Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Turbina przeładowywuje 2.4 JTD

  1. #1
    seb1984
    Gość

    Domyślnie Turbina przeładowywuje 2.4 JTD

    Mam problem z moją AR 166 z silnikiem 2.4 JTD 140 KM, wyskakuje mi błąd przeładowania. ciśnienie doładowania przekracza 2,5 bara. Problem mam już od jakiegoś czasu, skracając odsyłanie mnie do innych pokrewnych tematów napiszę, że mam nową turbinkę, wszystkie węże i przewody związane z powietrzem są szczelne, mam nową przepływkę Bosha, wyczyszczony EGR na kompie działa, wymieniony a właściwie to mam dwa czujniki ciśnienia doładowania i oba dają podobne wartości.
    Wyczyszczony kolektor jeden i drugi. Dodam, że nie mam overboosta, a zmienną geometrią steruje gruszka na turbinie. Nie mogę sobie z tym problemem poradzić może ktoś z szanownych forumowiczów mi pomoze lub podsunie jakiś pomysł na co zwrócić uwagę. Dodam jeszcze, iż po wystąpieniu błędu przeładowania pojawia się równolegle błąd przepływomierza. Dodam także, że mam wymienione wszystkie filtry i oleje.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 03-01-2011 o 20:04

  2. #2
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    po co Ci tyle KM, gaz najwyżej do połowy i nic nie wyskoczy
    Ostatnio edytowane przez piter1984 ; 03-01-2011 o 00:04

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Mam rozumieć że czujniki ciśnienia wymienione na nowe? Gruszkę sprawdzałeś czy upuszcza przy dobrym ciśnieniu, czy prawidłowo działa?

  4. #4
    seb1984
    Gość

    Domyślnie

    Tak mam nowy czujnik ciśnienia który odczytuje te same wartości co stary orginalny Bosha. Turbo jest nowe, naprawdę nowe kupione tydzień temu wszystko w geometrii działa poprawnie podając około 1 bar zmienia geometria sprawdzałem kompresorem. Na postoju patrząc na wykresy ciśnienia też jest ok bo jak dochodzi do 2,2 bar to spada automatycznie do 1,7 bar. A jak jadę już jest więcej
    Ostatnio edytowane przez seb1984 ; 03-01-2011 o 08:38

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja nie mówię o czujniku który odczytuje ciśnienie tylko o tym który steruje gruchą.

  6. #6
    seb1984
    Gość

    Domyślnie

    A jaki to czujnik i gdzie go znajdę?? Jeśli jest coś takiego w ogóle u mnie bo gruszką steruje powietrze z dyszy która jest po stronie zimnej turbiny.
    Ostatnio edytowane przez seb1984 ; 03-01-2011 o 08:45

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To faktycznie u Ciebie jest inaczej. U mnie to jest sterowane przez elektrozawór mocowany do rury między turbo a intercoolerem. Tu jest opisane jak to czyścić w JTD

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html

    Ale jak piszesz że nie masz overboostu to chyba i tego u Ciebie nie ma. Zawsze możesz sprawdzić.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego jeśli masz silnik 140KM to musisz mieć overboosta i sterowanie turbiny podciśnieniem - sterowanie cisnieniem doładowania miały tylko silniki 136KM - zacznij od wyjaśnienia tego problemu.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    seb1984
    Gość

    Domyślnie

    Jest to 2000 rok i nie ma overboosta, mam tylko zawór sterujący EGRem, który jest podciśnieniowy (starego typu). A turbina jest sterowana za pomocą ciśnienia z turbiny przy pomocy przewodu (wężyka) który jest połączony z gruszką, tak jak pisałem wyżej. Piter1984 (w/w) ma 136 z 99 roku i mój silnik jak i osprzęt jest prawie identyczny.
    Ostatnio edytowane przez seb1984 ; 03-01-2011 o 10:54

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wpisz VIN w ePer i będziesz wiedział jaką masz jednostkę. W dowodzie rejestracyjnym zdarzają się błędy.

Podobne wątki

  1. [155] Turbina 1,9 TD
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 19:44
  2. Turbina
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-01-2011, 12:29
  3. 156 2.4 JTD Turbina
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 09:56
  4. [156] Turbina do 2.0TS...
    Utworzone przez luj666 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 16:48
  5. [156] Turbina do 2.0TS...
    Utworzone przez luj666 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory