłodzka, Londyn
    Auto
    Alfa 156 1.9JTD 2004r oraz Volvo S90 2017
    Postów
    327

    Domyślnie

    Nie mam pojęcia co się dzieje..:/ Mechanik dzwonił ze niby udało mu się coś ustalić.. ale nie powiedział mi co bo nie chce zapeszyć.. powiedział ze jutro powinny być części i jak będzie git to mi powie co było wadliwe.. jeszcze jedno co nie sprawdziłem to to czy działa podgrzewacz paliwa..

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    U mnie podgrzewacz działa, właśnie to sprawdziłem FES`em. Przekaźnik działa. A temperatura paliwa w czasie pomiaru (ok. 15 min) wzrosła o 10 stopni.
    Zresztą ten podgrzewacz raczej nie ma większego wpływu na rozruch, bo przecież do rozruchu i tak służy paliwo, które jest już w przewodach za filtrem paliwa (zimne).
    Ciekaw jestem co ten Twój mechanik wyniuchał

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zulek1986
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bystrzyca Kłodzka, Londyn
    Auto
    Alfa 156 1.9JTD 2004r oraz Volvo S90 2017
    Postów
    327

    Domyślnie

    No i odebrałem samochód. mechanik wymienił dwa czujniki. jeden temperatury silnika, bo robił zwarcie, a drugi już nie pamiętam, ale jakiś chyba zwiazany z przepływem powietrza - nie była to przepływka.. Zauważyłem poprawe w paleniu nawet na ciepłym silniku, bo jest ciut szybciej no ale efekty dopiero zobacze jak bedzie przymrozek.. jak narazie jest temeratura dodatnia.. Dam znać jak bedzie mróz
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 09-12-2010 o 18:01

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    A ten czujnik temperatury silnika nie wyświetlał Ci błędu na komputerze?

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zulek1986
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bystrzyca Kłodzka, Londyn
    Auto
    Alfa 156 1.9JTD 2004r oraz Volvo S90 2017
    Postów
    327

    Domyślnie

    Wiesz co dwa razy się zdarzyło że się zaświeciła marchewka, ale skasowałem i już się nie pojawiła nie było to tak, że cały czas wyświetlało ten błąd.. widocznie jak czujnik dostał jakieś przebicie to wtedy łapał błąd..:/ Przymierzałem się do wymiany ale nie byłem na 100% pewny czy jest wadliwy.. bardziej skupiłem się na układzie paliwowym:/ Zobaczymy jak przyjdą mrozy co się wtedy będzie działo..

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Ja też czekam na mróz. Wymieniłem zaciski na króćcach pompy i sprawdziłem wszystkie czujniki temperatury. Pokazują prawdopodobne temperatury (choć różnica między temp. paliwa i wody wynosiła podczas sprawdzanie 6 stopni).
    Teraz (przy temp. około 0) zapala bez problemu. Zobaczymy.
    Nie wiem, czy jestem już przewrażliwiony, ale mam wrażenie, że po zapaleniu czuję w kabinie paliwo. Sprawdzałem dzisiaj pompę od spodu i wydaje się sucha.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zulek1986
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bystrzyca Kłodzka, Londyn
    Auto
    Alfa 156 1.9JTD 2004r oraz Volvo S90 2017
    Postów
    327

    Domyślnie

    No ja tez chyba po raz pierwszy czekam na mróz żeby sprawdzić auto.. dzisiaj dzwonił mój mechanik żeby się dowiedzieć co z autem, no ale w okolicach 0 stopni nie ma problemu..

Podobne wątki

  1. [146] AR 146 16V ciężko pali jak zimny
    Utworzone przez Vader w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2014, 11:52
  2. [145] 145 - przerywa jak jest zimny silnik
    Utworzone przez majster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 19-05-2014, 19:08
  3. JTD zimny bardzo ciężko pali- świece dobre!
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 21:23
  4. Długo zapala gdy silnik jest zimny
    Utworzone przez Alfalotnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 18:28
  5. Nie odpala na benzynie gdy silnik jest zimny.
    Utworzone przez ERafał w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-04-2011, 18:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory