Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 101

Temat: Oznaczenie wersji "Super"

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Rozumiem ze kupujac auto w salonie mozna sobie wybrac kolor, duperelki czy inne dodatki ale zaciski (chyba ze wieksze)? Nie przemawia to do mnie. Poniewaz to producent i projektant decyduje o tym jakie zaciski sa wystarczajace do zatrzymania pojazdu a nie widzimisie klienta. Ok, jeszcze uwierze ze do TS'a ktos zamowil sbie brembo, moze sie dalo. Ale do auta mocniejszego wstawic slabsze zaciski??? Jaki czopek by tak chcial (o ile producent by zezwolil).
    Wieksze zaciski nie sa montowane dla picu. To nie gadget.
    Kurde nie trybie tego...
    Odpowiednia masa + moc daje odpowiednia bezwladnosc. Ta z kolei trzeba wyhamowac. Do tego jest potrzebny odpowiedni moment hamowania. Moment to sila razy ramie. Stad mamy wieksza srednice tarcz a zaciski czterotloczkowe generuja wieksza sile nacisku na jednostke powierzchni. I wszystko jest. Ok. W takim ukladzie jezeli w 2.5V6 ktos ma zwykle zaciski a nie brembo czterotloczkowe to musi tez miec mniejsze tarcze od TS'a. Jak tak to ma diametralnie gorszy moment hamowania. Tarcz wiekszych i zaciskow od TS'a nie moze miec bo nie pasuja do siebie. To w takim razie jest trzeci rodzaj zaciskow? A moze 2.5V6 konstrukcyjnie nie wymaga tak dobrych zaciskow (watpie) a po prostu 99,9% klientow "dokupilo" sobie brembo w salonie. Od tak.
    Sorki ze sie tak rozpisalem ale mi sie to nie klei....
    Tak, każdy kolejny egzemplarz 166 był dla mnie zaskoczeniem :-)
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #32
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo zaciski brembo stosowane były jako standard w V6 3.0, w pozostałych wypadkach, albo na zamówienie albo ktoś "tuningował".
    Ja w 3.0 miałem brembo. Była to wersja Super (lub jak to jakiś baran w ogłoszeniu kiedyś napisał wersja "Juper" ) wersja Progression, ale konkretnie doposażona:
    drewno, jasne skóry z pełna elektryką (bez pamięci i nie wentylowane - to wprowadzono dopiero w 2001r), składane elektrycznie lusterka itp.
    nie miała: DSP i zmieniarki !!! (założona później), ale miała Navi, nie miała rolety tylnej szyby ale miała lusterko wsteczne fotochromatyczne, nie miała telefonu. Brak spryskiwaczy reflektorów i ksenonów. Felgi niby standardowe 16cali ale polerowane i w środku "kółeczka" malowane na grafitowo (na bank oryginalnie)

    Za to moja V6 TB także w wersji Progression i Super nie ma lusterka fotochromatycznego (nad czym ubolewam) ale ma roletę tylnej szyby, nie mam składanych elektrycznie lusterek, nie mam DSP, telefonu ani zmieniarki ale mam Navi. Konsola srebrna, kiera i drążek biegów skóra. Mam czujnik deszczu i jasną skórę w pełni elektryczną, bez pamięci i niewentylowaną. Brak ksenonów i spryskiwaczy. Felgi 17" org najfajniejsze do 166

    Tarcze....??? jeszcze nie wiem, muszę sprawdzić.

    Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę
    Pozdrawiam
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  3. #33
    ALFAWORLD
    Gość

    Domyślnie

    Drodzy uzytkownicy.A moze my w zlym kierunku idziemy odnosnie hamulcow.Mianowicie chodzi o polemike ze w kazdej wersji v6 byly te same.Moze chodzi o to ze w kazdej sa brembo.Ale czy nie roznia sie wielkoscia samego zacisku co zarazem pociaga za soba wielkosc klocka.Dzis wracajac z pracy wstapie do Dukiewicza na servis to zapytam.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał kelpin Zobacz post
    Tutaj macie link do ciekawej stronki z rodzajami wyposażenia, specyfikacjami technicznymi itp AR 166. Jest duzo pozycji dostępnych jako "opcjonalne" więc klient mógł sobie wybierać
    Dodatkowo jest przecież podział 166 na lata:
    1998-2000, 2000-2003, FL 2004 -2007.
    Jest tez masa innych "akcesoriów" oto link:

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...d-options.html

    miłej lektury, ja tam na siłę swoją wersje dopasowałem
    Z tego linka:

    Super występował tylko z 3.0V6
    Zaciski Brembo od 1998 montowane do V6, od 2001 do V6 i TS.
    JTD na wyspach nigdy nie było, ale z własnych obserwacji zaciski Brembo montowane są do JTD 20V

  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Z tego linka:

    Super występował tylko z 3.0V6
    Mam wersję Super i silnik 2.0 V6 TB

    Pozdrawiam
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rain
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Niziny
    Auto
    Stilo 1.9 JTD, Brava_HGT
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ja mam 2,0 V6 TB wersję "no name".
    Nie mam żadnego opisu, symbolu (brak śladu demontażu i wandalizmu). Ponoć za "no name" w 166 trzeba było dopłacić ale nie wiem czy to prawda.
    W 156 można było sobie wybrać wersje bez oznaczeń, bez dodatkowych opłat. Można było mieć:

    1. Model + Silnik
    2. Tylko model
    3. Nic

    W 159 jest podobnie.

    Zapewne w 166 też przyjęto takie same możliwości. Koszt każdej z nich to 0zł.
    Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
    Co mi się przez łapki przewinęło:
    Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v

  7. #37
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Przypomniał mi się jeszcze jeden detal. O ile pamiętam w wersji "Super" występowały srebrne tarcze zegarów. Obie moje "Superki" miały takowe.
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Wersja SUPER to nawiązanie AR do topowych wersji 164 i w tej wersji występowały tylko i wyłącznie modele 166 z silnikami 3.0 V6 i królewskim 2.0 V6 T.B... 3.0 to potęga ale T.B to inna bajka...Bajka o Królu

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacoff Zobacz post
    Przypomniał mi się jeszcze jeden detal. O ile pamiętam w wersji "Super" występowały srebrne tarcze zegarów. Obie moje "Superki" miały takowe.
    Srebrne wpadające w biały? U mnie są też takie. Kolor zegarów zależał od koloru tapicerki wewnątrz. Tj. jasna skóra to i jasne zegarki itp.

  10. #40
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie no to już jest herezja... Kolor zegarów w ogóle nie ma nic wspólnego z tapicerką. Wystarczy ogłoszeń trochę poprzeglądać i ta teoria od razu odpada. Chyba że sugerujesz że większość przekładała fotele albo zegary

Podobne wątki

  1. AR GT Distinctive JTD - "zadbana/super stan" / Warszawa
    Utworzone przez Radeon w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 15:53
  2. AR 147 1.9 JTDm z "Super Alfy" - pytanie o tapicerkę
    Utworzone przez Adalbrecht w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-02-2011, 20:53
  3. Poszukuje "kopii zapasowej" pełnej wersji AlfaDiag
    Utworzone przez r_e_b_e_l w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 06-08-2008, 22:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory