Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: Bella nie pali

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie Bella nie pali

    Witam
    Powoli tracę cierpliwość, ręce mi opadają, mam dziwne myśli o sprz....., nieeee nie sprzedam jej.

    Pacjent:
    Alfa 164 2.0 TS '91 (tak, ta piękna kanciata przed fl )

    Historia choroby:
    (...)
    - z winy warsztatowych cieci po robocie z głowicą rozjechał się rozrząd na ślizgu napinacza łańcucha rozrządu
    - dorobienie ślizgu, naprawa, jeździła mniodzio!
    - od pewnego czasu przestała palić na benzynie, na gazie odpala i chodzi ładnie.

    - kody błędów z motronica mówią:
    1-2-2-3 : The heated lambda probe regulator inner adjuster reaches the minimum or the maximum value of correction - co zdarzało się wcześniej przy gazie (a właściwie trwało cały czas), mimo tego auto jeździło jak bajka.

    Historia leczenia:

    - wymieniłem czujnik temperatury silnika od motronica (kiedyś z tego powodu alfa nie paliła)
    - dolot sprawdzony, szczelny jak nigdy
    - czujnik położenia przepustnicy sprawdzony volto- i ohmomierzem, zmienia wartości płynnie,
    - czujnik otwarcia przepustnicy od gazu tak samo
    - odpalałem też przy otwartym wlewie paliwa żeby sprawdzić czy się nie robi jakieś dziwne podciśnienie.
    - wymienione kable wysokiego napięcia na nowe,
    - świece w porządku, brak nagaru, odczyszczone,
    - oba palce i obie kopułki wymienione na nowe,

    Podejrzenia:
    - mogę mieć deko nieszczelny wydech tuż za silnikiem ale nie aż tak żeby nie paliła - zresztą na gazie też by się to raczej odbiło.
    - silnik krokowy biegu jałowego ma znaczenie dopiero jak silnik hula, zresztą był czyszczony niedawno.

    Pomóżcie fachowcy, dajcie jakąś radę lub wskazówkę.

    --
    pozdrawiam
    narazie mgr alfacji Flup, a z waszą pomocą dr nauk o Alfie, specjalizacja 164
    Ostatnio edytowane przez flup ; 15-02-2011 o 13:56

  2. #2

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    Pochodzi kilka sekund i gaśnie. W międzyczasie próba podbicia gazem obrotów nie daje nic.
    Ewentualnie jakie powinno być ciśnienie na listwie? Może wepnę niebawem manometr.
    Ostatnio edytowane przez flup ; 15-02-2011 o 14:22

  4. #4

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    TS powinien mieć w granicach 3 barów.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    przepływomierz może ?
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    W pomiarach elektrycznych wyszło mi tak:

    przepustnica powietrza od pedału przysieszenia:
    piny: 1 2 3
    kolory: ż cz ż

    pomiar pomiedzy pin: 2-3
    850 obr 0 Ohm, 0V
    1000 obr 1760 Ohm, 4.75V (max, wiecej nie rośnie mimo zwiększania obrotów)

    pomiar pomiedzy pin: 1-3
    850 obr 4.75V, opor nieskonczony
    1000 obr 0V, 18 kOhm (max, jak wyżej)


    przepływomierz
    piny: 1 2 3 4 5
    kolory: b cz ż n b

    pomiary pomiędzy pin: 1-2
    850 obr 4.33V, 680 Ohm
    2000 obr 350 Ohm
    2500 obr 3V,
    3000 obr 2.8V, 130 Ohm
    4000 obr 2.35V, 70 Ohm

    Wartości powyżej mówią o płynnej zmianie parametrów, więc raczej stawiam, że elektrycznie z przepływką i przepustnicą wszystko w porządku. No chyba, że całkiem wartości rezystorów odjechały ale skąd wziąć wartości wzorcowe? Może ktoś zna?

    pomiary pomiędzy pin: 1-4
    730 Ohm (brak zmian przy przyspieszeniu, silnik ciepły)

    pomiary pomiędzy pin: 1-5
    380 Ohm (brak zmian przy przyspieszeniu, silnik ciepły)

    Nie wiem co to są te dwa parametry powyżej.

    Ciśnienie paliwa sprawdzone empirycznie: Zatkanie palcem przewodu paliwowego daje efekt taki, że ciśnienie jest całkiem spore i raczej nie widzę jakiejś dużej zmiany względem wcześniejszych 'pomiarów' . Manometr niebawem.


    Aha... i efekt przy przełączeniu na paliwo z gazu (silnik ciepły) jest taki, że motor chodzi ale akceleracja jest żadna. Ciężko podbić do 3000 obr
    Czyli wygląda na to, że:
    - przy zimnym silniku auto nie odpala (paliwo)
    - przy ciepłym chodzi marnie (paliwo)
    - na gazie wszystko super

    Wniosek mam taki, że problem leży gdzieś w pomiarze temperatury. Wymieniłem czujnik temp. silnika z tyłu bloku - problem pozostał. Zostaje jeszcze czujnik temp. powietrza (chyba w przpływomierzu). Jak to zdiagnozować?

    --
    flup

    Ostatnio edytowane przez flup ; 16-02-2011 o 08:18

  8. #8

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    Niestety to raczej nie ten problem bo:
    - odpiecie instalacji gazowej - efekt ten sam.
    - wymuszam test wtrysków - działają wszystkie, słychać, że stukają. Po odpięciu kostki z wtrysku słychać, że każdy wtrysk się wyłącza.
    - oba aparaty wymienione, oba palce (przy robocie z głowicą), kable, świece. Iskra na wszystkich 8 świecach na oko mocna.

    Jakieś koncepcje?

  10. #10
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    w takim razie odepnij wtyczke przepływomiwrza i zapal na benzynie- Czekam na raport

    ---------- Post dodany o godzinie 11:43 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:42 ----------

    imobilizer do sprawdzenia/ ew. blokada zaplonu jesli jest.

Podobne wątki

  1. [159] Pali się 'Pre-heating glow plug not available', ciężko pali - co to może być?
    Utworzone przez Tomasz1506 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 18:46
  2. Bella duzo pali i nie ma mocy, temat rzeka...
    Utworzone przez Keanu w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 10:44
  3. bella słabo pali
    Utworzone przez blondyn26081987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 22:54
  4. Bella pali/nie pali - czyli coś bez sensu
    Utworzone przez Sparco123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 11:29
  5. [156] Pali sie kontrolka wtrysków, ale pali i jeździ normaln
    Utworzone przez lukas_ps86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-10-2008, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory