Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 40

Temat: Problem z silnikiem

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szułff Zobacz post
    "sprawny termiczny" tzn?
    Alfa troszeczke sie grzeje, ze wzgledu na to, ze ciocia zamulila troche uklad chlodzenia woda, to mialem zawsze 80*C na zegarach, teraz dochodzi czasem do 90, a ponad 80 niemal caly czas po rozgrzaniu.
    Jeśli jeździsz krótkie odcinki to tak ma prawo być... Nie wiem jaką ma temperatuę pełnego otwarcia termostat w 33. Ale nie wygląda na totalnie walnięty... Obstawiam że jeździsz na krótkich odcinkach autko nie nagrzewa się do końca i to jest główną przyczyną. Sprawdzaj poziom płynu chłodniczego i oleju (dodatkowo konsystencje).

  2. #22
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Jezdze na bardzo krotkich odcinkach (gora 20km, potem samochod stoi co najmniej pare godzin i dopiero wracam, znow gora 20km).
    Plyn i olej kontroluje co kilka dni =)

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    Do 90 to jeszcze się nie przegrzewa moim zdaniem, jakby szło wyżej to by było gorzej A z tą mazią to coś nie tak, pisz jak coś więcej będziesz wiedział. A co było przyczyną, że nie chciała palić ostatnio?
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

  4. #24
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Mado, prawdpodobnie zawieszal sie zawor w cewce na mieszalniku, wystarczylo otworzyc maske, uderzyc w mieszalnik i odpalala, teraz juz jest okej =D
    Dzis juz bylo ponad 100stopni =/

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szułff Zobacz post
    Jezdze na bardzo krotkich odcinkach
    (...)
    Plynu nie ubywa raczej, co wlasnie troche mnie dziwi...
    Jakby była uszczelka walnięta to by ubywało, więc odpowiedziałeś sobie sam


    Cytat Napisał Szułff
    Dzis juz bylo ponad 100stopni =/
    W jakich warunkach(trasa, miasto, dawanie po obrotach)? Po jakim czasie/dystansie od odpalenia? Temperatura 100st płynu chłodniczego sama w sobie nie jest groźna, ale przy tych temperaturach na zewnątrz to imho sugeruje jakiś problem z chłodzeniem.
    Ostatnio edytowane przez JacekK ; 10-02-2011 o 10:56

  6. #26
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Jacek, glownie jak stoje na swiatlach dochodzi powyzej 90, a czasem wiecej, zalacza sie wiatrak i spada na 80, ogolnie lekko ponad 80 jest prawie caly czas, dopiero jak zwolnie (np jade za ciezarowka), albo sie zatrzymam (swiatla/korek) to zaczyna sie robic wiecej.
    A czym moglby sie objawiac walniety termostat?

    Wlasnie z tego powodu, ze plynu nie ubywa to sprobujemy narazie wymienic sam olej i filtr (choc fundusze juz coraz mniejsze), moze przez to, ze ona juz jest dosyc stary to sa problemy ze smarowaniem? Z tego moze wynikac podwyzszona temperatura (jak mniemam)... =)

    EDIT:
    W oleju tego "maselka" nie bylo, wiec odetchnalem, teraz zobaczymy jak z "grzaniem sie" po wymianie oleju i filtra.
    Ostatnio edytowane przez Szułff ; 10-02-2011 o 18:51

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie

    U mnie 85-90 to norma, zawsze podczas jazdy tyle wskazuje. W korkach zbliża się to 100 no i wiatrak, spada wtedy do 95. Ale chciałem zapytać o inną sprawę którą zaobserwowałem - powiedzmy mam na kontrolce 95 stopni, wyłączam światła spada do 90 - zasadniczo włączenie świateł powoduje zawyżanie temperatury o jakieś 5 stopni. Czy ktoś jeszcze tak ma??
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szułff Zobacz post
    Jacek, glownie jak stoje na swiatlach dochodzi powyzej 90, a czasem wiecej, zalacza sie wiatrak i spada na 80, ogolnie lekko ponad 80 jest prawie caly czas, dopiero jak zwolnie (np jade za ciezarowka), albo sie zatrzymam (swiatla/korek) to zaczyna sie robic wiecej. A czym moglby sie objawiac walniety termostat?
    Co do termostatu to różne są uszkodzenia i różne objawy ale u Ciebie wykluczyć tego nie można.
    W lato nie miałeś takich problemów?

    Cytat Napisał Szułff
    Wlasnie z tego powodu, ze plynu nie ubywa to sprobujemy narazie wymienic sam olej i filtr (choc fundusze juz coraz mniejsze), moze przez to, ze ona juz jest dosyc stary to sa problemy ze smarowaniem? Z tego moze wynikac podwyzszona temperatura (jak mniemam)... =)
    Ożesz... kto Ci taką teorię podsunął???

  9. #29
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Jacek, sam wydedukowalem, ale widocznie zle =D

    Scuderia, wiesz co? Sprawdze dzis z tymi swiatlami jak to jest =D
    U mnie wiatrak sie zalacza gdzies przy 90 i zbija do 80... Temperatura teraz trzyma sie wlasnie miedzy 80 a 90, a plyn ucieka, ale to z mojej winy, bo wymienilem ten zbiorniczek wyrownawczy, a wujo przestrzegal, ze jest dziurawy =P
    Musze jechac do drugiego wuja po nowy zbiorniczek =))

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    Ja tylko dodam że termostat ma początek otwarcia na 86 stopni i pełne uzyskuje przy bodajże 90 ( ta wartość z pamięci wiec może nieco odbiegać od realiów ). Wentylator zaczyna szaleć przy 96, przynajmniej na czujniku z chłodnicy jest tak wybite U mnie po wymianie chłodnicy, czujnika chłodnicy i termostatu temperatura w trasie trzyma się w okolicach 90 i uważam że jest to normalna temperatura. W mieście wiatrak chodzi co chwilę i też nie ma w tym nic dziwnego, zdarza się że temperatura wchodzi powyżej 100 jak stoję w jakimś korku. Nie ma strachu, tak już ma być
    NO TO WPADŁEM...

Podobne wątki

  1. [159] Problem z silnikiem
    Utworzone przez Pharmaton w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 20:34
  2. Problem z silnikiem
    Utworzone przez kurly w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 22:27
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Problem z silnikiem.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 09:56
  5. problem z silnikiem
    Utworzone przez puszuszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory