Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Możliwa diagnoza rozrusznika bez demontażu?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie Możliwa diagnoza rozrusznika bez demontażu?

    Chyba padł mi rozrusznik - przedczoraj o 4 rano było -27C i mimo konkretnego kręcenia Alficzka nie odpaliła (wytrącenie parafiny?) więc musiałem wyciągać Zabytek z garażu. Po kilkunastu godzinach, w dzień, przy -6C spokojnie odpaliła. Wczoraj rano znowu psikus - nie kręci, sprawdziłem bezpieczniki - OK. Wychodzi na to, że rozrusznik, bo wszystkie kontrolki w normie, a po przekręceniu klucza zero reakcji.
    Czy można sprawdzić obwód rozrusznika (żeby mieć pewność, że dochodzi do niego prąd) bez jego demontażu? Jeżeli tak, to gdzie znajdę ten obwód? Żeby niepotrzebnie nie demontować.
    I drugie - jak już zajdzie konieczność demontażu, to czy poradzę sobie bez kanału? Dam radę zdemontować go z góry?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bez demontażu możesz sparwdzić tylko uzwojenie cewki automatu.
    Reszta uzwojeń (wirnika i stojana) , stan szczotek i komutatora do sprawdzenia po demontażu.
    W TS można wyjąć rozrusznik z góry, jak jest w jtd nie wiem.

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Chyba padł mi rozrusznik - przedczoraj o 4 rano było -27C i mimo konkretnego kręcenia Alficzka nie odpaliła (wytrącenie parafiny?) więc musiałem wyciągać Zabytek z garażu. Po kilkunastu godzinach, w dzień, przy -6C spokojnie odpaliła. Wczoraj rano znowu psikus - nie kręci, sprawdziłem bezpieczniki - OK. Wychodzi na to, że rozrusznik, bo wszystkie kontrolki w normie, a po przekręceniu klucza zero reakcji.
    Czy można sprawdzić obwód rozrusznika (żeby mieć pewność, że dochodzi do niego prąd) bez jego demontażu? Jeżeli tak, to gdzie znajdę ten obwód? Żeby niepotrzebnie nie demontować.
    I drugie - jak już zajdzie konieczność demontażu, to czy poradzę sobie bez kanału? Dam radę zdemontować go z góry?
    cienki przewód na elektromagnesie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    + idzie od alternatora przez rozrusznik do aku no i tenprzewód cienki jak lesio pisze. jedynie to możesz na tym cienkim sprawdzić czy idzie prąd do niego gdyż to elektromagnes inicjuje wzbudzenie rozrusznika.
    nie ma nawet tykanie? jeśli tak to elektromagnes nie dostaje prądu

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Demontaż/montaz od dołu banalny.....od góry to juz wyczyn ale ponoć polak potrafi....Zawsze można z podnośnika + dobre zabezpieczenie ja dałem rade wymienic tak alternator tzw. na szczupaka wczołgujesz się pod auto tylko zabezpiecz z prawej,lewej str i z przodu i nie zdejmuj kół......U mnie na szczęście te czasy sie skończyły i teraz mam kanał

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzys-krzys Zobacz post
    wymienic tak alternator tzw. na szczupaka
    no dobra, pośmialiśmy, ubawili, pożartowali, ale odróżnasz alternator od rozrusznika?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Bez demontażu możesz sparwdzić tylko uzwojenie cewki automatu.
    Jak?

    ---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:39 ----------

    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    + idzie od alternatora przez rozrusznik do aku no i tenprzewód cienki jak lesio pisze. jedynie to możesz na tym cienkim sprawdzić czy idzie prąd do niego gdyż to elektromagnes inicjuje wzbudzenie rozrusznika.
    nie ma nawet tykanie? jeśli tak to elektromagnes nie dostaje prądu
    Na klemie są dwa lub trzy cienkie. Który to? No i gdzie znajduje się ten elektromagnes?
    Nawet nie tyknie. Zero reakcji, kiedyś w 166 było identycznie i poszły szczotki.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ciągłość uzwojenia tej cewki możesz sprawdzić omomierzem.
    Automat stanowi jedną całość z rozrusznikiem - taka część wielkości małej szklaneczki zespolona nad rozrusznikiem.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post


    Na klemie są dwa lub trzy cienkie. Który to? No i gdzie znajduje się ten elektromagnes?
    Nawet nie tyknie. Zero reakcji, kiedyś w 166 było identycznie i poszły szczotki.
    Nie szukaj na klemie tylko przy elektromagnesie rozrusznika.Cienki przewód przy nim to zasilanie elektomagnesu,musisz mieć tam prąd w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję rozruchu.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    tomek_murawski
    Gość

    Domyślnie

    Sorki Szerszeń, ale aku sprawdziłeś, bo nie mogę się doczytać? Mi kiedyśteżw zimę padł rozruch, chodził razem z silnikiem i niestety bez demontażu się nie obyło.

Podobne wątki

  1. Adaptacja ksenonów czy potrzebna? możliwa?
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 13:13
  2. Pamięć do fotela - czy możliwa przekładka?
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 09:22
  3. Zamiana ksenonów na zwykłe soczewki, czy możliwa??
    Utworzone przez kelpin w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2010, 08:04
  4. Czy możliwa przeróbka świateł w 156 ?
    Utworzone przez zieloo007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-05-2010, 15:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory