Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Alfa 156 1.9jtd 16v - problem (zamulony silnik)

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Na większość problemów znajdziesz rozwiązanie na forum. Np. tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._te_bledy.html.

    Pewnie coś z czujnikiem doładowania. Błędne wartości powodują przejście silnika w tryb awaryjny.

  2. #12
    heniek_16V
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Na pierwszej stronie tematu do którego podałem link jest napisane co należuy zrobić. Ten błąd oznacza przeładowanie, więc trzeba posprawdzać/powymieniac to co odpowiada za zmienną geometrię turbiny- na pierwszy ogień wężyki podcisnieniowe obowiązkowo do wymiany i overboost.
    Mechanik mówi że wężyki są jak nowe i wygląda jak by je ktoś niedawno zamontował, może założyć dodatkowe opaski ale pytanie, czy to coś zmieni? Overboost ponoć pracuje jak trzeba, sztanga siłownika gruchy chodzi jak w opisie, wysuwa sie wolniej, chowa szybciej.
    Na szczęście okazało się gość ma taki sam silnik z przebiegiem 40tys.km (wyciągnięty z usz.auta) i metodą prób i błędów podmienia czujniki itp

    Co jeśli układ sterowania zmienną geometrią turbiny jest w pełni sprawny? Czy może być problem samej trubiny? (Niemiec który sprzedawał mówi że była czyszczona w serwisie, cokolwiek to znaczy)

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    No to może ktoś przestawił długość cięgna regulującego zmienną geometrię i turbo podaje zbyt duże ciśnienie i to powoduje przejście silnika w tryb awaryjny. Musiałbyś podłączyć samochód pod laptopa rundka po trasie i sprawdzenie jak doładowuje i przy jakich obrotach. Powinno wiele wyjaśnić.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał heniek_16V Zobacz post
    Mechanik mówi że wężyki są jak nowe ...
    Z doświadczenia wiem że wyglądac moga sobier idealnie a jak sa mało elastyczne to przepuszczają. Jeśli turbina była wyciągana to jest prawdopodobne tak jak pisał kolega, że ktos przestawił długość cięgna. Podmienianie w ciemno jakis innych czujników jest całkowicie zbędne - w grę wchodzi tylko overboost lub czujnik cisnienia doładowania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    heniek_16V
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Z doświadczenia wiem że wyglądac moga sobier idealnie a jak sa mało elastyczne to przepuszczają. Jeśli turbina była wyciągana to jest prawdopodobne tak jak pisał kolega, że ktos przestawił długość cięgna. Podmienianie w ciemno jakis innych czujników jest całkowicie zbędne - w grę wchodzi tylko overboost lub czujnik cisnienia doładowania
    Ok to pokieruje go w stronę tego cięgna...może głupio to zabrzmi ale jak je ustawić prawidłowo po zdemontowaniu turbiny?

  6. #16
    heniek_16V
    Gość

    Domyślnie

    Problem rozwiązany...mechanik mówi że nie potrzebnie skupiał się na overboost-cie i osprzęcie, stracił dwa dni a przyczyna okazała się banalna, walnięta przepływka. Najlepsze jest to że komp pokazuje błąd nie tam gdzie tak naprawde jest problem. Po wymianie rpzepływomierza i testowaniu przez pół dnia auto jeździ jak trzeba i nie pokazuje żadnych błędów.

  7. #17
    Ramzes82
    Gość

    Domyślnie

    kolego wymień sobie filtr paliwa

  8. #18
    heniek_16V
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał heniek_16V Zobacz post
    Problem rozwiązany...mechanik mówi że nie potrzebnie skupiał się na overboost-cie i osprzęcie, stracił dwa dni a przyczyna okazała się banalna, walnięta przepływka. Najlepsze jest to że komp pokazuje błąd nie tam gdzie tak naprawde jest problem. Po wymianie rpzepływomierza i testowaniu przez pół dnia auto jeździ jak trzeba i nie pokazuje żadnych błędów.
    Przedwczesna euforia i zadowolenie...złomalfa dalej szaleje i problem powrócił, przez 2h po naprawie dostawała po dupie, jeździła powoli i szybko, po mieście i za miastem, nic sie nie działo. Dzisiaj po nią pojechałem i co...pierwszy wyjazd na obwodnice miasta, 5-bieg przy 100km/h, gaz do podłogi i pik pik...wróciłem do gościa, podpiął pod kompa i dalej wywala błąd czujnika P0235 (czujnik ten jest wymieniony na nowy).
    Reasumując:
    - EGR wyczyszczony (był podmieniany na drugi, bez rezultatu)
    - Overboost wyczyszczony (grucha pracuje jak należy)
    - węże posprawdzane/wymienione
    - przepływomierz wymieniony
    - czujnik ciśnienia doładowania wymieniony

    Rachunek coraz wyższy a efektu nie widać. Ktoś pomoże?

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    moze turbo ?

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał heniek_16V Zobacz post
    ...mechanik mówi że nie potrzebnie skupiał się na overboost-cie i osprzęcie, stracił dwa dni a przyczyna okazała się banalna, walnięta przepływka. Najlepsze jest to że komp pokazuje błąd nie tam gdzie tak naprawde jest problem. ...
    komp jest jednak madrzejszy niż twój mechanik.... Dalej to jest aktualne:
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Z doświadczenia wiem że wyglądac moga sobier idealnie a jak sa mało elastyczne to przepuszczają. Jeśli turbina była wyciągana to jest prawdopodobne tak jak pisał kolega, że ktos przestawił długość cięgna. Podmienianie w ciemno jakis innych czujników jest całkowicie zbędne - w grę wchodzi tylko overboost lub czujnik cisnienia doładowania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Zamulony silnik od 3000 obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 08:15
  2. Zamulony silnik do 3000obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 16:27
  3. Zamulony silnik 2,5 V6
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 19:07
  4. Zamulony silnik 2,4
    Utworzone przez gryzli74 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 08:30
  5. Zamulony silnik 166 3.2 V6
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory